Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Ποια είναι τα βασικά εργαλεία της Google για ξενοδόχους;

του Μηνά Λιαπάκη

 

Η σωστή ψηφιακή παρουσία του ξενοδοχείου σας είναι μια πολύπλοκη και πολυδιάστατη υπόθεση. Οι προκλήσεις και οι ανάγκες αλλάζουν συνεχώς προκαλώντας «πονοκεφάλους» σε όσους θέλουν να είναι up-to-date με τα νέα ψηφιακά δεδομένα.

Παράλληλα, οι μηχανές αναζήτησης διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην επιτυχία της στρατηγικής μάρκετινγκ και της ανάπτυξης των πωλήσεων των ξενοδοχείων.

Και βέβαια, η Google βρίσκεται στο επίκεντρο, προσφέροντας στα ξενοδοχεία περισσότερες δυνατότητες προβολής από ποτέ στα μάτια των δυνητικών επισκεπτών τους.

Ξεκινώντας με τα βασικά λοιπόν, κάθε ξενοδοχείο πρέπει να αξιοποιήσει τα παρακάτω εργαλεία της Google, αρκετά από τα οποία μάλιστα προσφέρονται δωρεάν.

RevitUp – Digital & Revenue Management

 

Τοποθετήστε το ξενοδοχείο σας στο «χάρτη», μέσω του Google My Business

Το Google My Business είναι ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να καταχωρήσετε το ξενοδοχείο σας δωρεάν ώστε να εμφανίζεται στους χάρτες (Google maps) με geo-marker στην τοποθεσία σας. Καταχωρώντας το ξενοδοχείο σας, οι ενδιαφερόμενοι βρίσκουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο επικοινωνίας, παροχές κ.λπ), φωτογραφίες από τις εγκαταστάσεις σας, βλέπουν κριτικές πελατών κ.ο.κ. Παράλληλα, μπορούν μέσα από την καταχώρηση να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας ή να σας καλέσουν στο τηλέφωνο άμεσα, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα για άμεσες κρατήσεις. Εκτός από την εμφάνιση στους χάρτες, η καταχώρησή σας βελτιώνει και τη θέση του ξενοδοχείου σας στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google. 

 

Το Google My Business σάς δίνει τη δυνατότητα να δημοσιεύεστε posts (για παράδειγμα άρθρα από το blog σας), που θα ενισχύσουν τη θέση του ξενοδοχείου στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google. Μπορείτε, επίσης, να συνδέσετε και τα προφίλ σας στα Social Media, έτσι ώστε να προσφέρετε στον ταξιδιώτη μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του ξενοδοχείου σας στα διάφορα κανάλια.

 

Γνωρίστε καλύτερα τους εν δυνάμει επισκέπτες σας με την σωστή μελέτη των Google Analytics

Η ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου είναι ίσως το σημαντικότερο ψηφιακό εργαλείο του. Όμως αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Για τη σωστή αξιοποίηση της ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να γνωρίζετε στην πράξη πώς αλληλεπιδρούν μαζί της οι πελάτες σας, παλιοί, νέοι, και -ασφαλώς- μελλοντικοί.

Τα Google Analytics είναι ένα δωρεάν εργαλείο της Google που σας δίνει αναλυτικά στατιστικά στοιχεία για τον αριθμό των επισκέψεων στην ιστοσελίδα σας, τη χώρα προέλευσης και δημογραφικά χαρακτηριστικά των επισκεπτών σας, τις σελίδες που επισκέφτηκαν, το χρόνο παραμονής τους σε αυτές κ.λπ. Είναι ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο σε ό,τι αφορά το direct booking, καθώς μέσα από τα Google Analytics μπορείτε να αντλήσετε χρήσιμες πληροφορίες για το κοινό σας, τις οποίες θα χρησιμοποιήσετε κατά το στήσιμο των διαφημιστικών καμπανιών σας.

 

Χρησιμοποιήστε το Navigation Summary του Google Analytics για να μάθετε πώς πλοηγήθηκαν οι επισκέπτες στο site σας και τι πορεία ακολούθησαν για να βρεθούν από τηνμια σελίδα στην άλλη. Έτσι, θα βεβαιωθείτε ότι λειτουργούν σωστά όλα τα links, backlinks καθώς και το Booking Engine σας, ενώ μπορείτε να έχετε και μια γενική και πλήρη εικόνα της λειτουργικότητας και του ενδιαφέροντος που προκαλεί κάθε σελίδα σας στους επισκέπτες.

 

Δημιουργήστε προσμονή και ανυπομονησία μέσω conceptual videos για το ξενοδοχείο σας στο YouΤube

Δυστυχώς, δεν αντιλαμβάνονται όλα τα ξενοδοχεία την σημασία του να παράγουν καλαίσθητα, υψηλής ποιότητας βίντεο προς δημοσίευση στο YouTube και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όμως, τα βίντεο αποτελούν ένα πανίσχυρο εργαλείο μετάδοσης μιας ιστορίας ή ενός μηνύματος. Το YouTube, που ανήκει στην εργαλειοθήκη της Google, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά την ίδια την Google και παράγει οφέλη για το SEO του ξενοδοχείου σας στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

 

Εκτός από τα σημεία του ξενοδοχείου σας που μπορείτε να παρουσιάσετε και να αναδείξετε με εξαιρετικό τρόπο σε ένα βίντεο, μπορείτε, επίσης, να συμπεριλάβετε και μια σύντομη συνέντευξη μελών του προσωπικού του ξενοδοχείου σας, στην οποία θα περιγράφουν την καθημερινότητά τους στο κατάλυμα. Έτσι, δίνετε στους ταξιδιώτες σας την ευκαιρία να «γνωρίσουν» τους ανθρώπους με τους οποίους θα έρθουν σε άμεση επαφή, κάνοντάς τους να νιώσουν ασφάλεια και οικειότητα.

 

Προσεγγίστε εξειδικευμένα κοινά και αγορές μέσω των Google Ads

Τα Google Ads είναι ένα πραγματικά πανίσχυρο εργαλείο μέσω του οποίου μπορείτε να προσεγγίσετε τους χρήστες της Google σε όλο τον κόσμο. Βρίσκεται πίσω από τις πληρωμένες καταχωρήσεις που εμφανίζονται στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης στην Google, αλλά και με τη μορφή διαφημιστικών μηνυμάτων (display banners) σε χιλιάδες websites ανά τον κόσμο.

Τα Google Ads διαδραματίζουν, πλέον, τεράστιο ρόλο στη στρατηγική μάρκετινγκ των ξενοδοχείων. Ο ανταγωνισμός για τα paid – search αποτελέσματα έχει κορυφωθεί τα τελευταία χρόνια και πολλά ξενοδοχεία συχνά κάνουν «προσφορά» πάνω στα ονόματα και τα εμπορικά σήματα των αντιπάλων τους, ή ακόμα και πάνω στα δικά τους.

Ωστόσο, η πλατφόρμα παρουσιάζει αρκετή πολυπλοκότητα και ποικιλία επιλογών κατά τη διαμόρφωση των διαφημιστικών καμπανιών, με αποτέλεσμα συνήθως τα ξενοδοχεία να απευθύνονται σε digital marketing agencies προκειμένου να στήσουν τη στρατηγική τους μέσω των Google Ads.

 

Είναι σημαντικό να αντιληφθείτε ότι οι διαφημίσεις εμφανίζονται διαφορετικά σε κάθε τύπο συσκευής. Συνεπώς, θα πρέπει να φροντίσετε να εμφανίζονται με το βέλτιστο τρόπο σε όλες τις συσκευές – και ιδιαίτερα στα κινητά, τα οποία έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τους σταθερούς υπολογιστές, στο κομμάτι της αναζήτησης και κράτησης ξενοδοχείου.

 

Εντοπίστε τις λέξεις – κλειδιά με το μεγαλύτερο potential για το ξενοδοχείο σας, μέσω του Google Keyword Planner

Ένα απαραίτητο εργαλείο για να στήσετε τις καμπάνιες σας στο Google Ads είναι το Keyword Planner της Google. Πρόκειται για ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να κάνετε έρευνα πάνω στις λέξεις – κλειδιά που θα χρησιμοποιήσετε στις καμπάνιες σας και σας βοηθά να επιλέξετε τις κατάλληλες. Μέσα από το Google Keyword Planner, θα δείτε πόσο συχνά ψάχνουν οι χρήστες συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά, θα λάβετε εκτιμήσεις προσφοράς για κάθε λέξη ώστε να οργανώσετε το budget σας και στη συνέχεια θα τις προσθέσετε στο διαφημιστικό σας σχέδιο για να φτιάξετε την καμπάνια σας.

 

Είναι σημαντικό να εξετάζετε και να αξιολογείτε όλες τις λέξεις – κλειδιά που αναζητούν οι ταξιδιώτες σχετικά με τον προορισμό που βρίσκεται το ξενοδοχείο σας. Δεν έχει σημασία αν αυτές έχουν να κάνουν με κάποιο μνημείο, αξιοθέατο, τοπίο ιδιαίτερης ομορφιάς ή μαγαζί. Αν το αναζητούν οι ταξιδιώτες, είναι απαραίτητο να το συμπεριλάβετε με κάποιον τρόπο στο περιεχόμενο του website του ξενοδοχείου σας, αλλά και στη συνολική διαφημιστική σας καμπάνια και στρατηγική.

 

Αξιοποιήστε το νέο, δυναμικά ανερχόμενο εργαλείο Google Hotel Ads και ενισχύστε τις άμεσες κρατήσεις στο booking engine σας

Το Google Hotel Ads είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο των Google Ads που αντλεί διαθεσιμότητα και τιμές δωματίων, ή ακόμα ειδικές προσφορές ή ειδικές τιμές για μέλη του loyalty club κ.λπ, μέσα από την επίσημη μηχανή κρατήσεων του ξενοδοχείου. Το ξενοδοχείο δημιουργεί λογαριασμό Google Hotel Center, τον συνδέει με το λογαριασμό του στα Google Ads, ώστε οι τιμές και η διαθεσιμότητα να συνδέονται με τις διαφημίσεις του και στη συνέχεια στήνει καμπάνιες, ορίζοντας το budget και το ποσό που θέλει να πληρώνει ανά κλικ ή ανά κράτηση. Ο υποψήφιος πελάτης βλέπει τις τιμές, τις συγκρίνει με τα ΟΤΑs και μπορεί να κάνει απευθείας κράτηση μέσα από τη Google – που είναι, άλλωστε, και το ζητούμενο!

 

H Google δίνει τη δυνατότητα να προσθέσετε πλέον πιο εύκολα φωτογραφίες του ξενοδοχείου σας στο Google Hotel Ads. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εκμεταλλευτείτε τη δυνατότητα αυτή, ανεβάζοντας τις πιο ελκυστικές φωτογραφίες του καταλύματος, αλλά και ίσως κάποιες πιο ανθρωποκεντρικές, προκειμένου να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να προσελκύετε γρηγορότερα το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών.

 

Επίλογος

Σε μια εποχή που οι άμεσες online κρατήσεις στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου είναι το ζητούμενο και το mobile traffic παίζει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο, κάθε ξενοδοχείο πρέπει να δίνει το ψηφιακό «παρόν» του σε όλες τις μικρο-στιγμές του πελάτη. Από τη φάση του «ονείρου» μέχρι τη στιγμή της «απόφασης», όταν ο πελάτης είναι έτοιμος να κάνει την κράτηση, το ξενοδοχείο σας πρέπει να έχει digital παρουσία.

Σε όλο αυτό το ταξίδι, κάποια εργαλεία της Google βοηθούν τον πελάτη να «ονειρευτεί» τις διακοπές του στο ξενοδοχείο σας (YouTube), άλλα εργαλεία τον βοηθούν να σας εντοπίσει και να σας μάθει (Google Ads, Google My Business) και, γιατί όχι, να σας επιλέξει για να κλείσει τις διακοπές του.

Και επειδή είναι μια αμφίδρομη διαδικασία, κάποια άλλα εργαλεία (π.χ. Google Analytics) θα βοηθήσουν εσάς να γνωρίσετε τους πελάτες σας, ώστε να απευθυνθείτε σε αυτούς εκπέμποντας το σωστό μήνυμα προς τη σωστή κατεύθυνση.


O Μηνάς Λιαπάκης είναι ιδρυτής και Sales & Marketing Manager της Eyewide Digital Marketing Agency με έδρα το Ηράκλειο της Κρήτης. Μετά από πολυετή εργασιακή εμπειρία στο χώρο του τουρισμού και των ξενοδοχείων στο κομμάτι του operation & marketing, το 2008 ίδρυσε την Eyewide που εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών digital marketing σε ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις.

Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του IFITT (International Federation for Information Technologies in Travel and Tourism) στην Ελλάδα.

Του αρέσει να ταξιδεύει, να ανακαλύπτει νέες κουλτούρες και να περνάει δημιουργικό χρόνο με την οικογένεια του.

 

Σημαντική σημείωση:

Το παραπάνω άρθρο του Μηνά Λιαπάκη αναρτήθηκε στο hotelieracademy.gr

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media