Οι τουρίστες το χειμώνα θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν και δεν φτάνει να είναι ανοιχτά μόνο τα ξενοδοχεία, θα πρέπει να είναι ανοιχτά τα εστιατόρια, τα μπαρ και τα εμπορικά κατάστημα, αναφέρει μεταξύ άλλων, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «ΡΟΔΙΑΚΗ», ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης.
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Καμπουράκη
1. «Τα μηνύματα που φτάνουν είναι καλά. Υπάρχει ζήτηση για την Ελλάδα συνολικά και για τη Ρόδο μας ιδιαίτερα. Αυτό εισέπραξα και προσωπικά στις δύο μεγάλες παγκόσμιες τουριστικές εκθέσεις, στο Βερολίνο και στη Μόσχα, απ’ όπου μόλις επέστρεψα με ενθαρρυντικές εντυπώσεις».
2. «Είναι δεδομένο πως το κάθε νησί πρέπει να έχει τη δική του ταυτότητα και να «χτίζει» το δικό του brand name. Από κει και πέρα όμως, τουρισμός -ειδικά για τα ακριτικά νησιά- χωρίς αεροπορικές συνδέσεις, δεν υπάρχει. Γι’ αυτό και πρέπει να κάνουμε όσα περισσότερα μπορούμε, για να συνδέσουμε αεροπορικώς τα νησιά μας και είναι ο λόγος για τον οποίο πάγια θέση της Ένωσής μας είναι η ανάγκη για μια εθνική πολιτική αερομεταφορών.
Κι αυτό δεν αφορά στενά τον τουρισμό. Είναι γέφυρα ζωής, πρωτίστως για τους νησιώτες μας. Όπως επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσο έχουν βοηθήσει το νησί μας οι συνεργάτες μας, από μεγάλες αγορές του εξωτερικού και δεν θα πρέπει αυτοί να δαιμονοποιούνται με ευκολία. Βεβαίως πρέπει το ενδιαφέρον μας και η προσπάθειά μας, να επικεντρωθούν στην οριζόντια ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και στην αξιοποίηση νέων καναλιών πώλησης του τουριστικού προϊόντος μας, τιμώντας όμως πάντα και τις παραδοσιακές συνεργασίες μας».
3. «Είναι μεγάλη πληγή για το νησί μας η μικρή σεζόν. Γίνονται προσπάθειες και βήματα για να καταπολεμήσουμε την εποχικότητα. Θυμίζω για παράδειγμα το πρόγραμμα που υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της Ομοσπονδίας των Αυστριακών Συνταξιούχων. Μένουν όμως να γίνουν πολλά. Για να επιτύχουν όμως, δύο είναι οι αναγκαίες συνθήκες.
Η πρώτη, να έχουμε πλήρη συναίσθηση πως θα «ματώσουμε» στην αρχή, προκειμένου να πετύχουμε την επιμήκυνση. Δεν υπάρχουν μαγικές δράσεις έτοιμης απόδοσης. Και η δεύτερη συνθήκη είναι η εξασφάλιση μιας ευρύτατης κοινωνικής συμμαχίας.
Ο επισκέπτης εκτός σεζόν θα πρέπει να έχει πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν. Δεν φτάνει να είναι ανοιχτό το ξενοδοχείο. Πρέπει να είναι και το εστιατόριο και το μπαρ και το εμπορικό κατάστημα και οι αρχαιολογικοί χώροι, κ.ο.κ. Το στοίχημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, ή θα το κερδίσουμε όλοι μαζί, ή θα το χάσουμε. Καθαρές κουβέντες».
4. «Κάποιοι μπορεί αφελώς να πιστεύουν, πως οι ξενοδόχοι απλά ανοίγουμε τις πόρτες κι ο κόσμος έρχεται. Δεν είναι καθόλου έτσι. Παλεύουμε νύχτα – μέρα. Κάνουμε ασκήσεις ισορροπίας σε τεντωμένο σχοινί, όταν προσπαθούμε να κρατήσουμε βιώσιμες τις επιχειρήσεις μας, για να συνεχίσουν να προσφέρουν στον τόπο μας, μέσα στη λαίλαπα της υπερφορολόγησης. Χωρίς υπερβολή, το όρθιο ξενοδοχείο στις σημερινές συνθήκες είναι κολοσσιαίος άθλος».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Καμπουράκη στο rodiaki.gr.