Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

«Μαζί θα τα καταφέρουμε!»

 

Ασφάλεια σε υγειονομικό επίπεδο, ευελιξία στην πολιτική κρατήσεων & ακυρώσεων, προσαρμοσμένα πλάνα τιμών και ανέπαφο ψηφιακό περιβάλλον είναι μερικά από τα επικοινωνιακά όπλα των ξενοδόχων στην προσπάθεια μας να χαρτογραφήσουμε το εντελώς αβέβαιο επιχειρησιακό περιβάλλον για την καλοκαιρινή περίοδο του 2021.

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι οποιαδήποτε πρόβλεψη για κρατήσεις, αφίξεις, πληρότητες και τουριστικά έσοδα ακροβατεί μεταξύ αστειότητας και γραφικότητας ενώ ελλοχεύει και ο κίνδυνος της γελοιοποίησης.

Πανδημία και νέα στελέχη του ιού, BREXIT, εμβόλιο και παραπληροφόρηση, πτωχεύσεις, απολύσεις, lockdown και ανοσία αγέλης το 2021 που μόλις ξεκίνησε, δοκιμάζει καθημερινά τις αντοχές μας.

Η εξέλιξη της πανδημίας παγκοσμίως αφήνει παραθυράκια αισιοδοξίας για το τουριστικό γίγνεσθαι της καλοκαιρινής περιόδου 2021.

Το ελληνικό πρόγραμμα εμβολιασμών «Ελευθερία» και τα αντίστοιχα στις χώρες – αιμοδότες του ελληνικού τουρισμού, δημιουργούν αμυδρά χαμόγελα ότι το παιχνίδι δείχνει να κερδίζεται και το τέλος της κρίσης και η επιστροφή στην κανονικότητα αχνοφαίνεται στην άκρη του τούνελ.

Μόλις μπει ο κόσμος στα αεροπλάνα οι μηχανές του ελληνικού τουρισμού θα είναι σε θέση να δουλέψουν γρήγορα και στο μάξιμουμ.

 

RevitUp – Digital & Revenue Management

 

Προκρατήσεις & Προγραμματισμός

Παραδοσιακά η περίοδος των εορτών ήταν ένα σημαντικό στοιχείο για την πορεία της καλοκαιρινής περιόδου. Η χαλαρότητα των δυνητικών επισκεπτών, το αίσθημα ευφορίας και ευεξίας σε συνδυασμό με την οικογενειακή ατμόσφαιρα στα σπίτια των περισσοτέρων από τους μελλοντικούς μας επισκέπτες ήταν καλές αφορμές για όνειρα καλοκαιρινών διακοπών και κρατήσεων για την πραγματοποίηση τους.

Δυστυχώς η αβεβαιότητα της εξέλιξης της πανδημίας σε συνδυασμό με τα lockdown και την υπέρμετρη ψυχολογική πίεση της καθημερινότητας εξαφάνισε από τα ξενοδοχειακά μας προγράμματα ένα σημαντικό ποσοστό κρατήσεων που μας επέτρεπε να προγραμματίσουμε δουλειές, ανοίγματα, προσλήψεις και να εφαρμόσουμε πλάνα για την καλοκαιρινή περίοδο.

 

Πολιτική κρατήσεων και ακυρώσεων, πλάνα τιμών

Η περιορισμένη, σχεδόν ελάχιστη ζήτηση σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά του ξενοδοχειακού προϊόντος παγκοσμίως οδηγεί σε διορθωτικές κινήσεις της τιμολογιακής πολιτικής τουλάχιστον για τη χρονιά που έρχεται.

Είναι γεγονός και δεν μπορούμε όσο και αν θέλουμε να το παραβλέψουμε ότι οι εποχές που μοσχοπουλούσαμε δωμάτια 15 τετραγωνικών τον Αύγουστο σε δύο άτομα με παιδί σαν να ήταν μαρούλια πέρασαν ανεπιστρεπτί.

Διορθωτικές κινήσεις επαναξιολόγησης των υπηρεσιών που διαθέτουμε στους επισκέπτες μας και διάθεσής τους σε τιμές ανταγωνιστικές για το περιβάλλον της μονάδας μας, την θέση της στην αγορά και της δυναμικής της σίγουρα θα υπάρξουν και επιβάλλεται να υπάρξουν.

Δυστυχώς κάποιες θα αναγκαστούν να διακόψουν την παρουσία τους, κάποιες θα απορροφηθούν από μεγαλύτερες και κάποιες θα κεφαλαιοποιήσουν την ισχυρή τους θέση και την ιστορία τους στην αγορά που βρίσκονται πάντα προς όφελος των επισκεπτών μας.

Νέα κανάλια πωλήσεων θα πρέπει να αξιοποιηθούν στο έπακρο με ορθολογισμό της διανομής των δωματίων ανάλογα με τις αγορές – στόχο της κάθε μονάδας και προορισμού, περιορισμό του ανοίγματος στους παραδοσιακούς τρόπους διανομής και μέγιστη προσπάθεια προσέλκυσης απευθείας κρατήσεων πάντα στα πλαίσια του σωστού και αξιοπρεπούς επιχειρείν.

Μπορεί το Booking και άλλοι ΟΤΑ να κεφαλαιοποιούν σε μεγάλο βαθμό προς όφελός τους τη δυναμική τους και το μέγεθος της παρουσίας τους στην αγορά αλλά δεν παύουν να είναι από τους καλύτερους συνεργάτες μας. Βασικός μας στόχος ήταν, είναι και πάντα θα είναι να αξιοποιήσουμε στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τη συνεργασία μας προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων μερών.

Βλέπουμε λοιπόν μεγάλες αλυσίδες να βγαίνουν στην αγορά με προσφορές και εκπτώσεις που αγγίζουν το 20% στην προσπάθεια τους να προσελκύσουν απευθείας κρατήσεις, όσο και αν φωνάζει ο φίλος μου ο Τριανταφυλίδης για λάθος στιγμή, λάθος ενέργεια.

Οι όποιες σκέψεις μας πρέπει να στρέφονται γύρω από το τρίπτυχο παροχή άριστων υπηρεσιών – σχέση αξίας & τιμής – σεβασμό στους εργαζομένους, ιδιοκτήτες & επισκέπτες!

 

Τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα
Η Σαντορίνη και άλλοι Ελληνικοί καλοκαιρινοί προορισμοί χειρίστηκαν το θέμα της υγιεινής και της ασφάλειας των επισκεπτών τη χρονιά που πέρασε με υψηλό αίσθημα ευθύνης και με προσαρμογές και ευελιξία πέρα από τα συνηθισμένα, δείχνοντας τα αντανακλαστικά και τις δυνατότητες προσαρμογής του προϊόντος μας σε συνθήκες τρομακτικής πίεσης και ανασφάλειας.

H Ευρωπαϊκή Ένωση ταξιδιωτικών πρακτόρων και ΤΟs (ECTAA), αποδίδει τα εύσημα στις ελληνικές αρχές και τον ΕΟΤ για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού μέσα στην πλέον καταστροφική χρονιά για τον παγκόσμιο τουρισμό, ελέω πανδημίας.

Από τον Ιούνιο, οι ελληνικές αρχές και οι ελληνικοί ταξιδιωτικοί οργανισμοί επικοινωνούν με σαφήνεια με τη τουριστική βιομηχανία και τους επισκέπτες, εφαρμόζοντας αυστηρά πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας.

Χάρη στις καλά διαμορφωμένες πολιτικές, η Ελλάδα, παρά όλες τις δυσκολίες, κατάφερε να καλωσορίσει με ασφάλεια τους επισκέπτες της, δημιουργώντας έτσι μια σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον, ένα ισχυρό απόθεμα εμπιστοσύνης που μπορούμε και πρέπει να κεφαλαιοποιήσουμε στις επόμενες σεζόν.

Τα υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουν παραταθεί μέχρι και το Μάρτιο του 2021 χρήζουν άμεσης αναπροσαρμογής και επικαιροποίησης. Οι ατμοκαθαριστές, τα πιστοποιημένα καθαριστικά και υπηρεσίες, η περισσή φροντίδα και η σημασία στην παραμικρή λεπτομέρεια ήρθαν για να μείνουν και αν αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε εμείς το προϊόν μας μέσα από τις ματιές των επισκεπτών μας.

Τα αντισηπτικά θα συνεχίσουν να είναι μέρος της εμπειρίας των επισκεπτών μας καθώς όλοι μας είμαστε πια πολύ εξοικειωμένοι και θα τα αναζητούμε πριν από τον κωδικό του WiFi…

 

Ανέπαφο Ψηφιακό περιβάλλον
Τα ψηφιακά directory, οι εφαρμογές ηλεκτρονικού check-in ακόμα και πριν την φυσική άφιξη του επισκέπτη μας στην μονάδα μας, οι δεκάδες εφαρμογές στα κινητά για την κράτηση στο εστιατόριο, την φροντίδα του δωματίου, τις μετακινήσεις, τα σημεία ενδιαφέροντος, τις πληροφορίες για την εξέλιξη της πανδημίας και τον τρόπο που τη χειριζόμαστε και τόσα άλλα ανοίγουν «πεδίο δόξης λαμπρό» για την αναγκαία όσο ποτέ μετάβασή μας στον ψηφιακό κόσμο.

Η επιτάχυνση του μετασχηματισμού του παραδοσιακού ξενοδοχείου σε μια νέα μοναδική ψηφιακή εμπειρία όπου σε κάποιες περιπτώσεις ο επισκέπτης διαλέγει το δωμάτιο του και προγραμματίζει τα πάντα πριν καν φτάσει στην μονάδα, οδηγεί σε αναδιανομή των ρόλων όσων ασχολούνται με την παροχή υπηρεσιών προς τον επισκέπτη: από το Διευθυντή του ξενοδοχείου ως και το συντηρητή της μονάδας.

Η διαχείριση και διανομή του προϊόντος προς τον επισκέπτη αποκτά νέα δυναμική μέσα από διαφορετικές διαδρομές.

Μελέτες και έρευνες καταδεικνύουν ότι με την επιστροφή στην κανονικότητα η ανάγκη για διακοπές θα επανέλθει στο σκεπτικό των περισσοτέρων από τους δυνητικούς επισκέπτες μας και είμαστε εδώ για να δημιουργήσουμε ξανά μαζί με το προσωπικό και τους συνεργάτες μας τις εμπειρίες εκείνες που αναζητά κανείς στο ταξίδι του.

Ο δρόμος μακρύς και δύσκολος και όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε!

 

* Ο Ηλίας Σιώλης είναι διευθυντής του Ξενοδοχείου Kamari Beach στο Καμάρι της Σαντορίνης, μέλος του ομίλου Γ&Ε Καραμολέγκος ΑΕ

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media