Από την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Θεσσαλίας του Υπουργείου Τουρισμού, απεστάλη πρόσφατα στο Δήμο Λαρισαίων μία έρευνα για την τουριστική αξιοποίηση του ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου της, που εκτείνεται από το Βόλο, τη Λάρισα, έως την Καλαμπάκα, σε μήκος περίπου 160 χιλιομέτρων.
Τιτλοφορείται «Αξιοποίηση Μετρικού Σιδηροδρομικού Δικτύου Θεσσαλίας, μέσω Δημιουργίας Θεματικού Τουριστικού Προϊόντος, Υψηλών Ποιοτικών Χαρακτηριστικών» και παράλληλα απεστάλη σε όλους τους δήμους απ’ όπου διέρχεται το δίκτυο, στους εμπλεκόμενους φορείς: τον ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, αλλά και σε συλλόγους Φίλων του Σιδηροδρόμου των θεσσαλικών πόλεων και σε Συλλόγους επαγγελματιών (όπως ξενοδόχους κ.ά.), με σκοπό να ξεκινήσει μια συλλογική προσπάθεια, στόχευσης αυτού του σχεδίου.
Για την πρόταση, ο Νικόλαος Σαρούκος, προϊστάμενος του τμήματος Επιθεωρήσεων, Ελέγχου και Τουριστικής Ανάπτυξης, της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Θεσσαλίας, του Υπουργείου Τουρισμού, ο οποίος αναφέρει:
«Η Διεύθυνσή μας, έχει εντοπίσει ήδη από έτους, τη δυνατότητα δημιουργίας ενός θεματικού τουριστικού προϊόντος, εξαιρετικά υψηλών προδιαγραφών, τόσο σε επίπεδο επισκεψιμότητας, όσο και σε επίπεδο εισπραξιμότητας και πλήθους πολλαπλασιαστικών οφελών, με την αξιοποίηση του μη ενεργού Μετρικού Σιδηροδρομικού Δικτύου της Θεσσαλίας, εκτεινόμενο από το Βόλο έως την Καλαμπάκα, σε μήκος περίπου 160 χιλιομέτρων. Το τμήμα του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου στο οποίο επικεντρωνόμαστε, αναπτύσσεται, σε πρώτο στάδιο, από την πόλη του Βόλου έως τον Παλαιοφάρσαλο, σημείο όπου συναντάται με τον κύριο σιδηροδρομικό κορμό της χώρας (Πειραιάς – Ειδομένη) και με τη διακλάδωση προς την Καλαμπάκα.
Η πρότασή μας επικεντρώνεται στην αξιοποίηση του εν λόγω δικτύου, στο πλαίσιο εισαγωγής και καθιέρωσης – κατ΄ αρχήν θεματικών – δρομολογίων, με προδημοσιευμένες ημερομηνίες και ώρες εκτέλεσης αυτών, ακόμη και μεγάλο χρονικό διάστημα πριν την πραγματοποίησή τους, με δυνατότητα προκράτησης από οιονδήποτε ενδιαφερόμενο, μέσω στοχευμένης ηλεκτρονικής πύλης».
Συνοπτικά, προτείνεται η δρομολόγηση συρμών τύπου FIAT, οι οποίοι είχαν αγοραστεί από (έναν εκ των προκατόχων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος) τους ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αθηνών Πειραιώς Πελοποννήσου) στις αρχές της δεκαετίας του 1950 ή / και Ernesto Breda Α 14 ή / και Linke Hoffman, συρμοί οι οποίοι στο σύνολό τους αφορούν σε Αυτοκινητάμαξες, η κατασκευή των οποίων χρονολογείται ακόμη και από τα τέλη της δεκαετίας του 1930.
«Στόχος είναι η δημιουργία ενός θεματικού τουριστικού προϊόντος, που θα προσελκύει επισκέπτες ανώτερης εισοδηματικής στάθμης, μέσης και ανώτερης μόρφωσης, με ισχυρό οικολογικό, πολιτιστικό και πολιτισμικό επίχρισμα», υποστηρίζει ο κ. Σαρούκος.
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ της Λένας Κισσάβου στο eleftheria.gr.