Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024

Πάνος Παλαιολόγος: Πως θα προσελκύσουμε τουρίστες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου στην Ελλάδα

«Ο τρόπος για να προσελκύσουμε επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου στην Ελλάδα, είναι να κατανοήσουμε ότι πρόκειται για ένα εντελώς άλλο τουριστικό προϊόν, το οποίο σχετίζεται με την ολική εμπειρία που προσφέρουμε στον υψηλού επιπέδου επισκέπτη. Δεν είναι τα τσιμέντα και τα έπιπλα που θα σε διαφοροποιήσουν. Είναι η συνολική εμπειρία που προσφέρεις και ο τρόπος που σχεδιάζεις το ξενοδοχείο, το προωθείς και το υποστηρίζεις συνεχώς, με ευλάβεια και προσήλωση ως την τελευταία λεπτομέρεια», αναφέρει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και ιδρυτής της HotelBrain Πάνος Παλαιολόγος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο capital.gr.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Παλαιολόγου:

1. «Η σημαντική ανάπτυξη της εταιρείας μας τα τελευταία έτη είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων. Καταρχήν βοήθησε σημαντικά η επέκταση της δραστηριότητας μας σε όλο το εύρος διαχείρισης των ξενοδοχειακών μονάδων, από την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και τα management contracts ως τις μισθώσεις ξενοδοχείων σε μακροχρόνιο ή βραχύ-μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Επίσης, βοήθησε το γεγονός ότι είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε όλους τους τύπους των ξενοδοχείων και σε όλους τους προορισμούς, από ένα boutique hotel στη Σαντορίνη, μέχρι ένα μεγάλο 5άστερο resort στην Κρήτη.

Έπειτα, η ανάπτυξη της εταιρείας μας οφείλεται -αλλά και αντικατοπτρίζεται- και στη μεγέθυνση της ομάδας μας. Σήμερα στη HotelBrain είμαστε 80 άτομα στα “κεντρικά”, δηλαδή εκτός ξενοδοχείων: μια αλληλοσυμπληρούμενη και ομοιογενής ομάδα η οποία υποστηρίζει την αύξηση του κύκλου εργασιών και του αριθμού των ξενοδοχείων μας».

2. «Για το 2017 εκτιμώ ότι θα ξεπεράσουμε σε κύκλο εργασιών τα 16 εκατ. ευρώ και το 1,6 εκατ. σε EBITDA (λειτουργική κερδοφορία), παρά τις σημαντικές δαπάνες και τα έξοδα λόγω της ισχυρής ανάπτυξης μας.

Εκτός όμως από την κερδοφορία, μας ενδιαφέρει εξίσου και η ισχυρή κεφαλαιακή μας διάρθρωση, η οποία προσδίδει αξιοπιστία. Στο πλαίσιο αυτό, πριν από 2 έτη ήρθαμε σε συμφωνία με το επενδυτικό κεφάλαιο Southbridge, το οποίο ενίσχυσε κεφαλαιακά την εταιρεία μας και μας επέτρεψε να υλοποιήσουμε απρόσκοπτα το επενδυτικό μας σχέδιο, σε μια δύσκολη για τη χώρα περίοδο.

Για το 2017 οι πωλήσεις των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται η HotelBrain, με οποιαδήποτε μορφή διαχείρισης, θα ανέλθουν σχεδόν στα 121 εκατ., σημαντικά βελτιωμένες κατά 25% σε σχέση με το 2016».

3. «Στην παρούσα φάση, η ελληνική αγορά παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και είναι η βασική μας στόχευση. Υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός ξενοδοχείων τα οποία για πολλούς λόγους είτε δεν λειτουργούν αποτελεσματικά, είτε δεν έχουν τοποθετηθεί σωστά στην αγορά βάσει των αντικειμενικών τους χαρακτηριστικών (π.χ. τοποθεσία, κτιριακές υποδομές κ.τλ.).

Η HotelBrain προσπαθεί να προσφέρει αξιόπιστες και win-win εναλλακτικές προς τον ξενοδόχο ή τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου. Η ζήτηση για τέτοιες λύσεις στην Ελλάδα είναι μεγάλη και αναμένω να μεγεθυνθεί περαιτέρω.

Ως προς το εξωτερικό, είμαστε έκπληκτοι με τη μεγάλη ζήτηση προς τις υπηρεσίες που παρέχει η HotelBrain και καθημερινά γινόμαστε δέκτες διαφόρων -συχνά διαφορετικών- αιτημάτων. Έχουμε κάνει μια σειρά από επιτυχημένα πιλοτικά projects στο εξωτερικό (σε 9 χώρες συνολικά εκτός της Ελλάδας) και στην παρούσα φάση είμαστε στην οριστικοποίηση του επενδυτικού σχεδίου της HotelBrain International, η οποία με έδρα το Λονδίνο θα αναλάβει στοχευμένα την επέκταση της δραστηριότητας του ομίλου εκτός Ελλάδας».

4. «Ο τρόπος για να προσελκύσουμε επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου στην Ελλάδα, είναι να κατανοήσουμε ότι πρόκειται για ένα εντελώς άλλο τουριστικό προϊόν, το οποίο δεν σχετίζεται με τη φυσική ομορφιά ή την ιστορία της χώρας μας, αλλά με την ολική εμπειρία που προσφέρουμε στον υψηλού επιπέδου επισκέπτη, ο οποίος μας συγκρίνει με την αντίστοιχη εμπειρία σε άλλες τουριστικές αγορές.

Δεν αρκεί για να έχεις ένα υψηλό μέσο έσοδο ανά δωμάτιο, ούτε είναι τα τσιμέντα και τα έπιπλα που θα σε διαφοροποιήσουν. Είναι η συνολική εμπειρία που προσφέρεις και ο τρόπος που σχεδιάζεις το ξενοδοχείο, το προωθείς και το υποστηρίζεις συνεχώς, με ευλάβεια και προσήλωση ως την τελευταία λεπτομέρεια».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Παλαιολόγου στο capital.gr.