Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

Μέση πληρότητα 75% το πρώτο εξάμηνο στα ξενοδοχεία της Αττικής

Το πρώτο εξάμηνο του 2024, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αττικής δεν ξεπέρασε το 75,5% έναντι 72,9% το ίδιο διάστημα του 2023, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ).

Ο Ιούνιος (μήνας αιχμής για την Αθήνα) παρότι σημείωσε την καλύτερη πληρότητα έναντι όλων των μηνών που προηγήθηκαν (91,7%), ταυτόχρονα εμφανίζει και μικρή μείωση κατά (-)1,4% έναντι του Ιουνίου του 2023.

 

 

Την καλύτερη μέση πληρότητα σε επίπεδο 6μήνου εμφανίζουν τα ξενοδοχεία 3* (83%), ακολουθούν τα 4*(75,2%) και τα 5*(69,6%).

Η εικόνα αυτή, της χαμηλής σχετικά μέσης πληρότητας, αποδίδεται από την ΕΞΑΑΑ στην αύξηση των διαθέσιμων κλινών στη δυναμικότητα της Αθήνας και κυρίως των μη ξενοδοχειακών, καθώς με βάση τα στοιχεία τόσο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) όσο και του ΙΝΣΕΤΕ για το 2023, στον κεντρικό τομέα της Αθήνας, οι κλίνες ξενοδοχείων όλων των κατηγοριών είναι 34.953 και 52.500 είναι οι κλίνες κατά μέσο όρο στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Η Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) το πρώτο εξάμηνο του 2024 έφτασε τα 143,03 ευρώ (αύξηση κατά 10,7% έναντι του 6μήνου του 2023) και το μέσο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) τα 107,96 ευρώ – έναντι 94,28 ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2023 (αύξηση της τάξης του 14,5%).

Η Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) τον Ιούνιο του 2024 ήταν 206,44 ευρώ (αύξηση κατά 17,7% έναντι του περσυνού Ιουνίου) και το Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) ήταν 189,31 ευρώ (αύξηση κατά 16% έναντι του αντίστοιχου RevPar του Ιουνίου του 2023).

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την παρατήρηση των επιδόσεων των πόλεων – ανταγωνιστών της Αθήνας, το Α’ εξάμηνο του 2024:

Η παραδοσιακή αντίπαλος της Αθήνας, η Κωνσταντινούπολη, δείχνει να εμφανίζει κάποιου είδους στασιμότητα έναντι της Αθήνας. Πιο συγκεκριμένα για το Α’ εξάμηνο του 2024 η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας (75,5%) υπερέχει της μέσης πληρότητας της Κωνσταντινούπολης (64,9%) – η οποία τυχαίνει να είναι και η χαμηλότερη μέση πληρότητα 6μήνου σε επίπεδο πόλεων – προορισμών που εξετάζονται.

Την καλύτερη μέση πληρότητα σημείωσαν η Βαρκελώνη (77,6%), το Λονδίνο (77,5%) και η Μαδρίτη (76,4%).

Αντίστοιχα και η Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) το πρώτο εξάμηνο του 2024 της Κωνσταντινούπολης (130,15 ευρώ), αλλά και το Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιό της (RevPar) στα 84,47ευρώ, είναι από τα χαμηλότερα που σημειώθηκαν το Α΄ εξάμηνο του 2024.

Λοιπές πόλεις – ανταγωνιστές: Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιδόσεις της Αθήνας (143,03 ευρώ ADR και 107,96 ευρώ RevPar), ξεπερνούν επίσης αυτές της Βιέννης και του Βερολίνου, ωστόσο απέχουν από τις πολύ καλύτερες επιδόσεις των υπολοίπων ανταγωνιστών:

Μέση τιμή δωματίου (ADR) π.χ. Βαρκελώνης (189,27 ευρώ), Μαδρίτης (169,28 ευρώ), Ρώμης (234,31 ευρώ), Παρισιού (321,03 ευρώ), Λονδίνου (215,57 ευρώ), Άμστερνταμ (175,35 ευρώ).

Έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο, (RevPar) π.χ. Βαρκελώνης (146,87 ευρώ), Μαδρίτης (129,33 ευρώ), Ρώμης (165,66 ευρώ), Παρισιού (236,28 ευρώ), Λονδίνου (167,07 ευρώ), Άμστερνταμ (127,65 ευρώ).

Η ΕΞΑΑΑ εκτιμά πως η Αθήνα βρίσκεται σε μια σταθερή τροχιά δημοφιλίας και ανόδου, κάτι που αποτελεί τον πλέον σοβαρό λόγο για να είναι όλοι όσοι ενασχολούνται με τον τουρισμό, σε επαγρύπνηση και πολύ πιο προσεκτικοί.

Και η ανακοίνωση της ΕΞΑΑΑ καταλήγει:

«Οφείλουμε να ελέγχουμε ανελλιπώς και να βελτιώνουμε διαρκώς την ποιότητα της τουριστικής πρότασης της Αθήνας προς τον επισκέπτη, τόσο ως προς την ποσότητα και γεωγραφική κατανομή (φέρουσα ικανότητα) όσο και ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες, δημόσιες και ιδιωτικές και να προβαίνουμε με γρήγορα αντανακλαστικά στις κατάλληλες διορθωτικές κινήσεις – όπου αυτό απαιτείται.

Οι καλύτερες τουριστικές επιδόσεις, οι καλύτερες πληρότητες και τα καλύτερα έσοδα (και) των δημόσιων υπηρεσιών από τον Τουρισμό, απαιτούν την αντίστοιχη αναβάθμιση της καθημερινής ζωής πολίτη και επισκέπτη και αναμένουν μια ορατή καθημερινή αλλαγή – στο πλαίσιο της ανταποδοτικότητας.

Η δε αναβάθμιση του προορισμού, δεν προκύπτει μόνο από την ύπαρξη και λειτουργία σύγχρονων ξενοδοχείων και λοιπών σημαντικών επενδύσεων, αλλά και από άλλους παράγοντες που δεν μπορούν να αγνοηθούν, όπως π.χ. από το αίσθημα ασφάλειας στους δρόμους και στις γειτονιές, από την προσήκουσα -ή όχι- εικόνα τάξης και καθαριότητας, κ.λπ».