Σάββατο 13 Ιουλίου 2024

Μήνυμα της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού

«Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού επιβάλλει αναπροσαρμογή της τακτικής προσέγγισης των αγορών και την ανάδειξη, τουλάχιστον σε ότι αφορά την Ελλάδα, των σημαντικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει το τουριστικό μας προϊόν και διαφοροποιείται σημαντικά πέρα από τον Ήλιο και τη Θάλασσα, που κάποτε αποτελούσε τον κύριο λόγο επιλογής διακοπών λόγω των ψυχρών κλιμάτων του Βορρά».

Τα παραπάνω επισημαίνει σε ανακοίνωση της η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού.

 

RevitUp – Digital & Revenue Management

 

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας

Οι εορτασμοί για τις Παγκόσμιες Ημέρες που έχουν καθιερωθεί από τον ΟΗΕ δίνουν πάντα την ευκαιρία της υπενθύμισης στη διεθνή κοινότητα της αξίας που έχει η κάθε θεματολογία.

Για τον Τουρισμό, η Παγκόσμια Ημέρα δεν έχει εφέτος την έννοια της υπενθύμισης, αλλά της αφύπνισης για ένα κλάδο που, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον κόσμο παίζει σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο.

Η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας δεν θα αρκεστεί συνεπώς να περιοριστεί στα αυτονόητα.

Η σημερινή Ημέρα επιβάλει να αναλογιστούμε το πλαίσιο μέσα στο οποίο καλείται ο τομέας του Τουρισμού να κινηθεί τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Είναι σαφές ότι το διεθνές οικονομικό περιβάλλον δεν προοιωνίζεται ευοίωνο. Νωρίτερα εφέτος ο Bloomberg είχε προειδοποιήσει ότι οι καταρρεύσεις των Τραπεζών, η αύξηση των επιτοκίων, και οι αυξημένες δόσεις για την αποπληρωμή των στεγαστικών δανείων, κυρίως σε κλάδους όπου τα εισοδήματα είναι υψηλά, όπως η τεχνολογία, θα μπορούσε να οδηγήσει τους τουρίστες σε περιορισμό των δαπανών. Και βέβαια, αυτή η ασφυκτική πίεση δεν περιορίζεται  μόνο  στους καταναλωτές των ταξιδιών αλλά και στους παρόχους των τουριστικών υπηρεσιών.

Ταυτόχρονα, η κλιματική αλλαγή απέδειξε ότι υπεισέρχεται δυναμικά στους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση για διακοπές.

Το ζήσαμε ήδη  στη χώρα μας  τόσο από τις φωτιές όσο και από  τις καταστροφές από τις πλημμύρες. Και ενώ είχαν προηγηθεί οι καύσωνες που έστρεψαν πολλούς ταξιδιώτες στα βορειότερα της Ευρώπης αντί στη μεσογειακή λεκάνη.

Η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, συνεπώς, επιβάλλει αναπροσαρμογή της τακτικής  προσέγγισης  των  αγορών και την ανάδειξη, τουλάχιστον σε ότι αφορά την Ελλάδα, των σημαντικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει το τουριστικό μας προϊόν και διαφοροποιείται σημαντικά πέρα από τον Ήλιο και τη Θάλασσα, που κάποτε αποτελούσε τον κύριο λόγο επιλογής διακοπών λόγω των ψυχρών κλιμάτων του Βορρά.

Η Ελλάδα του Πολιτισμού, της μακραίωνης ιστορικής διαδρομής, της ευεξίας, της υγείας και τόσων άλλων επί μέρους στοιχείων που μας καθιστούν ανταγωνιστικούς μπορεί να αναγνωριστεί  ως  ιδανικός προορισμός.

Δεν το περιμένει να συμβεί τυχαία. Περιμένει να υιοθετηθεί ως πράξη μιας νέας  τουριστικής  πολιτικής και να αντιληφθούμε  ότι, αντί να προσπαθούμε να επιβάλουμε στις αγορές αυτό που εμείς «πουλάμε», πρέπει να προσαρμοστούμε  σε αυτά που οι ίδιες οι αγορές αναζητούν.

Και αυτό θα επιτευχθεί μόνο εάν όλοι μαζί, κράτος και ιδιώτες προχωρήσουμε σε μια ειλικρινή διάθεση συνεργασίας, χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς εμμονές σε στερεότυπα που ήδη έχουν ξεπεραστεί από το χρόνο.

Σήμερα είναι Ημέρα γιορτής. Ας είναι από αύριο ημέρα συστράτευσης, διαβούλευσης και συνεργασίας όλων όσων εμπλέκονται στην κοινή προσπάθεια για την τουριστική αξιοποίηση των  πλεονεκτημάτων της χώρας μας.

Επαγγελματίες, επιχειρηματίες, εργαζόμενοι και κράτος είμαστε και πρέπει να μείνουμε στην ίδια πλευρά της προσπάθειας.