Τις κοινές πρωτοβουλίες του δήμου Αθηναίων και της αεροπορικής εταιρείας Aegean Airlines για την προβολή της Αθήνας, παρουσίασαν χθες σε κοινή συνέντευξη τύπου ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης και ο αντιπρόεδρος της AEGEAN Ευτύχιος Βασιλάκης.
Όπως δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων, η Αθήνα το 2016 κατέγραψε ρεκόρ αφίξεων όλων των εποχών με 4.600.000 τουρίστες, έναντι 4.200.000 τουριστών το 2015, σημειώνοντας αύξηση 8%. Τα στοιχεία του 2017 όμως είναι ακόμη πιο αισιόδοξα: σύμφωνα με τους κ.κ. Καμίνη και Βασιλάκη, το πρώτο τρίμηνο του 2017 καταγράφεται αύξηση των αφίξεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατά 14%, ενώ σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της AEGEAN η αύξηση για την εταιρεία το ίδιο διάστημα αγγίζει το 19%.
«Η τουριστική κίνηση βρίσκεται σε ανοδική τροχιά. Τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων και γνωστοποίησε τη μεγάλη πρωτοβουλία, την “Τουριστική Σύμπραξη για την Αθήνα” (Athens Tourism Partnership), που αναπτύσσει τη συνεργασία μεταξύ του Δήμου Αθηναίων, της AEGEAN και του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας, μέσω της δωρεάς του Hellenic Initiative (Ελληνική Πρωτοβουλία) και με την υποστήριξη της Σύμπραξης για την Αθήνα / Athens Partnership.
«Οι δυνατότητες της πρωτεύουσας είναι ανεξάντλητες, το τουριστικό προϊόν αναβαθμίζεται συνεχώς και η σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης μέσω Αθήνας καταδεικνύει τη σημασία της θέσης της στο διεθνή τουριστικό χάρτη» τόνισε ο κ. Βασιλάκης.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε η AEGEAN, στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου, την τετραετία 2013 – 2016 σημειώθηκε σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης μέσω Αθήνας, 128% αύξηση συνολικής κίνησης από / προς Αθήνα, 97% αύξηση της κίνησης διασύνδεσης εσωτερικού / εξωτερικού και 66% αύξηση κίνησης – διασύνδεσης προορισμών εσωτερικού. Από το 2016 μέχρι σήμερα, η AEGEAN έχει συνδέσει την Αθήνα με εννέα νέες χώρες και 21 νέους προορισμούς εξυπηρετώντας πλέον από την Αθήνα 71 προορισμούς σε 41 χώρες.
Ο κ. Καμίνης αναφέρθηκε στην καμπάνια προβολής, «This is Athens», την πρώτη έμπρακτη δράση της Σύμπραξης Τουρισμού για την Αθήνα, μια σύγχρονη εκστρατεία ανάδειξης της Αθήνας, με ενιαίο branding, η οποία υποστηρίζεται με περιεχόμενο από το Δίκτυο Πολιτισμού του δήμου Αθηναίων, ένα πρόγραμμα με αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Παράλληλα ο κ. Καμίνης γνωστοποίησε την έντονη κινητικότητα, που καταγράφεται στον τομέα των συνεδρίων, καθώς βάσει των στατιστικών στοιχείων η Αθήνα το 2014 «εκτινάχθηκε» κατά 20 θέσεις, ενώ το 2015 κέρδισε άλλες τρεις θέσεις στη διεθνή κατάταξη. Στην πρωτεύουσα πραγματοποιήθηκε το 57% των συνεδρίων που έγιναν το 2015 σε όλη τη χώρα, ενώ υπολογίζεται ότι κάθε σύνεδρος ενίσχυσε την τοπική οικονομία κατά μέσο όρο με περισσότερα από 2.000 ευρώ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ICCA, το 2015, η τοπική οικονομία ενισχύθηκε, από διεθνή και επιστημονικού χαρακτήρα συνέδρια, με το ποσό των 51 εκατ. ευρώ.
Παίρνοντας με τη σειρά του το λόγο ο αντιπρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης, εστίασε στην ανάπτυξη της εταιρείας την τετραετία 2013 – 2016, γνωστοποιώντας ότι στην AEGEAN δημιουργήθηκαν 1.000 νέες θέσεις εργασίας, αγοράσθηκαν 16 νέα αεροσκάφη, ενισχύθηκε το δίκτυο με 44 νέους προορισμούς και 23 νέες χώρες συντελώντας στη συνολική αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 50%. «Φτιάχνουμε τη γέφυρα που ενώνει τη χώρα και την Αθήνα ειδικότερα, με όλο τον κόσμο», τόνισε ο Αντιπρόεδρος της AEGEAN και αναφέρθηκε στη στρατηγική ενεργούς στήριξης της τουριστικής προβολής της πόλης τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό.
Ο κ. Βασιλάκης ανακοίνωσε ότι η Aegean θα κρατήσει 7 – 8 προορισμούς τον επόμενο χειμώνα 2017 – 2018 που προηγουμένως δεν υπήρχαν, θα διευρύνει δηλαδή τη σεζόν των πτήσεών της, από και προς την Αθήνα. «Θέλουμε να ξεφύγουμε από το μοντέλο καλοκαίρι – χειμώνας, ως δύο ξεχωριστές περίοδοι, αποκομμένοι μεταξύ τους και να “ενώσουμε” τις εποχές. Άλλωστε, τόσο το περυσινό φθινόπωρο και οι μήνες Οκτώβριος και Νοέμβριος 2016 όσο και ο φετινός Μάρτιος πήγαν πολύ καλά».
Αξιοποιώντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Αθήνας, η συνεργασία των δύο φορέων αναδεικνύει αποτελεσματικά την πόλη στο κοινό και του εξωτερικού, εστιάζοντας στις αμέτρητες επιλογές που προσφέρει, αλλά και στο ρόλο που διαδραματίζει ως τουριστικό σημείο αναφοράς για κάθε επισκέπτη. Η εμπειρία της πόλης ως city break, προορισμού πολιτιστικού & αθλητικού ενδιαφέροντος, ενδιάμεσου σταθμού για κοντινές αποδράσεις και κόμβου στήριξης της περιφέρειας και σύνδεσης με πρωτεύουσες άλλων χωρών, είναι κάποιες από τις πτυχές της πόλης οι οποίες προβάλλονται μέσα από το πλάνο δράσεων που υλοποιούνται.
Πηγές: www.cityofathens.gr, www.newmoney.gr, www.liberal.gr