H Levante Ferries πραγματοποίησε την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου άσκηση εγκατάλειψης του Fior di Levante στο λιμάνι της Ζακύνθου.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της ετήσιας επιθεώρησης και συντήρησης των σωστικών μέσων του πλοίου, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικό σεμινάριο από τη TECHNAVA, για τη σωστή συντήρηση και χρήση όλων των σωστικών μέσων του πλοίου.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε εκδίπλωση και των δύο Συστημάτων Εγκατάλειψης (MES) μέσα στο λιμάνι της Ζακύνθου, όπως προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία κάθε έξι χρόνια και ακολούθησε πραγματικό γυμνάσιο εγκατάλειψης του πλοίου, με όλο το πλήρωμα να το εγκαταλείπουν μέσα από τη κατακόρυφη τσουλήθρα του πλοίου.
Γυμνάσια πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση πάνω στα πλοία, με στόχο τον έλεγχο ετοιμότητας και την εξοικείωση των πληρωμάτων με τα συστήματα του πλοίου, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με συστηματικό και προκαθορισμένο τρόπο στην αντιμετώπιση μιας έκτακτης ανάγκης.
Η ταχύτητα και η ακρίβεια εκτέλεσης των εντολών είναι πρωταρχικής σημασίας για το τελικό αποτέλεσμα.
Το συγκεκριμένο Γυμνάσιο Εγκατάλειψης πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με την προβλεπόμενη στο ΣΑΔ της Εταιρείας διαδικασία.
Το σενάριο προέβλεπε ότι σημειώθηκε πυρκαγιά στο κυρίως γκαράζ του πλοίου, η οποία πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις και ο Πλοίαρχος αποφάσισε τελικά να δώσει την εντολή: «Εγκαταλείψατε το πλοίο!».
Στο Γυμνάσιο συμμετείχε σύσσωμο το πλήρωμα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Πίνακα Διαίρεσης καθήκοντα κάθε ναυτικού.
• Ήχησε ο γενικός συναγερμός του πλοίου.
• Όλα τα μέλη του πληρώματος παρουσιάστηκαν στους Σταθμούς Συγκέντρωσης φορώντας το σωσίβιο.
• Μοιράστηκαν VHF σε όλα τα προβλεπόμενα μέλη του πληρώματος.
• Ο Πλοίαρχος ενημέρωσε μέσω της μεγαφωνικής όλους τους επιβάτες να συγκεντρωθούν στο πλησιέστερο Σταθμό Συγκέντρωσης.
• Μοιράστηκαν τα ατομικά σωσίβια.
• Ο Πλοίαρχος έδωσε την εντολή για εγκατάλειψη του πλοίου.
• Έγινε καθέλκυση της ταχυπλόου λέμβου διάσωσης.
• Έγινε ενεργοποίηση και των δύο Συστημάτων Εκκένωσης.
• Ξεκίνησε η εγκατάλειψη. Το πλήρωμα φρόντισε την αποβίβαση πρώτα των γυναικόπαιδων και εκείνων που έχουν ανάγκη στις Πνευστές Σωσίβιες Σχεδίες.
• Μετά την αποβίβαση όλων, το πλήρωμα, με τελευταίο τον Πλοίαρχο, εγκατέλειψαν το πλοίο.
Το Σύστημα Εκκένωσης του Fior di Levante είναι τύπου κάθετου σωλήνα (mini chute), με μέγιστο πρωτόκολλο εκκένωσης τα 582 άτομα στα 30 λεπτά.
Είναι κατασκευασμένο από ειδικό ύφασμα τύπου κέβλαρ, με το οποίο κατασκευάζονται και τα αλεξίσφαιρα γιλέκα.
Εσωτερικά σχηματίζεται ειδικός «διάδρομος» που επιτρέπει την ελεγχόμενη και ασφαλή κάθοδο του επιβάτη, προστατεύοντας τον από τυχόν τραυματισμό.
Ταυτόχρονα επιτυγχάνεται μια γρήγορη και στεγνή εκκένωση του πλοίου, αφού όλοι οι επιβάτες κατευθύνονται μέσα σε μια κλειστή πνευστή σχεδία και δεν έρχονται καθόλου σε επαφή με το νερό.
Την όλη διαδικασία παρακολούθησε ο επιβλέπων το πλοίο Κορεάτικος Νηογνώμονας (KOREAN REGISTER), ο οποίος και συνεχάρη τον Capt. Στέφανο Μαρίνο και το Πλήρωμα του για την άψογη συνεργασία και ετοιμότητά τους.
Η Levante Ferries είναι μια νέα εταιρεία με όραμα να προσφέρει στο επιβατικό κοινό της μια αξέχαστη θαλάσσια εμπειρία.
Ο στόλος της αποτελείται από πέντε επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία – ferry boats, που δραστηριοποιούνται στη περιοχή του Ιονίου Πελάγους και εξυπηρετούν τα νησιά Ζάκυνθο, Κεφαλλονιά και Ιθάκη από την Πάτρα ή την Κυλλήνη.
Τα πλοία αυτά είναι τα: Fior Di Levante, Mare Di Levante, Κεφαλονιά, Ανδρέας Κάλβος και Σμύρνα.
Η ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος παραμένει η υψίστη προτεραιότητα για τη Levante Ferries.
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι το μότο «Safety First» κυριαρχεί παντού, σε όλες τις εργασίες πάνω στα πλοία και τα γραφεία της εταιρείας.
Καμία εργασία δεν ξεκινά, αν δεν έχει προηγηθεί αξιολόγηση κινδύνου και δεν έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα εξάλειψης οποιασδήποτε πιθανότητας ατυχήματος ή λάθους.