Από το ∆ηµοτικό Συµβούλιο Πειραιά εγκρίθηκε τη ∆ευτέρα 4 Απριλίου 2022, η επικαιροποίηση του προγράµµατος τουριστικής προβολής του ∆ήµου Πειραιά για τα έτη 2022 – 2023.
Για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων και την προώθηση του προορισµού σχεδιάστηκε ένα ολοκληρωµένο σχέδιο προβολής που προβλέπει τις παρακάτω απαραίτητες ενέργειες προς υλοποίηση:
∆ΡΑΣΗ 1: ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Το πρώτο βήµα στην προώθηση και προβολή ενός προορισµού είναι η δηµιουργία της ταυτότητάς του, η αναγνωρισιµότητα της οποίας θα επιτευχθεί µέσα από τις ενέργειες προβολής και προώθησης που θα την πλαισιώνουν.
Το υφιστάµενο destination branding του Πειραιά περιλαµβάνει την ονοµασία (brand name) «Προορισµός Πειραιάς – Destination Piraeus. Για την ερχόµενη διετία, προβλέπεται η ανανέωση της τουριστικής ταυτότητας της πόλης µε αφετηρία την επικαιροποίηση της γραφιστικής έκφρασης του brand.
Προς το σκοπό αυτό, εντός του 2022 αναµένεται να προχωρήσει πρόσκληση για την υποβολή δηµιουργικών προτάσεων βάσει ενός αναλυτικού branding brief που θα περιέχει την αναλυτική στρατηγική µάρκετινγκ για τον τουρισµό του Πειραιά. Την εν λόγω στρατηγική έχει εκπονήσει ο Μηχανισµός ∆ιαχείρισης Προορισµού (DMO) του ∆ήµου.
∆ΡΑΣΗ 2: ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΚΕΙΜΕΝΑ, ΒΙΝΤΕΟ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ∆ΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙ∆ΙΚΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ Ο∆ΗΓΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Στο πλαίσιο εφαρµογής της εν λόγω δράσης, ο ∆ήµος θα αναλάβει το σχεδιασµό, τον ποιοτικό έλεγχο και την παραγωγή και προώθηση ολοκληρωµένης σειράς νέων διαφηµιστικών εντύπων και οπτικοακουστικού υλικού που θα προβάλλουν αποτελεσµατικά το τουριστικό προϊόν του Πειραιά.
Το εν λόγω υλικό θα διατίθεται σε βασικά σηµεία τουριστικού ενδιαφέροντος (όπως π.χ. στο λιµάνι του Πειραιά και σε λοιπά Σηµεία Εξυπηρέτησης Επισκεπτών) και θα διανέµεται στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και λοιπές τουριστικές εκδηλώσεις που θα συµµετέχει ο ∆ήµος, Έντυπο και Ηλεκτρονικό Υλικό προβολής Προγραµµατίζεται επανασχεδιασµός και παραγωγή του ειδικού οδηγού της πόλης «Destination Piraeus» βάσει του ανανεωµένου destination brand, ο οποίος θα διανέµεται στα σηµεία εξυπηρέτησης επισκεπτών καθώς και σε τουριστικές εκθέσεις/ roadshows και λοιπές εκδηλώσεις που θα συµµετέχει ο ∆ήµος Πειραιά καθώς και από τα σηµεία εξυπηρέτησης κοινού.
Ο οδηγός θα παρουσιάζει γενικές πληροφορίες για τον προορισµό ανά θεµατικές ενότητες. Θα παραχθούν ένας επίσηµος οδηγός και ένας πιο συνοπτικός οδηγός µε πληροφορίες για τον προορισµό.
Οι θεµατικές ενότητες του εντύπου ενδεικτικά µπορεί να περιλαµβάνουν τα εξής:
1. Παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος της πόλης
2. Προβολή θεµατικών ενοτήτων (ιστορία, τέχνη, πολιτισµός, αθλητισµός, γαστρονοµικός τουρισµός, θαλάσσιες δραστηριότητες κ.ά.)
3. Παρουσίαση όλων των τουριστικών υπηρεσιών και εµπειριών της πόλης
4. Ειδική παρουσίαση των επιλογών αναψυχής, διασκέδασης και της γαστρονοµικής ταυτότητας του Πειραιά
5. Παρουσίαση ετήσιου ηµερολογίου, το οποίο περιλαµβάνει το σύνολο των εκδηλώσεων πολιτιστικού ενδιαφέροντος
6. Προτεινόµενες διαδροµές στην πόλη για επισκέπτες
∆ηµιουργία οπτικοακουστικού υλικού
Με γνώµονα τη χρησιµοποίηση σύγχρονων µεθόδων προβολής και προώθησης του Πειραιά θα δηµιουργηθούν µικρής διάρκειας σποτάκια που θα προβάλλουν τον προορισµό µέσα από θεµατικές εµπειρίες, σε συνοχή πάντα µε τις θεµατικές ενότητες του εντύπου και της επίσηµης ιστοσελίδας του προορισµού.
Από τη δεξαµενή των εµπειριών που συγκεντρώθηκαν, ο ∆ήµος Πειραιά επέλεξε 10 αξιοσηµείωτες, διαφοροποιηµένες και µοναδικές εµπειρίες, οι οποίες µέσα από τη δηµιουργία βιωµατικών βίντεο, θα εξειδικευτούν ως προς τα στοιχεία, το υλικό και τον τρόπο προβολής και ανάδειξής τους.
Οι εµπειρίες αυτές συνδυάζουν τους τουριστικούς πόρους του Πειραιά µέσω µιας βιωµατικής προσέγγισης και αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα πλεονεκτήµατα και χαρακτηριστικά κάθε θεµατικής ενότητας, προβάλλοντας ανθρώπινες µαρτυρίες, τοπία, γαστρονοµικές προτάσεις, πολιτιστική και ιστορική κληρονοµιά.
Για τις ανάγκες δηµιουργίας του οπτικοακουστικού υλικού θα επιλεγούν συντελεστές (σεναριογράφος, σκηνοθέτης και εταιρεία παραγωγής) εγνωσµένης αξίας.
Οι νέες αυτές παραγωγές θα πλαισιώσουν παλιότερα τουριστικά βίντεο του ∆ήµου Πειραιά που έχουν αναρτηθεί στο σχετικό κανάλι Youtube (https://www.youtube.com/c/DestinationPiraeus/videos).
Η νέα σειρά βίντεο διάρκειας 30″- 60″ θα καλύψει, συγκεκριµένα, την ακόλουθη θεµατολογία:
1. Αθλητισµός
Παρουσίαση της πλούσιας αθλητικής κληρονοµιάς του Πειραιά, των οµάδων που προβάλλουν τον προορισµό παγκοσµίως, αλλά και των αθλητικών δραστηριοτήτων που προσφέρει η πόλη στους επισκέπτες της.
2. Γαστρονοµική παράδοση και σύγχρονη προσφορά.
Περιλαµβάνει την παρουσίαση των ιστορικών «στεκιών» και των σύγχρονων γαστρονοµικών σηµείων της πόλης του Πειραιά παράλληλα µε την προβολή της γαστρονοµικής ιστορίας και παράδοσης της πόλης έως σήµερα.
3. Ο Πειραιάς και η έβδοµη τέχνη
Εστιάζει στην προβολή διάσηµων προσωπικοτήτων (π.χ. Μελίνα Μερκούρη) που έχουν γυρίσει ταινίες στον Πειραιά, προβάλλοντάς τον στο κοινό.
4. Θρησκευτική πίστη και παράδοση στον Πειραιά
Παρουσίαση των πολυάριθµων και σηµαντικών σηµείων θρησκευτικού ενδιαφέροντος που έχει να προσφέρει ο Πειραιάς στους επισκέπτες του, µέσα από ιστορίες και θρύλους για τους προστάτες του Πειραιά.
5. Ψυχαγωγία και διασκέδαση
Προβολή της ζωντανής ψυχαγωγικής σκηνής του Πειραιά µε πλάνα από εκδηλώσεις που έχουν πραγµατοποιηθεί κατά καιρούς στο Βεάκειο Θέατρο και το ∆ηµοτικό Θέατρο Πειραιά.
Παρουσίαση επιλογών διασκέδασης σε περιοχές του Πειραιά όπως Ζέα, Καστέλα,
Μικρολίµανο, Τρούµπα, αλλά και της δράσης «Ηµέρες Θάλασσας» – το θεσµό που συγκεντρώνει εκδηλώσεις και κόσµο στον Πειραιά σε ετήσια βάση.
6. Πολιτισµός και ιστορία
Η κατηγορία αυτή θα χρησιµεύσει ως βασικό µέσο προβολής για τα βασικά αξιοθέατα και τους χώρους αρχαιολογικού και ιστορικού ενδιαφέροντος που βρίσκονται στην πόλη, όπως το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά και το ελληνιστικό θέατρο Ζέας, το Ναυτικό Μουσείο, το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόµων και τον Λέοντα του Πειραιά. Θα περιλαµβάνει περιήγηση στην πόλη και ιστορική αναδροµή σηµαντικών σύγχρονων µνηµείων όπως το Ρολόι του Πειραιά.
7. Ήλιος και θάλασσα
Θα λειτουργήσει συνδυαστικά και µε άλλες κατηγορίες και θα συµπεριλαµβάνει περιηγήσεις στο Μικρολίµανο, την Καστέλα, τη Μαρίνα Ζέας, καθώς και τις δυνατότητες για θαλάσσιες δραστηριότητες στις ακτές της πόλης.
8. Ψώνια και παραδοσιακή αγορά
Η αγορά του Πειραιά µπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν, δεδοµένου ότι συνδυάζει την παραδοσιακή δηµοτική αγορά µε την αγορά για αντίκες, αλλά και τα σύγχρονα καταστήµατα.
9. Κρουαζιέρα
Η κατηγορία αυτή θα απευθύνεται σε επισκέπτες κρουαζιέρας. Θα προβάλλει προτάσεις για την παραµονή ενός επισκέπτη κρουαζιέρας στην πόλη του Πειραιά. Για την εν λόγω κατηγορία θα δηµιουργηθεί ένα ξεχωριστό βίντεο διάρκειας έως δύο λεπτών
10. Αλιευτικός Τουρισµός
Σύµφωνα µε το µητρώο αλιευτικών σκαφών, στον Πειραιά δραστηριοποιούνται περί τα 100 αλιευτικά σκάφη. Θεωρείται απολύτως εφικτός ο στόχος της απόκτησης άδειας Αλιευτικού Τουρισµού από 50 ή και περισσότερα σκάφη. Η δραστηριότητα θα προβάλλεται σε κάθε έκθεση τουρισµού ή εκδήλωση που θα συµµετέχει ο ∆ήµος καθώς και στα λοιπά µέσα προώθησης και προβολής που χρησιµοποιεί.
∆ΡΑΣΗ 3: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ PORTAL «DESTINATION PIRAEUS»
Για τις ανάγκες επικοινωνίας και προβολής λειτούργει η επίσηµη ιστοσελίδα του προορισµού (destinationpiraeus.com) που παρουσιάζει γενικές πληροφορίες στα ελληνικά και στα αγγλικά.
Για το έτος 2022 έχει δροµολογηθεί, µέσω του Επιχειρησιακού Προγράµµατος «Αττική 2014 – 2020», η ριζική αναβάθµιση της διαδικτυακής τουριστικής παρουσίας του Πειραιά κατά την υλοποίηση του έργου «Ολοκληρωµένο Σύστηµα ∆ιαχείρισης Προορισµού» (Destination Management System). Το έργο αναµένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους και θα καλύψει, µεταξύ άλλων, την ανάπτυξη ενός νέου τουριστικού portal του ∆ήµου σύµφωνα µε ιδιαίτερα αναλυτικές προδιαγραφές.
Η παραγωγή των κειµένων της ιστοσελίδας και η επικαιροποίησή τους σε επτά γλώσσες θα είναι συνεχής και σε συνεργασία µε κειµενογράφους που ειδικεύονται στον τουρισµό και την προβολή προορισµών.
Θα διασφαλιστεί επίσης να υπάρχουν αναρτηµένα τα σηµαντικότερα νέα τουριστικού ενδιαφέροντος για την πόλη και τις περιοχές στόχευσης από πλευράς τουριστικού ενδιαφέροντος, καθώς και ηµερολόγιο µε τις προσεχείς εκδηλώσεις (π.χ. θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, τοπικές εκδηλώσεις, πανηγύρια κ.ά.).
Το περιεχόµενο της ιστοσελίδας θα ανανεώνεται σε τακτική βάση, ώστε να διατηρείται σε υψηλό επίπεδο το ενδιαφέρον των χρηστών και των επισκεπτών της ιστοσελίδας και να προκαλεί πολλαπλασιαστικά επικοινωνιακά οφέλη.
∆ΡΑΣΗ 4: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (∆ΙΑ∆ΙΚΤΥΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ – APPLICATIONS – ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ – AR)
Στο έργο «Ολοκληρωµένο Σύστηµα ∆ιαχείρισης Προορισµού» προβλέπεται επίσης η δηµιουργία διεπαφής έξυπνων κινητών συσκευών (mobile application) σε αντικατάσταση της υφιστάµενης εφαρµογής που αναπτύχθηκε πριν αρκετά χρόνια για τον τουρισµό του Πειραιά.
Η έµφαση της νέας εφαρµογής θα έγκειται τόσο στην ευκολία χρήσης της κατά την εξερεύνηση του Πειραιά όσο και στην ανάπτυξη πληρέστατου περιεχοµένου για κάθε σηµείο και δραστηριότητα τουριστικού ενδιαφέροντος στην πόλη µε βάση σύγχρονες και υψηλές τεχνολογικές και λειτουργικές προδιαγραφές.
Παράλληλα, προβλέπεται η εφαρµογή και σύνδεση λειτουργικού τεχνολογίας επαυξηµένης πραγµατικότητας (AR) µέσω της δυνατότητας του χρήστη να στοχεύσει µε την κάµερά του πάνω σε ορισµένο σηµείο του φυλλαδίου (αξιοθέατο ή qrcode) λαµβάνοντας εκείνη τη στιγµή πληροφορίες γι’ αυτό το σηµείο ενδιαφέροντος.
∆ΡΑΣΗ 5: ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ∆ΙΚΤΥΩΣΗΣ (FACEBOOK, TWITTER, INSTAGRAM , YOUTUBE Κ.Α.)
Αξιοποιώντας το υλικό που θα παραχθεί στο πλαίσιο της ∆ράσης 2 (βλ. ανωτέρω) θα συνεχιστεί η προβολή του Πειραιά ως τουριστικού προορισµού στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στόχος είναι η εκµετάλλευση των σύγχρονων τάσεων που υποδεικνύουν ότι ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες και επισκέπτες τείνουν να συµβουλεύονται το διαδίκτυο για να επιλέξουν έναν προορισµό και να γνωρίσουν τις εµπειρίες που µπορεί αυτός να τους προσφέρει.
Ήδη υπάρχει αξιοσηµείωτη παρουσία του Destination Piraeus µε υλικό στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οποία θα συνεχιστεί και θα εµπλουτιστεί από το σύνολο των προτεινόµενων θεµατικών προώθησης του Πειραιά ως τουριστικού προορισµού.
∆ΡΑΣΗ 6: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ∆ΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Στο βαθµό που θα πραγµατοποιηθούν τουριστικές εκθέσεις µε φυσική παρουσία κατά τα έτη 2022 – 2023, ή έχουν µόνον διαδικτυακή – ψηφιακή µορφή (virtual), θα υπάρξει εκπροσώπηση του Πειραιά είτε ως συνεκθέτης σε περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής, είτε ως συνεκθέτης σε περίπτερα του ΕΟΤ. ∆ύναται επίσης να υπάρξει συµµετοχή του ∆ήµου και σε τουριστικές εκθέσεις µε δικό του περίπτερο.
∆ΡΑΣΗ 7: ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ∆ΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ, INFLUENCERS ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ∆ΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ PRESS TRIPS ΚΑΙ FAM TRIPS
Επίσης, θα πραγµατοποιηθούν press trips και fam trips (και σε στενή συνεργασία µε την Περιφέρεια και τις Υπηρεσίες Ε.Ο.Τ. Εξωτερικού), µε ειδικά κριτήρια και δράσεις φιλοξενίας δηµοσιογράφων, influencers, αλλά και τουριστικών πρακτόρων και στελεχών κρουαζιέρας µε στόχο την επανέναρξη της τουριστικής προβολής του Πειραιά µέσω αυτών των πολλαπλασιαστών.
∆ΡΑΣΗ 8: ∆ΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΜΕΣΩ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΩΝ/ ADVERTORIALS ΣΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ∆ΙΕΘΝΗ ΚΑΙ ΕΓΧΩΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ ΚΑΙ ∆ΙΑ∆ΙΚΤΥΑΚΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Παράλληλα µε την προβολή σε διαδικτυακά µέσα και µέσα κοινωνικής δικτύωσης, προβλέπεται η επιλεκτική προβολή µε διαφηµιστικές καταχωρήσεις και advertorials σε ταξιδιωτικές ενότητες/ένθετα εφηµερίδων και τουριστικά περιοδικά γενικού τουριστικού περιεχοµένου ή ειδικού ενδιαφέροντος που καλύπτουν θέµατα όπως τα city breaks, η γαστρονοµία, ο θαλάσσιος τουρισµούς και η κρουαζιέρα.
∆ΡΑΣΗ 9: ∆ΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΕ ΥΠΟ∆ΟΜΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ
Σχεδιάζεται η διαφηµιστική προβολή η οποία θα στοχεύει ειδικά σε επιβάτες κρουαζιερόπλοιων και ειδικότερα ενέργειες όπως η ανάρτηση διαφηµιστικού υλικού σε billboards ή άλλα υπαίθρια διαφηµιστικά πλαίσια σε σηµεία υποδοχής ή επιβίβασης στα λιµάνια κρουαζιέρας, οι διαφηµιστικές καταχωρίσεις σε περιοδικά εταιρειών κρουαζιέρας και η ανάρτηση banners σε sites εταιρειών κρουαζιέρας.
∆ΡΑΣΗ 10: ∆ΙΚΤΥΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΓΧΩΡΙΟΥΣ ΚΑΙ ∆ΙΕΘΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Σκοπός της δράσης είναι η αµοιβαία προώθηση ενεργειών, αλλά και η µεγιστοποίηση της προβολής του Πειραιά µε συντονισµένο και συνεκτικό τρόπο. Προς το σκοπό αυτό θα αναζητηθεί η ανάπτυξη συνεργασιών µε εξειδικευµένους τουριστικούς φορείς του εξωτερικού, όπως tour operators, ταξιδιωτικούς πράκτορες, αλλά και η συνεργασία και ο συντονισµός µε τους δηµόσιους και ιδιωτικούς φορείς αρµόδιους για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας (Ε.Ο.Τ., Περιφέρεια Αττικής, Σ.Ε.Τ.Ε. κ.ά.).
• ∆ικτύωση µε εγχώριους και διεθνείς φορείς τουρισµού
Ο σκοπός της δράσης συνοψίζεται στην ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας µε άλλες πόλεις και τουριστικούς οργανισµούς και φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού µε γνώµονα τη δηµιουργία ενιαίων σχηµάτων προβολής και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε θέµατα τουριστικής πολιτικής. Σε αυτό το πλαίσιο η δράση περιλαµβάνει ειδικότερα την έρευνα, την καταγραφή και τη διενέργεια επαφών µε διεθνή δίκτυα συνεργασίας και οργανισµούς, όπως π.χ. µε την CLIA (κρουαζιέρα), την European Cities Marketing (city breaks), τη Med Cities (βιώσιµη αστική τουριστική ανάπτυξη), κλπ. Εξάλλου, η παρουσία και η συµµετοχή σε ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα λιµένων κρουαζιέρας, όπως π.χ. στη Medcruise (Association of Mediterranean Cruise Ports) και την CLIA, κρίνεται ως ιδιαίτερα στρατηγική επιλογή, δεδοµένης της προσπάθειας ανάδειξης του λιµένα του Πειραιά ως ενός εκ των κορυφαίων προορισµών κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Οι εν λόγω οργανισµοί παράγουν έρευνες και παρέχουν ευκαιρίες δικτύωσης µε τους σηµαντικότερους εκπροσώπους της παγκόσµιας αγοράς κρουαζιέρας, ενώ παράλληλα διοργανώνουν ειδικά επιµορφωτικά σεµινάρια και συνέδρια µεταφοράς τεχνογνωσίας για τα µέλη τους. Εξίσου σηµαντική είναι η συµµετοχή σε διεθνείς οργανισµούς που θα δώσουν τη δυνατότητα στον ∆ήµο Πειραιά να εξασφαλίσει πρόσβαση σε µεγάλο όγκο τουριστικών πληροφοριών, σε τεχνογνωσία αιχµής, καθώς και σε παγκόσµια δίκτυα επιχειρήσεων και επαγγελµατιών που συνιστούν δυνητικούς πελάτες για τον Πειραιά ως τουριστικό προορισµό.
Σε πρώτη φάση κρίνεται σκόπιµη η εγγραφή του ∆ήµου σε όσους περισσότερους διεθνείς οργανισµούς και ενώσεις επιτρέπει ο οικονοµικός προγραµµατισµός του. Οργανισµοί πρώτης προτεραιότητας θεωρούνται οι παρακάτω:
ECM (European Cities Marketing),
UNWTO (United Nations World Tourism Organisation),
ETOA (European Tour Operators Association) και
MED Cities.
• Συνεργασία µε το visitgreece και τις Υπηρεσίες Ε.Ο.Τ. Eξωτερικού
Προβλέπεται η διάθεση περιεχοµένου, πληροφοριακού και οπτικοακουστικού υλικού για τον Πειραιά ως τουριστικό προορισµό, χρήσιµου σε δηµοσιογράφους, τουριστικούς πράκτορες, µεµονωµένους ταξιδιώτες, γραφεία κρουαζιέρας, αλλά και διοργανωτές εκθέσεων, το οποίο θα υποβληθεί τόσο στην Κεντρική Υπηρεσία του Ε.Ο.Τ. – και ειδικότερα στην οµάδα του visitgreece – όσο και στα Γραφεία Ε.Ο.Τ. Εξωτερικού. Επίσης, θα υπάρχει τακτική επαφή και συνεργασία µε τον Ε.Ο.Τ. ώστε να προωθούνται από τις Υπηρεσίες Εξωτερικού στον DMO του ∆ήµου τυχόν ερωτήσεις από δηµοσιογράφους, επισκέπτες, πράκτορες και οργανωτές πακέτων κρουαζιέρας. Επιπλέον, σε συνεργασία µε τον Ε.Ο.Τ. (ο οποίος µέσω των δοµών του προβάλλει καµπάνιες και µηνύµατα και ανά εσωτερικό τουριστικό προορισµό) ενδεχοµένως να προκύψει η δυνατότητα υλοποίησης ενεργειών προώθησης του Πειραιά µε στόχο την προβολή, σε συγκεκριµένες αγορές – στόχους, της δυνατότητας υλοποίησης ταξιδιών εξοικείωσης στον προορισµό.
• ∆ιοργάνωση/συµµετοχή σε workshops, roadshows, σεµινάρια, συνέδρια
Προβλέπεται επίσης διοργάνωση ή συµµετοχή σε workshops τρίτων (στοχευµένες συναντήσεις εργασίας) ή roadshows (στοχευµένες προωθητικές περιοδείες) µε φυσική παρουσία εκπροσώπων ή διαδικτυακά µε σκοπό την ενηµέρωση τουριστικών επαγγελµατιών, δηµοσιογράφων και διαµορφωτών κοινής γνώµης/ τουριστικής ζήτησης, τα οποία δύναται να γίνονται σε συνεργασία µε τις Υπηρεσίες Εξωτερικού του ΕΟΤ και τις αντίστοιχες Πρεσβείες -Προξενεία της Ελλάδος στο εξωτερικό, ή µεµονωµένα από το ∆ήµο Πειραιά.
Επιπλέον θα επιδιωχθεί η διοργάνωση ή συµµετοχή σε επαγγελµατικές συναντήσεις (Β2Β) µε τουριστικούς επαγγελµατίες, δηµοσιογράφους και διαµορφωτές κοινής γνώµης/ τουριστικής ζήτησης στο εξωτερικό και στην Ελλάδα µε φυσική παρουσία εκπροσώπων ή διαδικτυακά. Οι επαγγελµατικές συναντήσεις αυτές δύναται να γίνονται στο πλαίσιο κάποιας τουριστικής έκθεσης ή να αποτελούν ξεχωριστή ενέργεια -δράση τουριστικής προβολής.