Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019

Ημερίδα για την «επόμενη ημέρα» του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη

 

Την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου, το τμήμα τουρισμού του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης οργάνωσε ημερίδα με τίτλο: «Θεσσαλονίκη – Τουρισμός: Η επόμενη μέρα» και καλεσμένους εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων.

Την εκδήλωση χαιρέτισαν η Βούλα Πατουλίδου, αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο Γιάννης Ασλάνης, Πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau (TCB), ο Ανδρέας Μανδρίνος, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, εκπρόσωπος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Θεσσαλονίκης και εκπρόσωποι όλων των κομμάτων.

 

Αποσπασματικές, χωρίς στρατηγική και σχεδιασμό ήταν οι κινήσεις που έγιναν για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια, παρόλο που παρατηρήθηκε βελτίωση, τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε, η Θεσσαλονίκη παρουσίασε πολύ μικρότερη σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας, αύξηση στα ποσά που καταναλώνουν κατά την παραμονή τους οι τουρίστες στην πόλη, κάτι που όπως τόνισε πρέπει να μας απασχολήσει. Όπως και ο πολύ χαμηλός αριθμός των διανυκτερεύσεων ανά τουρίστα.

«Οι προσπάθειες που έγιναν με στόχο την αύξηση των αφίξεων στην πόλη μας, δε συνδυάστηκαν με πρωτοβουλίες και σχεδιασμό για προσέλκυση τουριστών με υψηλότερο οικονομικό προφίλ. Οι ενέργειες και οι δράσεις που υλοποιήθηκαν, έγιναν αποσπασματικά, χωρίς να εντάσσονται σε έναν ενιαίο σχεδιασμό, χωρίς να στοχεύσουν ποιοτικά σημεία», τόνισε ο κ. Ζέρβας.

Ο κ. Ζέρβας τόνισε ότι δεν μηδενίζει τις προσπάθειες που έχουν γίνει, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι η πόλη υστερεί σε ό,τι αφορά τις τιμές των δωματίων (που είναι χαμηλές), στο χρόνο διαμονής, στον τουρισμό κρουαζιέρας, αλλά κυρίως στις υποδομές και στην εικόνα που βλέπει ο επισκέπτης και η οποία αφορά την καθαριότητα, την ασφάλεια και την τάξη.

«Στόχος είναι να γίνει η πόλη πόλος έλξης του παγκόσμιου τουρισμού. Διαπιστώνουμε ότι η πόλη έχει πολλαπλά πράγματα να προσφέρει στο φιλοξενούμενο. Αυτές οι δυνατότητες δεν έχουν φτάσει στους ανθρώπους που θα θέλαμε, ώστε να το επιλέξουν να έρθουν, να την επισκεφθούν», είπε ο κ. Ζέρβας και τόνισε ότι μεταξύ αυτών που απαιτούνται να γίνουν είναι η προώθηση και προβολή των στρατηγικών πλεονεκτημάτων με σκοπό την ανάδειξη της πόλης ως σημαντικό τουριστικό, εμπορικό, οικονομικό, πολιτιστικό, θρησκευτικό τουρισμό, η ενίσχυση της διαφήμισης και της τουριστικής προώθησης και η διαμόρφωση τη τουριστικής ταυτότητας – το Branding της Θεσσαλονίκης».

Στην ανάγκη να υπάρξει συνεργασία με τους δήμους για περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού αναφέρθηκε ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος.

«Ήρθε η ώρα να είμαστε πιο αποτελεσματικοί και ουσιαστικοί. Όπως έχει αναφέρει και ο περιφερειάρχης μας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο βασικός πυλώνας της ανάπτυξής μας είναι ο τουρισμός, ο οποίος δίπλα στην αγροτική παραγωγή και τη γαστρονομία του τόπου δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», υπογράμμισε ο κ. Θάνος.

«Αυτή τη φορά έχουμε κι έναν πολύ ισχυρό σύμμαχο, την κεντρική κυβέρνηση, από την οποία περιμένουμε να λειτουργήσει πιο τεχνοκρατικά ώστε να δώσει σε όλους τους επαγγελματίες, αλλά και σε εμάς τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε ένα καινούργιο ταξίδι πιο γρήγορο στο κομμάτι της τουριστικής υπηρεσίας, ενισχύοντας τους επαγγελματίες σε αυτήν την κατεύθυνση», πρόσθεσε ο κ. Θάνος.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media