Συνεχεία αναμένεται να δοθεί στη στροφή που έκαναν προς την Κύπρο μεγάλες εταιρείες του τομέα της κρουαζιέρας, καθώς όπως φαίνεται ήταν μονό η αρχή και μέσα στα επόμενα χρόνιά το νησί θα αναπτύξει περαιτέρω τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού.
Η Κύπρος καταβάλλει μία συλλογική προσπάθεια για ανάδειξη του νησιού ως κέντρου κρουαζιέρας, είπε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης.
Ο ίδιος διαβλέπει μεγάλες προοπτικές για τον τομέα και ως εκ τούτου βρίσκεται υπό επεξεργασία αριθμός κινήτρων, μετά και από τη φετινή προσπάθεια, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων μεγάλης εμβέλειας.
Μέσα στην πανδημία, η Κύπρος κατάφερε να κερδίσει την εκτίμηση των εταιρειών κρουαζιερόπλοιων, με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας να προσφέρει, από την άνοιξη του 2020, άμεση εξυπηρέτηση σε όλα τα πλοία, συμπεριλαμβανομένων και των κρουαζιερόπλοιων.
Συγκεκριμένα, η Κύπρος ήταν από τις λίγες χώρες που ενέταξε τα πληρώματα των πλοίων στις ουσιώδεις υπηρεσίες, προσφέροντας διευκολύνσεις για αλλαγές πληρωμάτων, καθώς και πρόγραμμα εμβολιαστικής κάλυψης των ναυτικών.
Απόδειξη του πόσο εκτιμήθηκαν τα πιο πάνω, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας, είναι η στροφή στο ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών του τομέα, οι οποίες εξέτασαν σοβαρά το ενδεχόμενο ένταξης της Κύπρου στα δρομολόγια τους, είτε ως βάση είτε ως σταθμού. Να σημειωθεί ότι η Κύπρος ήταν από τις λίγες χώρες ανά το παγκόσμιο που προσέφεραν τέτοιου είδους διευκολύνσεις.
Ο κ. Δημητριάδης αναφέρθηκε στις ΗΠΑ, εξηγώντας ότι πολλοί Αμερικανοί επιλέγουν τις κρουαζιέρες στη Μεσόγειο και έχουν την ευκαιρία να κατέβουν 10 – 12 ώρες για να επισκεφθούν την Κύπρο, μια εμπειρία η οποία μπορεί να τους κερδίσει και να τους φέρει ξανά για διακοπές στην Κύπρο, μέσα στα επόμενα χρόνια.
Τα κρουαζιερόπλοια, τα οποία φιλοξενούν πέραν των 2.000 – 3.000 επιβατών και διατηρούν πλήρωμα που ξεπερνά τα 1.000 άτομα, καταβάλουν λιμενικά τέλη και καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες κυπριακών τροφίμων, όπως φρούτα και λαχανικά, εξηγήθηκε, σχετικά με το θετικό αντίκτυπο που έχει ο τομέας στην οικονομία.
«Τα πλοία χρησιμοποιούν την κυπριακή αγορά για τον ανεφοδιασμό, τη στάθμευση, τις εξυπηρετήσεις που τους παρέχονται και για την κατανάλωση των επιβατών, κάτι που αποτελεί ένεση στην κυπριακή αγορά», υπογράμμισε ο κ. Δημητριάδης, προσθέτοντας ότι αυτός είναι και ο λόγος «που πιστεύουμε ότι αξίζει να επενδύσουμε στον τομέα».
Όπως διευκρίνισε, τα οφέλη για μια χώρα είναι ακόμα μεγαλύτερα αν αποτελεί τη βάση της κρουαζιέρας, αντί κάποιο σταθμό της και αυτό λόγω των χρημάτων που εισρέουν στη χώρα – βάση της κρουαζιέρας πριν και μετά το ταξίδι (ξενοδοχεία, εστιατόρια κτλ.).
Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, πάντως, εξετάζεται το ενδεχόμενο η Κύπρος να λειτουργεί και ως δεύτερη βάση, δηλαδή, για παράδειγμα, ένα πλοίο που έχει ως βάση του τον Πειραιά να δέχεται επιβάτες και από το λιμάνι της Λεμεσού.
Αυτό που διαφάνηκε το φετινό καλοκαίρι με την κάθοδο της Royal Caribbean στη Λεμεσό είναι ότι το λιμάνι της Λεμεσού προσελκύει ξένες εταιρείες, με μεγάλα κρουαζιερόπλοια και κρουαζιερόπλοια πολυτελείας.
Επιπλέον, δόθηκε συνέχεια από μία ακόμα μεγάλη εταιρεία, την ιταλική MSC Cruises, η οποία ανακοίνωσε ότι από τον Απρίλιο του 2022 θα αρχίσει κρουαζιέρες από το λιμάνι της Λεμεσού, με το MSC Lirica.
Από τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια η Κύπρος θα αντλεί 1.000 – 2.000 τουρίστες την εβδομάδα, οι οποίοι θα επισκέπτονται την Κύπρο.
Οι συγκεκριμένοι τουρίστες θα έρχονται αεροπορικά στην Κύπρο, θα διανυκτερεύουν και ακολούθως θα κάνουν την κρουαζιέρα τους.
Υπενθυμίζεται ότι, κατά το περασμένο καλοκαίρι κρουαζιέρες από το λιμάνι της Λεμεσού πραγματοποιούσαν η Celestyal Cruises και η Royal Caribbean, οι οποίες αναμένεται να ξεκαθαρίσουν τις προθέσεις τους και για τη νέα χρονιά, μέσα στους επόμενους μήνες.
Πηγή: www.philenews.com