Ικανοποιητικά, αλλά και ιδιαιτέρως σημαντικά είναι τα ευρήματα της τουριστικής ψηφιακής καμπάνιας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (ΠΝΑ), η οποία «τρέχει» σε 12 χώρες (Γερμανία, Βρετανία, Ιταλία, Γαλλία, Ολλανδία, Πολωνία, Βέλγιο, Φινλανδία, Δανία, Αυστρία, Ελβετία και Τσεχία).
Η καμπάνια με τίτλο: «THE AEGEAN ISLANDS. Your real summer. Like no other», βασίστηκε στη μελέτη των εταιρειών – συμβούλων της Περιφέρειας, Novus Mind και HOWARTH, στην οποία τεκμηριώθηκε όλη η στρατηγική και τα μηνύματα επικοινωνίας, ενώ διαδικαστικά υλοποιείται από την Marketing Greece.
Εξηγώντας όλες τις παραμέτρους της καμπάνιας, ο Γιάννης Φώτης, σύμβουλος μάρκετινγκ στην εταιρεία Novus Mind, διευκρινίζει τα ακόλουθα:
«Η καμπάνια, είναι σε εξέλιξη. Ξεκίνησε στις 7 Ιουλίου 2020 και θα διαρκέσει 45 ημέρες. Αφορά δύο πράγματα: τους βασικούς άξονες της On Line στρατηγικής της ΠΝΑ για την προβολή των νησιών μας ως τουριστικών προορισμών, το πλάνο επικοινωνίας που θα χρησιμοποιήσουμε και τη δημιουργία αυτής καθευτής και το κεντρικό μήνυμα που θέλουμε να μεταδώσουμε στις αγορές. Είναι η α’ φάση μιας σειράς από ανάλογες καμπάνιες που έχει προγραμματίσει η ΠΝΑ. Μετά την ολοκλήρωσή της σε 45 ημέρες θα προχωρήσουμε στη β’ φάση, αναλόγως με τις εξελίξεις και τα αποτελέσματα.
Απευθύνεται σε 12 χώρες οι οποίες έχουν επιλεγεί με βάση τρία κριτήρια:
1. Η σημαντικότητα των αγορών σε σχέση με τις αφίξεις που είχαν καταγράψει το 2019 στο σύνολο των νησιών της ΠΝΑ.
2. Οι περιορισμοί που υπάρχουν είτε για εξερχόμενο τουρισμό είτε για είσοδο στην Ελλάδα (αναλόγως με τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά κάθε χώρας).
3. Ο όγκος αναζητήσεων που έχουν γίνει για τα νησιά μας τις τελευταίες 28 ημέρες. Αυτό το τελευταίο στοιχείο, μας δείχνει μια δυναμική ζήτησης για τα νησιά μας. Αυτά μεταβάλλονται ανά εβδομάδα ή όποτε έχουμε νέα δεδομένα, σχετικά με το πότε ανοίγουν ή κλείνουν κάποιες αγορές.
Η καμπάνια αυτή υλοποιείται με δύο μέσα:
α. Με διαφημιστικά banners για τα τέσσερα κύρια νησιά, Ρόδο, Κω, Σαντορίνη και Μύκονο, όπου ο χρήστης πατάει πάνω και επισκέπτεται το επίσημο site της ΠΝΑ.
β. Είναι ένα βίντεο 30’’ που εξηγεί γιατί το καλοκαίρι στα νησιά είναι μοναδικό και είναι το «αληθινό» καλοκαίρι.
Ένα επιπλέον ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο τρόπος «διανομής» της μέσω διαδικτύου: Μέχρι πρότινος, τα διαφημιστικά Banners τα διανείμαμε μέσω της Google σε διάφορες ιστοσελίδες. Το καινοτόμο είναι ότι δεν επιλέγουμε εμείς τα sites για να εμφανιστεί η καμπάνια, αλλά τα επιλέγει ένας αλγόριθμος αυτόματα ανάλογα με το εξής:
Εάν ο χρήστης έχει κάνει τις τελευταίες 28 ημέρες οποιαδήποτε αναζήτηση για τα νησιά μας και ταυτόχρονα έχει αναζητήσει (μέσα από κάποιον ιστότοπο ή σε μηχανή αναζήτησης) έναν ανταγωνιστικό ως προς εμάς, τουριστικό προορισμό. Συνεπώς, σε αυτή τη φάση η καμπάνια προσπαθεί να προσεγγίσει έναν δυνητικό επισκέπτη που σκέφτεται ανάμεσα σε ποιον προορισμό θα επιλέξει. Αυτή η δυνατότητα, μας δίνεται μέσα από ειδικές πλατφόρμες που ονομάζονται πλατφόρμες προγραμματικών διαφημίσεων: Προγραμματίζεται ταυτόχρονα που θα εμφανιστεί η καμπάνια και ποιος θα τη δει», λέει ο κ. Φώτης.
Όσον αφορά το συνολικό κόστος της α’ φάσης ανέρχεται στα 65.000 ευρώ. Από εκεί και πέρα, ενώ ο αλγόριθμος παρακολουθεί, αποφασίζεται σε ποια χώρα η καμπάνια αποδίδει καλύτερα, αναλόγως που υπάρχει ζήτηση κ.λπ.
Όπως ανέφερε ο κ. Φώτης, η καμπάνια ξεκίνησε στις 7 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί σε 45 ημέρες. Αμέσως μετά, θα ξεκινήσει η β’ φάση και θα αποφασιστούν οι χώρες, το δημιουργικό κ.λπ.
Στη β’ φάση έχει πιο ενεργό ρόλο και η εταιρεία Marketing Greece.
Πηγή: www.dimokratiki.gr