Παρουσιάστηκαν στη διεθνή έκθεση τουρισμού Philoxenia στη Θεσσαλονίκη, τα πρώτα ευρήματα από τη δεύτερη έρευνα ποιότητας της Ρόδου ως τουριστικού προορισμού που διεξάγει ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων του νησιού σε συνεργασία με το Αμερικάνικο Κολλέγιο της Θεσσαλονίκης.
Αυτή τη φορά συγκεντρώθηκαν περισσότερα από 3.000 ερωτηματολόγια από ξενοδοχεία σε όλο σχεδόν το νησί και τουριστικά πρακτορεία, είναι δηλαδή πιο αντιπροσωπευτικό το δείγμα σε σύγκριση με την έρευνα του 2017 που ξεκίνησε το μήνα Ιούλιο χωρίς να συμπληρωθούν ερωτηματολόγια κατά την πρώιμη τουριστική σεζόν.
Ο Ανέστης Αναστασίου, επίκουρος καθηγητής στο Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, που ανέλαβε το 2017 την «πρόκληση» για την εκπόνηση της μελέτης ύστερα από πρόταση του προέδρου του Συλλόγου Διευθυντών Γιώργου Ματσίγκου, δήλωσε: «Φέτος χαίρομαι επειδή έχουμε ένα καλύτερο δείγμα. Συμμετείχαν στην έρευνά μας νέα ξενοδοχεία σε όλο το νησί και περισσότερα πρακτορεία. Είναι σαφώς πιο αντιπροσωπευτικό το δείγμα μας αυτή τη φορά. Ήδη έχουμε επεξεργαστεί το 50% των ερωτηματολογίων και έχουμε εξάγει τα πρώτα συμπεράσματα. Προφανώς και θα διαφοροποιηθούν τα δεδομένα, όταν ολοκληρώσουμε την επεξεργασία των ερωτηματολογίων, μπορούμε όμως να δούμε ποιες είναι οι πρώτες τάσεις. Πιστεύω ότι λίγο πριν τις γιορτές θα έχει ολοκληρωθεί η δουλειά μας, ώστε κάποια στιγμή τον Ιανουάριο να παρουσιάσουμε τα ευρήματα σε ειδική εκδήλωση στη Ρόδο και να κάνουμε τη σύγκριση με το 2017».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα αφορούν στην περίοδο από το Μάρτιο μέχρι και τον Ιούλιο, ενώ γίνεται σύγκριση με τη Χαλκιδική όπου ο Σύλλογος διεξήγαγε παράλληλα την ίδια έρευνα ποιότητας προορισμού.
Σύμφωνα με αυτά, το 71% του δείγματος επισκεπτόταν τη Ρόδο για πρώτη φορά ενώ οι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες ήταν το 21%. Ο μέσος χρόνος παραμονής ανέρχεται σε 9,24 ημέρες, ενώ το 29% του δείγματος ήταν από τη Γερμανία, το 22% από τη Βρετανία, το 9% από τη Ρωσία και το 2% από τη Γαλλία. Το 40% του δείγματος προτίμησε πακέτα ημιδιατροφής, το 34% ήταν τουρίστες του bed and breakfast και μόλις το 19% all inclusive.
Σε ό,τι αφορά το κόστος του πακέτου, το 26,22% κυμαινόταν από 1.000 έως 1.500 ευρώ, το 25% περίπου κυμαινόταν από 751 έως 1.000 ευρώ. Το 18,86% του δείγματος απάντησε ότι πλήρωσε για το πακέτο 501 – 750 ευρώ και το 9,91% ξόδεψε από 251 έως 500 ευρώ μόλις.
Πηγή: www.dimokratiki.gr