Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και αφίξεις επιβατών στα ελληνικά λιμάνια το 2018

«Ήδη βρισκόμαστε στη high season του θαλάσσιου τουρισμού με την κρουαζιέρα να μας απογοητεύει για μια χρονιά ακόμη με τις προβλέψεις όπως εμφανίζονται. Το 2017 γνωρίσαμε την πλέον αισθητή μείωση των τελευταίων ετών της τάξεως περίπου 20%. Αλλά οι αρχικές προβλέψεις μας ήταν να αναμείνουμε κάποια μικρή διόρθωση του 2% για το 2018 και σταδιακά αυξητική κίνηση για τα επόμενα έτη. Αντ’ αυτού φαίνεται ότι το 2018 θα υπάρξει περαιτέρω μείωση για τις μεν προσεγγίσεις περίπου 2% για τις δε επιβατοαφίξεις στο 3,2%», αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

 

Αναλύοντας τα αποτελέσματα ανά προορισμό και τις διαφοροποιήσεις που σημειώθηκαν, ο κ. Κόντες επισημαίνει:

1. Ο Πειραιάς φαίνεται να χάνει έδαφος γενικότερα, αλλά και συνδυαστικά με το Λαύριο (λόγω homeporting της CELESTYAL). Η Αττική γενικά δείχνει μία μείωση περίπου στις 82 προσεγγίσεις.

2. Τα λιμάνια από την πλευρά του Ιονίου συνδυάζοντας Αδριατική έχουν συνολικά μια μικρή πτώση περίπου 20 προσεγγίσεις. Την παράσταση το 2018 κλέβει η Κεφαλλονιά με σχεδόν διπλασιασμό προσεγγίσεων. Βέβαια αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω ότι τα πλοία που έχουν αφετηρία τη Βενετία εναλλάσσουν τον πρώτο και τον τελευταίο προορισμό σε κάποιο λιμάνι του Ιονίου.

3. Η Μύκονος και η Σαντορίνη ανταγωνίζονται το ένα το άλλο μια που τυγχάνουν και τα δύο να είναι από τους top προορισμούς των Κυκλάδων. Έτσι λοιπόν η Μύκονος ήταν Νο. 2 προορισμός για το 2017, αλλά το 2018 φαίνεται ότι η Σαντορίνη κερδίζει το παιχνίδι με αυξημένο αριθμό προσεγγίσεων παίρνοντας και πάλι τη 2η θέση.

4. Τα Δωδεκάνησα με πρώτο προορισμό τη Ρόδο χάνουν λίγο έδαφος (περίπου 18 προσεγγίσεις), αλλά διατηρούν τη δυναμική τους για ανάπτυξη.

5. Στα λιμάνια της Κρήτης παρατηρούμε μικρές αυξήσεις και μειώσεις στους τέσσερις προορισμούς (Ηράκλειο – Χανιά – Ρέθυμνο – Άγιος Νικόλαος) με το Ηράκλειο το 2018 να κερδίζει το παιχνίδι. Συνολικά η Κρήτη κερδίζει περίπου 28 προσεγγίσεις επιπλέον το 2018.

6. Τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου πληρώνουν το τίμημα της κατάστασης στην Τουρκία, αλλά και το μεταναστευτικό, με αποτέλεσμα η Μυτιλήνη να μην έχει καμία προσέγγιση, η Χίος μόνο δύο και η Λήμνος μία προσέγγιση.

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Μηνά Τσαμόπουλου στο newmoney.gr.