«Στον τουρισμό έχουμε ίσως το καλύτερο προϊόν παγκοσμίως και αυτό μας έκανε να επαναπαυτούμε. Έχουμε πολλές αδυναμίες, αλλά πλέον πιστεύω ότι τις έχουμε κατανοήσει και βελτιωνόμαστε. Θέλουμε αρκετά χρόνια και θα αντιμετωπίσουμε και αρκετά προβλήματα, αλλά ίσως για πρώτη φορά ξέρουμε πού θέλουμε να πάμε και κυρίως πώς θα πάμε. Η άποψή μου είναι ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Δεν είμαι της εύκολης λύσης που υποδεικνύει να πουλήσουμε τα ξενοδοχεία μας στους ξένους», αναφέρει μεταξύ άλλων σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ο Πάνος Παλαιολόγος, ιδρυτής και πρόεδρος της HotelΒrain.
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Παλαιολόγου
1. «Η δομή της HotelBrain προσομοιάζει σε αυτήν ενός οργανωμένου στρατιωτικού σχηματισμού. Το κάθε ξενοδοχείο αποτελεί μια επιμέρους επιχειρησιακή μονάδα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, brand, δυνατότητες και ανάγκες, έχει ξεχωριστή αποστολή και ηγεσία, με το «πεντάγωνο» της HotelBrain να αναλαμβάνει τον κεντρικό σχεδιασμό, την υποστήριξη και το συντονισμό αυτών. Με τον τρόπο αυτό καταφέρνουμε να διαχειριζόμαστε εξατομικευμένα και αποτελεσματικά 200 ξεχωριστά και μοναδικά ξενοδοχεία – από μια all inclusive μονάδα 300 δωματίων μέχρι luxury boutique ξενοδοχεία. Η διαχείριση ποικίλλει από απλό συμβουλευτικό management μέχρι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες μισθώσεις. Η οργάνωσή μας βασίστηκε σε μια εμπειρία 18 ετών και επίσης στην ικανότητα των στελεχών μας, στην ενιαία εταιρική μας κουλτούρα και στην ολιστική προσέγγιση που έχουμε στη δουλειά μας. Τέλος, πιστεύουμε απόλυτα οι ίδιοι σε αυτό που κάνουμε. Έτσι εξηγείται άλλωστε ότι είμαστε ανοιχτοί να αναλάβουμε το ίδιο ρίσκο με τον ξενοδόχο -αν το επιθυμεί ο ίδιος-, μέσω των μισθώσεων ξενοδοχείων οι οποίες είναι δομημένες στη λογική του management with guarantee».
2. «Η εταιρεία μας μπορεί σε άμεσο χρόνο να έχει τεκμηριωμένη άποψη για οποιοδήποτε ξενοδοχείο στην Ελλάδα και είναι σε θέση να το επισκεφτεί εντός μόλις λίγων ωρών, δεδομένου ότι διατηρεί «ομάδες εδάφους» σε Κρήτη, Σαντορίνη, Μύκονο, Ρόδο, Κω, Κέρκυρα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επίσης υπολογίστε ότι εμείς την «άποψή» μας την υποστηρίζουμε μέχρι το τέλος. Δηλαδή δεν προτείνουμε ένα ξενοδοχειακό concept και ένα επιχειρηματικό σχέδιο σε κάποιον ξενοδόχο, παίρνουμε μια αμοιβή και φεύγουμε. Μένουμε και υλοποιούμε το σχέδιο που προτείναμε είτε ως διαχειριστές είτε και ως μισθωτές».
3. «Σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι πώς να βοηθήσουμε ταυτόχρονα αφενός τους ξενοδόχους να βελτιώσουν την απόδοση των ξενοδοχείων τους και άρα την αξία της περιουσίας τους, αφετέρου τους πιστωτές τους να ανακτήσουν τα δάνειά τους. Έχοντας το DNA του white label ξενοδόχου, αναλαμβάνουμε μεσοπρόθεσμες μισθώσεις, π.χ. 5 – 7 έτη, όπου το μίσθωμα εκχωρείται στις τράπεζες και μετά το εν λόγω διάστημα το συνολικό χρέος καθίσταται βιώσιμο βάσει τραπεζικών κριτηρίων. Τότε πλέον ο ξενοδόχος μπορεί να επιλέξει ελεύθερα αν θέλει να συνεχίσει τη μίσθωση, αν θέλει να μας κρατήσει ως διαχειριστές ή αν θέλει να το αναλάβει εξ ολοκλήρου ο ίδιος. Εκτιμάμε ότι αυτό το win-win μοντέλο, που το έχουμε ήδη εφαρμόσει σε αρκετές περιπτώσεις, αποτελεί μια αρκετά ικανοποιητική λύση, έχουμε ήδη σημαντικό pipeline και περιμένουμε περαιτέρω ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου των ξενοδοχείων μας».
4. «Έχω καταλήξει στο ότι γενικά είμαστε ανώριμοι επιχειρηματικά, γιατί είμαστε μια σχετικά νέα χώρα που ξεκίνησε χωρίς δομές, κουλτούρα και στρατηγική. Όταν οι Άγγλοι έβλεπαν ως παγκόσμιο τουριστικό προϊόν τα μουσεία τους και ο Έλγιν φυγάδευε τα μάρμαρα του Παρθενώνα, εμείς είχαμε άλλα σοβαρότερα προβλήματα. Από την άλλη η έμφυτη ελληνική φιλοξενία και το δαιμόνιό μας, μας έχουν επιτρέψει να κάνουμε μικρά θαύματα κατά καιρούς ή κατά τόπους. Στον τουρισμό έχουμε ίσως το καλύτερο προϊόν παγκοσμίως και αυτό μας έκανε να επαναπαυτούμε και να γίνουμε λίγο μαλθακοί. Όλα αυτά αλλάζουν όμως και σε αυτό σημαντικό ρόλο έπαιξε και η οικονομική κρίση. Ο τουρισμός πλέον είναι η βασική μας βιομηχανία και όχι ένα πάρεργο για το καλοκαίρι ή μια απασχόληση για τη σύζυγο. Οι επενδύσεις δεν είναι για να καταναλώνουμε επιδοτήσεις και οι προκαταβολές από τους tour operators δεν είναι χριστουγεννιάτικα δώρα. Έχουμε πολλές αδυναμίες, αλλά πλέον πιστεύω ότι τις έχουμε κατανοήσει και βελτιωνόμαστε. Θέλουμε αρκετά χρόνια και θα αντιμετωπίσουμε και αρκετά προβλήματα, αλλά ίσως για πρώτη φορά ξέρουμε πού θέλουμε να πάμε και κυρίως πώς θα πάμε. Η άποψή μου είναι ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Με το δύσκολο τρόπο, αλλά μπορούμε. Δεν είμαι της εύκολης λύσης που υποδεικνύει να πουλήσουμε τα ξενοδοχεία μας στους ξένους».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Παλαιολόγου στο kathimerini.gr.