Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Μικρή μείωση σε πληρότητες και έσοδα στα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2019

 

Αρνητικά ήταν τα αποτελέσματα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2019, καθώς σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), σημειώθηκε μείωση 2,2% στην Πληρότητα, 1,4% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και οριακή αύξηση 0,9% στη Μέση Τιμή Δωματίου.

Ειδικά η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας «έκλεινε» αρνητικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, σε ποσοστά που άγγιξαν έως και το 8,8%, εκτός των μηνών Αυγούστου και Σεπτεμβρίου οι οποίοι απλώς κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2018.

RevitUp – Digital & Revenue Management

Τα δε στοιχεία των πόλεων – ανταγωνιστών, είναι επίσης άξια προσοχής, καθώς μόνο η Αθήνα, το Παρίσι και οριακά η Ρώμη σημείωσαν πτώση πληρότητας το 2019 (-2,2%, -2,3% και -0,4% αντίστοιχα), ενώ πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη και η Μαδρίτη, επανατοποθετήθηκαν δυναμικά, όχι μόνο σε ότι αφορά στην πληρότητα (+3,9%, +3,1% και +1,9% αντίστοιχα), αλλά και σε ότι αφορά στο revpar των ξενοδοχείων (+13,6%, + 11,2% και +12,8% αντίστοιχα).

Στην ανακοίνωση της η ΕΞΑΑΑ, τονίζει ότι τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν όσα κατ’ επανάληψη έχει επισημάνει από το τέλος του 2018, αλλά και πιο πρόσφατα (Νοέμβριος 2019), για την υπερπροσφορά κλινών στην Αθήνα, σε όλους τους τύπους καταλυμάτων, καθώς και για αλλαγές στη σχέση προσφοράς – ζήτησης,.

Επιπλέον, η ΕΞΑΑΑ, τονίζει ότι «οι πτωτικές τάσεις που καταγράφονται από τα τέλη του 2018 στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, δεν συνάδουν ούτε με τη δυναμική της πόλης, ούτε με την προοπτική της, ούτε με το όραμα όλων – όσοι επένδυσαν ή επενδύουν σε αυτήν. Απαιτείται λοιπόν η συνεργασία όλων για τη διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνα, ταυτόχρονα με τις όντως πολλά υποσχόμενες προσπάθειες ενίσχυσης της σύγχρονης και ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας της πόλης που δρομολογούνται – οι οποίες, ωστόσο, θα έπρεπε ήδη να αποτελούν καθημερινότητά μας».

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media