Δευτέρα 23 Μαϊου 2022

Περισσότερα κρουαζιερόπλοια σε ελληνικά λιμάνια λόγω της αναταραχής στην Τουρκία

MSC8

 

Ασφαλή «καταφύγια» σε ελληνικά λιμάνια και μαρίνες βρίσκουν κρουαζιερόπλοια, yachts και κότερα μετά την αναταραχή που έχει προκληθεί τις τελευταίες ημέρες στην Τουρκία ύστερα από την απόπειρα πραξικοπήματος.

Οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων αντέδρασαν άμεσα, αντικαθιστώντας τουρκικά λιμάνια με ελληνικά στα δρομολόγιά τους, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις επέλεξαν ακόμη και προορισμούς άλλων χωρών, όπως, για παράδειγμα, την Ιταλία.

Έτσι, επτά λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Χανιά, Ρόδος, Σάμος και Χίος), υποδέχθηκαν ή θα υποδεχθούν περισσότερα κρουαζιερόπλοια, καθώς εταιρείες κρουαζιέρας αποφάσισαν να σταματήσουν τα δρομολόγια των πλοίων τους προς λιμάνια της Τουρκίας για λόγους ασφαλείας.

Παράλληλα, μεγάλος αριθμός σκαφών αναψυχής και πολυτελών θαλαμηγών ιδιοκτησίας ξένων υπηκόων, συμπεριλαμβανομένων και Τούρκων, απέπλευσαν από τουρκικές μαρίνες και ελλιμενίζονται πλέον σε ελληνικές μαρίνες, κυρίως στα Δωδεκάνησα.

Την ίδια ώρα, «μαύρα σύννεφα» έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται αναφορικά με τη μελλοντική πορεία της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς, όπως προειδοποιούν στελέχη του κλάδου, η τρομοκρατία, η οικονομική κρίση, το μεταναστευτικό, οι κεφαλαιακοί έλεγχοι, το Brexit και βέβαια η πρόσφατη απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία, είναι παράγοντες που έχουν έρθει στο προσκήνιο κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών και επηρεάζουν πλέον αρνητικά τον προγραμματισμό διακοπών στη Μεσόγειο.

Ως εκ τούτου, οι μελλοντικές προοπτικές για τον κλάδο, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, φαντάζουν δυσοίωνες, καθώς ευνοούνται άλλες περιοχές, που παρουσιάζουν μεγάλη ανάπτυξη της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια, προεξάρχουσας της Ασίας.

Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), μπορεί βραχυπρόθεσμα η Ελλάδα να ωφελείται από τις ακυρώσεις που γίνονται στη γειτονική Τουρκία, καθώς γίνονται συνεχείς αναδρομολογήσεις κρουαζιερόπλοιων προς τα ελληνικά νησιά, ωστόσο, σε βάθος χρόνου, εκτιμάται ότι θα υπάρξει αρνητική επίδραση και για την Ελλάδα, δεδομένου ότι ορισμένοι τουριστικοί οργανισμοί ήδη τείνουν να αλλάξουν προορισμούς.

Ήδη, εκτιμάται ότι η Ασία είναι έτοιμη να επωφεληθεί, χάρις και στις πολύ υψηλές επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια σε λιμάνια, υποδομές και κρουαζιερόπλοια. Έτσι, οι χώρες της Ασίας καταγράφουν αυξήσεις της τάξεως του 20% ετησίως σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΕΚΦΝ, τουλάχιστον 10 νέα πλοία ετησίως αναμένεται να κατευθυνθούν προς την Ασία, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις εκεί ανάγκες.

Δείτε ολόκληρα τα άρθρα του Στάθη Κουσουνή (ΕΔΩ) και του Νίκου Ρουσάνογλου (ΕΔΩ) στο kathimerini.gr

Share Post