Κυριακή 20 Απριλίου 2025

Χρήστος Σπίρτζης: Υπάρχει χώρος για τουλάχιστον άλλο ένα διεθνές αεροδρόμιο στην Ελλάδα

 

Την εκτίμηση του ότι στη χώρα υπάρχει χώρος για ένα ακόμη διεθνές αεροδρόμιο, μετέφερε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 7ο European Aviation Conference, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της ομιλίας του κ. Σπίρτζη στο 7ο European Aviation Conference

– «Χωράει η χώρα μας ένα ακόμη διεθνές αεροδρόμιο; Όπως είναι αυτό της Θεσσαλονίκης ή του Ηρακλείου ή των Χανίων; Η εκτίμηση η δική μας είναι πως ναι υπάρχει χώρος. Υπάρχει χώρος τουλάχιστον για άλλο ένα διεθνές αεροδρόμιο, με τα χαρακτηριστικά για το διαγωνισμό που έγινε στο Καστέλι και αυτό το προετοιμάζουμε αυτή την περίοδο. Όπως υπάρχει χώρος για την αναβάθμιση τουλάχιστον 6 έως 7 αεροδρομίων. Να αναβαθμίσουμε τις υποδομές τους για να μπορούν να είναι κερδοφόρα».

– «Είναι πολλοί οι λόγοι και οι εθνικοί λόγοι, που τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια πρέπει να αναπτυχθούν, πρέπει να εκσυγχρονιστούν, πρέπει να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες και να μην κλείσουν. Άρα τα υπόλοιπα δημόσια αεροδρόμια, πρέπει να αντιμετωπιστούν ως ενιαία ενότητα. Δεν υπάρχει κανένας δογματισμός υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων ή κατά των ιδιωτικοποιήσεων, αρκεί το μοντέλο να είναι το βέλτιστο για τη χώρα, για τους πολίτες, για τις εταιρείες, για όλους τους συντελεστές, αλλά και για το δημόσιο».

– «Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις εταιρείες που έκαναν τη δωρεά και την Aegean και τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε. (ΚΑΕ), τόσο στο αεροδρόμιο της Πάρου, όσο και στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που χωρίς να βάλει το ελληνικό δημόσιο ένα ευρώ μπόρεσαν και λειτούργησαν δύο αεροδρόμια τα οποία πραγματικά είναι κερδοφόρα και μπορεί να γίνουν περαιτέρω κερδοφόρα με πιο σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις. Το ίδιο ισχύει για τη Σύρο, που είναι προγραμματισμένη η αναβάθμιση του αεροδιαδρόμου, για τα υπόλοιπα αεροδρόμια των Κυκλάδων όπως της Νάξου ή της Μήλου, της Χίου και της Αλεξανδρούπολης ως εμπορικό αεροδρόμιο και όχι ως επιβατικό».

– «Έχουμε συμφωνήσει και με την Fraport και με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προκειμένου να παρουσιάσουμε το επόμενο δεκαπενθήμερο το Στρατηγικό Σχέδιο για τα υδατοδρόμια της χώρας με ιεράρχηση. Πιστεύω ότι είναι εύκολα αντιληπτό ότι σε έναν προορισμό όπως είναι η Σαντορίνη, η Μύκονος και όλα τα υπόλοιπα μέρη που που έχουν αεροδρόμιο, είναι πολύ θεμιτό και εύκολο μέσω των υδροπλάνων να μεταφέρεις,  στις περιόδους τις θερινές,  επισκέπτες σε άλλους προορισμούς, σε μικρότερα νησιά, που δεν  είναι τόσο πολύ αναπτυγμένα. Και αυτές οι υποδομές να χρησιμοποιούνται για να σπάσουν την απομόνωση και τους χειμερινούς μήνες. Αυτό θα το παρουσιάσουμε το επόμενο δεκαπενθήμερο και με το Στρατηγικό Σχέδιο και με την ιεράρχηση και με υδατοδρόμια. Είναι αυτά που θα προηγηθούν και στην κατασκευή τους, στην αδειοδότηση τους, που θα την κάνει το Υπουργείο Μεταφορών, αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να προσελκύσουμε πολύ πιο εύκολα επενδυτές και να υλοποιηθούν τα δίκτυα υδατοδρομίων, τα στοιχειώδη δίκτυα υδατοδρομίων, που πρέπει να γίνουν».