Σάββατο 21 Μαϊου 2022

Μεγάλο πρόβλημα για τον κλάδο του γιότινγκ οι παράνομες ναυλώσεις

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Αντώνη Στελλιάτο στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται φέτος 75 επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με σημαίες τρίτων χωρών (εκτός Ε.Ε και χωρών του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου), πραγματοποιώντας παράνομες προγραμματισμένες ναυλώσεις χωρίς να καλύπτουν τις προβλεπόμενες υποχρεώσεις (να αποδίδουν το ΦΠΑ που έχει επιβληθεί στις ναυλώσεις, άλλους φόρους στο δημόσιο και ασφαλιστικές εισφορές σε ταμεία).

Σύμφωνα με στελέχη αυτών των εταιρειών, οι περιορισμοί που υπάρχουν στην Ελλάδα έχουν ήδη αρθεί σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Κροατία, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες θεωρούν πως αν επιτρεπόταν κάτι τέτοιο, οι εταιρείες τους θα δέχονταν αθέμιτο ανταγωνισμό αφού δεν θα κατέβαλαν, μεταξύ άλλων, φόρους (ΦΠΑ και εταιρικούς) και ασφαλιστικές εισφορές για τους 3.500 Έλληνες εργαζόμενούς τους όπως είναι υποχρεωμένοι να κάνουν οι ίδιοι.

Η Μεσόγειος αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αγορές γιότινγκ του κόσμου και το αποδεικνύουν οι 700 μαρίνες που βρίσκονται διάσπαρτες σε μια ακτογραμμή μήκους 46.000 χλμ. ενώ η Ελλάδα, θεωρείται ο παράδεισος της παγκόσμιας αγοράς γιότινγκ με 14.000 χλμ. ακτογραμμή και 3.000 νησιά από τα οποία τα 220 είναι κατοικημένα.

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Παναγιώτη Υφαντή στο euro2day.gr

Post Tags
Share Post