Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Σε διαβούλευση το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2021

Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ), έθεσε σε δημόσια διαβούλευση από την 10η έως την 19η Δεκεμβρίου του 2020, το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής 2021 και καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να εκφράσουν τις απόψεις τους ακολουθώντας το σύνδεσμο:

https://opengov.pdm.gov.gr/cons/?p=739.

To σχέδιο τουριστικής προβολής της ΠΔΜ για το 2021, δημιουργήθηκε με στόχο να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, με προτεραιότητες την υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας, τη βελτίωση της επισκεψιμότητας και τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης πληροφόρησης.

 

 

Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής 2021

 

1. Σχεδιασμός ταυτότητας προορισμού

1.1. Branding

Βασική προτεραιότητα αποτελεί ο σχεδιασμός του destination brand για τον προορισμό Δυτική Μακεδονία, το οποίο θα αποτελεί την οπτική ενσάρκωση του πνεύματος του προορισμού και την υπογραφή του.

Θα χρησιμοποιείται υποχρεωτικά σε όλες τις ενέργειες – δράσεις τουριστικής προβολής από όλους τους δρώντες με στόχο την αναγνωρισιμότητα και την ταυτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας ως ποιοτικός προορισμός εναλλακτικών διακοπών.

Το Branding πρέπει να συνδυάζει, σε επίπεδο ορολογίας, τα στοιχεία και πόρους που κρίνονται ως τα πλέον αξιοποιήσιμα και χαρακτηριστικά της Περιφέρειας.

Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα πρέπει να δημιουργήσει ολοκληρωμένο branding concept, το σχετικό brand manual και το κύριο τουριστικό λογότυπο σε δύο τουλάχιστον γλώσσες.

 

2. Ψηφιακές υποδομές

2.1. Αναβάθμιση του τουριστικού portal της Περιφέρειας www.visitwestmacedonia.gr

Στόχος της εργασίας είναι η βελτιστοποίηση της λειτουργίας του portal ως πυρήνα των δράσεων ψηφιακής προώθησης του τουριστικού προϊόντος σε συμφωνία με το branding και την επικοινωνιακή στρατηγική της Περιφέρειας.

 

3. Παραγωγή Οπτικού Περιεχομένου Επικοινωνίας
Παραγωγή καινοτόμου και εξαιρετικής ποιότητας οπτικού υλικού (φωτογραφίες, video) που θα υποστηρίζει την οπτική ταυτότητα του προορισμού.

Θα περιλαμβάνει διεξοδική φωτογράφιση και βιντεοσκόπηση με βάση προτεινόμενα σενάρια που θα προδιαγράφουν το οπτικό υλικό ανά θεματικό άξονα και γεωγραφική αναφορά στο σύνολο της Περιφέρειας, ανάλογα με τα σημαία ενδιαφέροντος.

 

3.1. Παραγωγή φωτογραφικού υλικού

Παραγωγή 250 φωτογραφιών υψηλής ανάλυσης για κάθε δυνατή χρήση σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή. Συστηματική φωτογράφηση όλης της Δυτικής Μακεδονίας με βάση τις διαπιστωμένες ελλείψεις & εξασφάλιση συμπληρωματικού φωτογραφικού υλικού όταν απαιτείται.

 

3.2. Παραγωγή βίντεο

Η παραγωγή αρχικού βίντεο, διάρκειας 2 – 2,5 λεπτών.

Σύντομες θεματικές παραλλαγές (short versions) του αρχικού βίντεο, διάρκειας περίπου 20 – 40” με σκοπό την ευρεία διάδοση στα κοινωνικά δίκτυα.

 

4. Ανάπτυξη διαφημιστικού υλικού

4.1. Δημιουργία κειμένων προβολής

Απόκτηση ενός πλήρους αρχείου κειμένων στα ελληνικά / αγγλικά που θα καλύπτουν πάγιες και μεταβαλλόμενες ανάγκες κειμενογράφησης με βάση τις απαιτήσεις του σύγχρονου marketing και τις οδηγίες του ΕΟΤ (βιωματικό χαρακτήρα, λεπτομερείς περιγραφές των σημείων και δραστηριοτήτων τουριστικού ενδιαφέροντος και εξειδικευμένη κατά περίπτωση θεματολογία).

 

4.2. Παραγωγή φυλλαδίων – προωθητικού υλικού

Παραγωγή ενός δίγλωσσου τουριστικού οδηγού (travel guide) στα ελληνικά – αγγλικά, μεγέθους τσέπης (pocket size) με ενσωματωμένο χάρτη του προορισμού για τη διανομή σε εκθέσεις, στα γραφεία του ΕΟΤ και σε ομάδες τουριστών οι οποίοι δεν είναι επαρκώς εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.

Παραγωγή θεματικών φυλλαδίων για τις κατηγορίες προϊόντων ειδικού ενδιαφέροντος μεταφρασμένα στις απαραίτητες γλώσσες.

 

5. Διαχείριση ψηφιακής ταυτότητας

Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Δυτικής Μακεδονίας στοχεύει στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας (awareness) σε συμφωνία με τον εθνικό σχεδιασμό, αξιοποιώντας το διαδίκτυο κα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

5.1. Ψηφιακή προώθηση

Η online καμπάνια θα σχεδιαστεί και θα προωθηθεί αξιοποιώντας πλατφόρμες των οποίων τα «οργανικά» αποτελέσματα αναζήτησης να είναι διαφορετικά και προσωποποιημένα, ανάλογα με τα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά των χρηστών.

 

5.2. Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Η ανάπτυξη και διαχείριση λογαριασμών σε επιλεγμένα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για την Περιφέρεια, έχει στόχο την ανάδειξη του προορισμού, με την προώθηση περιεχομένου και τη διάδοση των μηνυμάτων προβολής στην ψηφιακή κοινότητα (reach).

 

5.3. Mobile marketing

Ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα (smartphones) στην αγγλική / ελληνική γλώσσα η οποία θα είναι λειτουργική και συμβατή με όλα τα λειτουργικά συστήματα, όπως IOS, Android κλπ.

Σχεδιασμός στοχευμένων ενεργειών προβολής για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων (smartphones) στις αγορές – στόχους.

Στοχευμένη διαφημιστική προβολή σε χρήστες κινητών τηλεφώνων, με προώθηση περιεχομένου (video, εικόνα, κείμενο) μέσα από ειδικές εφαρμογές ή υπηρεσίες

Δημιουργία ψηφιακού χάρτη για τον προορισμό με στόχο την ανάδειξη των κύριων πόρων του προορισμού.

 

6. Διεθνείς τουριστικές εκθέσεις

Η εξέλιξη της πανδημίας του Covid-19 κατά το 2021 θα καθορίσει τη συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις (διαδικτυακές ή με φυσική παρουσία).

Η παρουσία της ΠΔΜ θα είναι είτε αυτόνομη είτε ως συνεκθέτης του ΕΟΤ, σύμφωνα με το ετήσιο πρόγραμμα και τις σχετικές προσκλήσεις.

 

7. Λοιπές ενέργειες με κανάλια διανομής

Διενέργεια καινοτόμας online δικτύωσης με τα κανάλια διανομής του τουριστικού προϊόντος της Δυτικής Μακεδονίας με τους tour operators και τους Travel Agents του εξωτερικού.

 

8. Δράσεις Δημοσίων Σχέσεων

Για την αποτελεσματική επικοινωνιακή προώθηση του προορισμού θα πρέπει να σχεδιαστούν ενέργειες δημοσίων σχέσεων που θα αναδεικνύουν και θα ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα του προορισμού σε διεθνές και εθνικό επίπεδο.

 

8.1. Ταξίδια εξοικείωσης (Fam trips) & Φιλοξενία δημοσιογράφων (Press trips)

 

8.2. Επαφές με μέσα ενημέρωσης

Επαφές με μέσα ενημέρωσης στη διάρκεια εκθέσεων, συνεδρίων, workshops, όσο και μέσα από τακτική αλληλογραφία με στόχο τη συγγραφή άρθρων και την παραχώρηση συνεντεύξεων που προωθούν τον τουριστικό προορισμό.

 

8.3. Παραγωγή ηλεκτρονικού Newsletter & αποστολή δελτίων τύπου

 

9. Εκδηλώσεις / Events

Περιλαμβάνεται η διοργάνωση, συμμετοχή και στήριξη εκδηλώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, οι οποίες προβάλλουν τον προορισμό «Δυτική Μακεδονία».

Δράσεις όπως, διασυνοριακές συνεργασίες, συνέδρια, ημερίδες, road shows, work shops, πολιτιστικές και γαστρονομικές εκδηλώσεις, παράλληλες εκδηλώσεις στο πλαίσιο των εκθέσεων, προβολή σε επιλεγμένα σημεία συγκέντρωσης κοινού, αλλά και κάθε είδους εκδηλώσεις που συμβάλλουν στην προβολή του προορισμού.

 

Δείτε ΕΔΩ το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για το 2021.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media