Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν από το Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου το σεμινάριο και η ημερίδα με θέμα: «Ιδού η Ρόδος, ιδού η ποιότητα», την Παρασκευή 13 και το Σάββατο 14 Απριλίου 2018 αντίστοιχα.
Ο καθηγητής Στρατηγικής Διοίκησης και Μάρκετινγκ του πανεπιστημίου Bournemouth, Δημήτρης Μπούχαλης, που τόσο στο σεμινάριο, όσο και στην ημερίδα δεν σταμάτησε να τονίζει την ανάγκη των συνεργασιών, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Συμβαίνουν τεράστιες αλλαγές στο τουριστικό προϊόν, γι’ αυτό και τώρα πια ο κανόνας μας διδάσκει ότι ζητούμενο είναι να αυξήσουμε ολόκληρη την πίτα και όχι απλώς να μεγαλώσουμε το δικό μας κομμάτι. Ο τουρίστας θέλει εμπειρίες και οι εμπειρίες είναι το ΤΩΡΑ, είναι οι στιγμές που θα αποτυπώσει με μια φωτογραφία και θα τις μεταφέρει πίσω στο σπίτι του, να τις δείχνει και να διηγείται την ιστορία που κρύβεται πίσω από την εικόνα. Η πρωτοτυπία και το story telling είναι το κλειδί της επιτυχίας για τις επιχειρήσεις».
Η καθηγήτρια Tourism & Hospitality του Bournemouth, Hanaa Osman ήταν κάθετη: «Το ξενοδοχείο του μέλλοντος είναι το ξενοδοχείο ή η επιχείρηση που παρέχει προσωποποιημένες υπηρεσίες». Ως ένα πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή είναι η κατηγοριοποίηση των πελατών. «Ομάδες πελατών έχουν τις ίδιες ανάγκες. Όταν αναγνωρίσουμε τις ανάγκες αυτές και τις ικανοποιήσουμε, τότε θα έχουμε επιτύχει ένα βήμα προς την προσωποποίηση».
Το υπαλληλικό προσωπικό διαδραματίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή. Ο εργαζόμενος είναι εκείνος που θα αναγνωρίσει την ανάγκη του πελάτη και θα προσπαθήσει να την ικανοποιήσει. «Η σερβιτόρα ήταν εκείνη που άκουσε ένα παιδί να κλαίει την ώρα του βραδινού στο ξενοδοχείο και έσπευσε να μάθει από τη μητέρα του το λόγο, που με τη σειρά της αποκρίθηκε πως το αγοράκι ήθελε ένα αβγό, το οποίο όμως προσφέρεται μόνο σε πρωινό. Η σερβιτόρα, λειτουργώντας με ειλικρινές ενδιαφέρον, φρόντισε να ικανοποιήσει την ανάγκη του παιδιού, που αμέσως χάρηκε, η βραδιά των διακοπών δεν χάλασε για το ζευγάρι και το ξενοδοχείο κέρδισε διθυραμβικές κριτικές στο tripadvisor. Όλα αυτά προέκυψαν από το ειλικρινές ενδιαφέρον μιας σερβιτόρας που έβρασε ένα αβγό. Αυτό είναι προσωποποιημένες υπηρεσίες, που σε χρήματα έχουν μηδενικό κόστος και ξεκινούν από το προσωπικό της επιχείρησης».
Στο παράδειγμα αυτό στάθηκε ιδιαίτερα η δρ. Λία Μαρινάκου του πανεπιστημίου Bournemouth, που και στις δύο ημέρες τόνισε την ανάγκη επένδυσης των επιχειρηματιών προς το προσωπικό τους. «Το κλειδί της επιτυχίας είναι ο ευχαριστημένος εργαζόμενος. Η επιχείρηση έχει υποχρέωση να αναγνωρίσει τα ταλέντα που έχει το κάθε πρόσωπο και όχι μόνο να τα διατηρήσει, αλλά και να τα αναδείξει και να τα διαχειριστεί προς όφελος όλων. Δεν φεύγει κανένας από μια επιχείρηση που αναγνωρίζει και ανταμείβει τα ταλέντα του. Δεν υπάρχει επιχείρηση που έχει υιοθετήσει τέτοιες πρακτικές και δεν έχει προχωρήσει βήματα μπροστά».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Νεκτάριου Καλογήρου στο dimokratiki.gr.