Η μείωση της κίνησης για το 2017 στον τομέα της κρουαζιέρας θεωρείται πλέον δεδομένη για τη χώρα μας και υπολογίζεται περίπου στο 25%, εξαιτίας των προβλημάτων της Τουρκίας, με αποτέλεσμα οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας να αποφεύγουν την ανατολική Μεσόγειο.
Η AIDA δεν θα φέρει στην περιοχή κανένα κρουαζιερόπλοιο, όπως και η Norwegian. Η Celebrity θα μειώσει τις χωρητικότητες κατά 50%, όπως και η Royal Caribbean, ενώ η Costa θα είναι στο 35% περίπου. Η Carnival θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με πέρσι, αφού θα φέρει νέο πλοίο με δυνατότητα φιλοξενίας 5.000 επιβατών. Η μόνη εταιρεία που θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της είναι η MSC η οποία αναμένεται να φέρει 20% περισσότερους επιβάτες σε σχέση με τη φετινή χρονιά.
Και το 2018 η κατάσταση δεν φαίνεται να είναι εύκολη, όμως όλα θα εξαρτηθούν από παράγοντες όπως: Η οικονομική κρίση που πλήττει την Ευρώπη, αλλά και τη χώρα μας, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στην Ευρώπη, οι εξελίξεις στην Τουρκία, το μεταναστευτικό, το Brexit, τα capital controls, αλλά και ο ανταγωνισμός που δεχόμαστε από ασιατικούς προορισμούς.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Κρουαζιέρας Θεόδωρο Κόντε, όλα αυτά τα ζητήματα είναι σήμερα ανοικτά και κανείς δεν μας διασφαλίζει ότι θα κλείσουν μέσα στο 2017, όταν και θα διαμορφωθεί η εικόνα για τη σεζόν του 2018.
Όσον αφορά την αγορά της Ασίας, ο κ. Κόντες τονίζει ότι: «Κάθε χρόνο η αγορά της Ασίας κερδίζει μερίδια που φτάνουν ακόμα και το 25%. Το 2017 θα την επισκεφτούν 75 πλοία, από 60 πέρυσι» ενώ αναφέρει ότι τα 10 από τα 15 επιπλέον πλοία έχουν χωρητικότητες που ξεπερνούν τους 4.000 επιβάτες το ένα.
Σημειώνεται ότι το 38% της αγοράς της Ασίας αντιπροσωπεύει η Κίνα, 11% η Ταϊβάν και 9% η Σιγκαπούρη και η Ιαπωνία.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA), τα 25,3 εκατ. θα φτάσουν οι επιβάτες κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο το 2017, έναντι 15,8 εκατ. που ήταν πριν από μια δεκαετία και 24,2 εκατ. το 2016. Για το 2017 η CLIA προβλέπει θεαματική αύξηση των millennials ταξιδιωτών κρουαζιέρας (δηλαδή όσοι έχουν γεννηθεί από το 1981 έως το 2000), αύξηση της χρήσης τουριστικού πράκτορα σε ταξίδια κρουαζιέρας (από 12.000 πράκτορες το 2010 σε περισσότερους από 25.000 το 2016) και συνέχιση της ζήτησης για κρουαζιέρα ποταμού με 18 νέα πλοία από 184 το 2015.
Επιπλέον, στα 53 δισ. δολάρια αναμένεται να ανέλθει η αξία των επενδύσεων για τη ναυπήγηση 97 κρουαζιερόπλοιων που θα πέσουν στο νερό μέχρι το τέλος του 2025 σύμφωνα με την CLIA.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Αντώνη Τσιμπλάκη στο naftemporiki.gr