Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

Οι δεξιότητες που πρέπει να διαθέτουν τα στελέχη των τουριστικών επιχειρήσεων την εποχή της κρίσης

MANAGERS

Στα αποτελέσματα της έρευνας που έχει από καιρό πραγματοποιήσει η Stanton Chase International σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), αποτυπώθηκαν οι τάσεις και οι ευκαιρίες στην αγορά εργασίας, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων που απάντησαν στις ερωτήσεις.

Κυρίως όμως αποτυπώθηκε η επιφυλακτικότητα και ο σκεπτικισμός που από καιρό τώρα εκφράζουν ανώτατα στελέχη και επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου, λόγω του ασταθούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Αυτονόητη ασφαλώς είναι η ομοφωνία τους ότι ο τουρισμός θα συνεισφέρει στην ανάκαμψη της Ελλάδας. «Μόνο που ο τουρισμός είναι μια απίθανη αλυσίδα που αρχίζει από την προώθηση του τουριστικού προϊόντος και καταλήγει στην ικανοποίηση του επισκέπτη, που σημαίνει αύξηση της τουριστικής κίνησης». Και η αλυσίδα αυτή ακουμπά σε όλους τους τομείς της παραγωγικής διαδικασίας και στην αγορά εργασίας.

Η επιφυλακτικότητα και «μάλλον η απαισιοδοξία» είναι οι κυρίαρχες τάσεις που από καιρό τώρα έχουν εκφράσει τα ανώτατα στελέχη που απαρτίζουν τις τουριστικές επιχειρήσεις και που διαφαίνεται μέσα από τον τρόπο που σκέπτονται και ενεργούν. Ωστόσο, πριν από λίγα χρόνια ήταν περισσότερο αισιόδοξοι ότι η ανάκαμψη στην Ελλάδα θα συντελούνταν συντομότερα.

Σχετικά με το ανθρώπινο δυναμικό του κλάδου και τις δεξιότητες που απαιτείται να διαθέτουν τα στελέχη εν μέσω κρίσης, κατ’ αρχήν, προτάσσουν την προσαρμοστικότητα και την ικανότητα ηγεσίας. Στη συνέχεια αναφέρουν τον προσανατολισμό στον πελάτη, το στρατηγικό προσανατολισμό, την ομαδικότητα, τον εμπορικό προσανατολισμό κ.ά.

Ως προς την ιεράρχηση της σημαντικότητας που έχουν τα εσωτερικά τμήματα μιας τουριστικής επιχείρησης, προτάσσουν τις πωλήσεις. Ακολουθούν οι λειτουργίες, η εξυπηρέτηση πελατών, το μάρκετινγκ, η διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού, των οικονομικών, των δημοσίων σχέσεων και της επικοινωνίας, το λογιστήριο κ.ά.

Όσο για τις θέσεις εργασίας για τις οποίες πίστευαν ότι θα υπήρχε ζήτηση στο άμεσο μέλλον, έρχονται πάλι πρώτες οι πωλήσεις και ακολουθούν το μάρκετινγκ, το τμήμα λειτουργιών και το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, αναγκαία κρίνεται η αύξηση των επαγγελματιών του τουρισμού που είναι χρήστες τεχνολογίας, επειδή η χρήση της τεχνολογίας στο όλο μοντέλο λειτουργίας δεν είναι πλέον επιλογή, αλλά είναι το μέλλον.

Πηγή: www.kathimerini.gr

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο της Χριστίνας Δαμουλιάνου στο kathimerini.gr

Share Post