Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

Με point system θα ελέγχονται οι υπηρεσίες των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

PLANE1

Με ένα αυστηρό και σχολαστικό point system, η παραβίαση του οποίου θα προβλέπει την επιβολή υψηλών χρηματικών προστίμων στην κοινοπραξία Fraport – Slentel ύψους ως και 5% του τζίρου της εταιρείας λειτουργίας, θα εποπτεύει την εφαρμογή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Χανίων, Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σκιάθου και Σάμου) το ελληνικό Δημόσιο.

Μάλιστα τυχόν συσσωρευμένη παραβίαση των όρων της σύμβασης για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε επιβάτες και αεροπορικές εταιρείες θα δώσει «πάτημα» στο κράτος για την καταγγελία της σύμβασης παραχώρησης και την αποπομπή της κοινοπραξίας από τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Σύμφωνα με τα κείμενα των συμβάσεων, προβλέπεται η μέτρηση επιδόσεων μέσα από ένα point system που θα παρακινεί την κοινοπραξία να προφέρει πρότυπες ποιοτικές υπηρεσίες, να παρέχει επαρκή χώρο στάθμευσης και ελιγμών αεροσκαφών και χωρητικότητα αεροσταθμού επιβατών και να εξασφαλίζει ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσιών μέσα από τον προσδιορισμό μειώσεων λόγω ανεπαρκών επιδόσεων όταν οι στόχοι της σύμβασης δεν θα επιτυγχάνονται.

Η παρακολούθηση των πρότυπων επιδόσεων θα γίνεται περιοδικά κάθε χρόνο. Τα γενικά πρότυπα που ορίζει το παράρτημα των συμβάσεων ως πλαφόν είναι ότι το 90% των σημείων ελέγχου εισιτηρίων, του εξοπλισμού ελέγχου ασφαλείας, των καροτσιών αποσκευών, των θαλάμων ελέγχου μετανάστευσης και τελωνειακού ελέγχου, των ταινιοδρόμων παραλαβής αποσκευών, του συστήματος οπτικών αναγγελιών πτήσεων και των ανελκυστήρων θα είναι πλήρως λειτουργικά κατά το πραγματικό ωράριο λειτουργίας.

Μάλιστα παρόμοιες προβλέψεις υπάρχουν για την καθαριότητα του αεροδρομίου, την παροχή Wi-Fi στους επιβάτες και τον κλιματισμό.

Σύμφωνα με τις συμβάσεις, η μέτρηση θα αποτελεί μια συνεχή διαδικασία. Για παράδειγμα η εξυπηρέτηση στο check-in προβλέπεται το 50% των επιβατών να εξυπηρετούνται εντός 15 λεπτών από τη στιγμή που θα στέκονται στην ουρά αναμονής. Για τη διαχείριση αποσκευών στόχος της σύμβασης είναι η τελευταία αποσκευή που θα φτάνει στον ταινιόδρομο να παραδίδεται 35 λεπτά μετά την ακινητοποίηση του αεροσκάφους.

Αν επιβληθούν στον παραχωρησιούχο πόντοι ανεπάρκειας, τότε θα υποβάλει σχέδιο αποκατάστασης όπου θα περιγράφει τα μέτρα που προτίθεται να λάβει ούτως ώστε να βελτιώσει την παροχή υπηρεσιών.

Αν συγκεντρωθούν πάνω από 200 πόντοι, ξεκινά η παρακράτηση ποσοστού από τα ετήσια έσοδα όλων των αεροδρομίων, η οποία κλιμακώνεται αναλογικά και μπορεί να φτάσει ως και το 5% του τζίρου αν μαζευτούν πάνω από 3.000 πόντοι.

Οι 3.000 πόντοι θα έχουν ως αποτέλεσμα τον καταλογισμό ενός πόντου καταγγελίας. Αν συγκεντρωθούν τρεις πόντοι καταγγελίας σε οποιαδήποτε τρία συνεχόμενα χρόνια, θα προκύψει «γεγονός αθέτησης παραχωρησιούχου», δηλαδή θα μπορεί το Δημόσιο να καταγγείλει τη σύμβαση παραχώρησης.

Πηγή: www.tovima.gr

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Αχιλλέα Χεκίμογλου στο tovima.gr

Σημείωση e – Travel News: H κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με την Slentel (όμιλος Κοπελούζου) κέρδισε το Φθινόπωρο του 2014 το διαγωνισμό για την παραχώρηση του management των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 50 χρόνια. Ωστόσο, η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί ακόμα και αναμένεται εκτός απροόπτου να γίνει τους επόμενους μήνες.
Με την υπογραφή της σύμβασης η κοινοπραξία θα καταβάλει ποσό 1.234.000.000 ευρώ, ετήσιο ενοίκιο 22.900.000 ευρώ αναπροσαρμοζόμενο με τον πληθωρισμό, ποσοστό 28,6% ετησίως από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), που φτάνουν στο 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης.
Επιπλέον, η κοινοπραξία θα υλοποιήσει επενδύσεις (ανακαινίσεις και επεκτάσεις εγκαταστάσεων) στα αεροδρόμια 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τα επόμενα 40 χρόνια…

Share Post