Μεγάλα σχέδια περιλαμβάνει το πενταετές επιχειρησιακό πλάνο του κινεζικού ομίλου COSCO μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ).
Η Cosco σχεδιάζει την αναβίωση της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, σχεδιάζοντας την επένδυση σημαντικών κεφαλαίων με σκοπό την επιστροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στην Ελλάδα αντί της Ασίας και της Τουρκίας για την επισκευή των πλοίων τους, ενώ βάζει πολύ ψηλά τον πήχη τόσο στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων όσο και στην κρουαζιέρα.
Ήδη έχουν ξεκινήσει εκτεταμένες επισκευαστικές εργασίες στη μεγάλη πλωτή δεξαμενή στο Πέραμα και τη μία εκ των δύο μόνιμων δεξαμενών Βασιλειάδη, ενώ το επενδυτικό σχέδιο της COSCO που μπαίνει σε εφαρμογή από τις αρχές του 2017 προβλέπει την ανάπτυξη νέας μεγάλης δεξαμενής στο Πέραμα και την εγκατάσταση νέας ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας που θα εξοπλίσει με πλωτή γέφυρα δεξαμενισμού μεγάλων ποντοπόρων πλοίων την Ψυττάλεια.
Η ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στον Πειραιά από την Cosco έχει ως στόχο η Ελλάδα να καταστεί ποσοτικά κορυφαία ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στη Μεσόγειο, να δοθεί added value στις υπηρεσίες που θα παρέχει η ελληνική ζώνη με ποιοτικά χαρακτηριστικά που δεν συναντώνται στη Μεσόγειο και να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας που θα συνδυαστεί με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και θα σηματοδοτήσει την επιστροφή σε ένα ξεχασμένο τις τελευταίες δεκαετίες επάγγελμα.
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό πλάνο, περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ θα κατευθυνθούν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Εκτιμάται ότι η επισκευή ενός πλοίου μπορεί σε διάστημα ενός μηνός να φέρει εισόδημα έως και 1 εκατ. ευρώ σε σχεδόν 100 επαγγέλματα που σχετίζονται με τη ναυπηγοεπισκευή.
Ο δεύτερος στόχος της Cosco είναι να εντάξει τον Πειραιά στη λίστα με τα 30 μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου έως το 2018, κάτι που επιδιώκει να επιτύχει με ραγδαία αύξηση, της τάξης του 35% σε βάθος διετίας, του όγκου εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται.
Ο τρίτος στόχος της COSCO αφορά στην κρουαζιέρα. Η νέα προβλήτα κρουαζιερόπλοιων του ΟΛΠ είναι γεγονός και ο πρόεδρος του ΔΣ της China Cosco Shipping Corporation Limited, Σου Λιρόνγκ, που βρέθηκε στην Ελλάδα προ ημερών για τα εγκαίνιά του στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, περιέγραψε τους στόχους τους να αυξήσουν τη διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας στον Πειραιά από 1.000.000 επιβάτες σήμερα σε 1.500.000 βραχυπρόθεσμα και στα 3.000.000 μακροπρόθεσμα.
Ήδη, ο κινεζικός όμιλος έχει ανοίξει κύκλο επαφών με τους παγκόσμιους κολοσσούς της κρουαζιέρας Carnival Cruises, Royal Caribbean και Celebrity Cruises, που κατέχουν μερίδιο 82% της παγκόσμιας αγοράς, για να ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως λιμάνι άφιξης και αναχώρησης (home port) για κρουαζιέρες στη Μεσόγειο.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Κώστα Νάνου στο ethnos.gr