Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Μ. Λιαπάκης: Στρατηγική digital marketing πωλήσεων στα ξενοδοχεία

O Μηνάς Λιαπάκης, Co-founder της Revitup μίλησε στο «Κρητών επιχειρείν» (Cretan Business), για τα πρώτα βήματα, τις υπηρεσίες και τα πλεονεκτήματα που διακρίνουν την εταιρεία.

 

Ακολουθούν τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Λιαπάκη

 

– Τα επαγγελματικά βήματα ξεκίνησαν μεν στον τουρισμό, όχι ως επιχειρηματίας αλλά ως στέλεχος σε ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία. Το αντικείμενο παρέμενε το ίδιο, αυτό του Digital marketing και πλέον δραστηριοποιούμαστε και στο Revenue Management ξενοδοχείων. Μετά τον COVID-19 χρειάστηκαν προσαρμογές όχι μόνο για εμάς και τις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά για όλη την αγορά. Συνεπώς τον όρο «πρώτα βήματα» μπορεί χαριτολογώντας να πει κανείς ότι για όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις ισχύει και όχι μόνο για εμάς. Πλέον, μαζί με τον Γιώργο Εργαζάκη, μηχανικό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που ασχολείται με τον κλάδο και το Data Management, δημιουργήσουμε μία ομάδα 25 ατόμων και έναν μικρό όμιλο καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών για ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις.

 

 

– Συνεργαζόμαστε κυρίως με ξενοδόχους υπό το πρίσμα μιας συνολικής οπτικής σχεδιασμού και ελέγχου στρατηγικής σε ετήσια βάση. Προσφέρουμε μία λύση που ανταποκρίνεται υπεύθυνα στη σημερινή ανάγκη. Αυτή τη στιγμή είναι να δοθεί η απάντηση στο πρόβλημα του μέσου ξενοδόχου όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά ίσως σε όλη τη Μεσόγειο: Να ξεφύγει μακροπρόθεσμα από το «παραδοσιακό» μαζικό μοντέλο, βλέποντας την μετά COVID εποχή ως μία ευκαιρία για εσωτερική «μεταμόρφωση», όπως θα μετέφραζε κανείς το Transformation που κυριαρχεί στη management agenda. Μεταμόρφωση στο ξενοδοχειακό κομμάτι συνεπάγεται είτε να ξεπεραστεί η εποχικότητα του προϊόντος, είτε να διευρυνθούν οι υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου, είτε να εδραιωθεί στην αγορά μειώνοντας το ρίσκο μακροπρόθεσμα. Μία ακόμα λέξη που ακούγεται συχνά είναι το Transparency, στα ελληνικά διαφάνεια στα δεδομένα. Παρέχουμε 100% διαφάνεια τόσο στα δεδομένα, όσο και στην τιμολόγηση της υπηρεσίας μας και αυτό εκτιμάται και δημιουργεί εμπιστοσύνη. Οι πελάτες λοιπόν υποστηρίζονται από εμάς κυρίως σε επίπεδο Ανάλυσης Δεδομένων, Performance Marketing, Revenue και Yield Management και εκτέλεσης ενεργειών προώθησης και πωλήσεων.

 

– Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην αγορά δεκάδες εργαλεία BI (Business Intelligence) που αντλούν δεδομένα real time και παρέχουν reports, τα οποία πρέπει κάποιος να ξέρει να τα διαβάζει, να αναπροσαρμόζει τις πωλήσεις και ξανά και ξανά. Εμείς έχουμε θεσπίσει το δικό μας προγραμματισμό, έχουμε το δικό μας εργαλείο και κάνουμε το κατά δύναμη για μία έγκαιρη πρόβλεψη στο yielding και το revenue των ξενοδοχείων. Ακόμα πιο σημαντικό είναι οι άνθρωποι, εμείς θεωρούμε έχουμε τις σωστές ομάδες και επενδύουμε στη βελτίωση των διαδικασιών και την εκπαίδευση του ανθρώπινου παράγοντα, κάτι που το θεωρούμε μονόδρομο για κάθε μικρομεσαία επιχείρηση.

 

– Το πιο ενδιαφέρον παράδειγμα που μπορούμε να μοιραστούμε αποτελεί ένα ξενοδοχείο στη Χερσόνησο της Κρήτης, έναν παραδοσιακό εποχιακό προορισμό. Αυτό το ξενοδοχείο ήρθε σε εμάς το 2019 με συνολικές πωλήσεις κάτω από 200.000 ευρώ και φέτος, σε μία πολύ καλή ομολογουμένως χρονιά, ξεπέρασε το 1.000.000 ευρώ.

 

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Λιαπάκη στο: www.cretanbusiness.gr