To επόμενο «στοίχημα» του ελληνικού τουρισμού έχει να κάνει με την πολυσυζητημένη επιμήκυνση της σεζόν και την καταπολέμηση της εποχικότητας.
Το μεγάλο ζήτημα της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού φάνηκε και από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) για τα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού του 2014, σύμφωνα με την οποία «η μεγάλη αύξηση των αφίξεων στον εισερχόμενο τουρισμό το 2014 οδήγησε στην περαιτέρω όξυνση, έστω οριακή, της εποχικότητας».
Με βάση τη μελέτη του ΙΤΕΠ το 2014, συνεχή λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους εμφανίζει το 45,4% των ξενοδοχείων της χώρας, ενώ εποχιακά λειτουργεί το υπόλοιπο 54,6% περίπου.
Σταθερά και διαχρονικά τα ξενοδοχεία 3 αστέρων έχουν τα υψηλότερα ποσοστά συνεχούς λειτουργίας. Όπως είναι αναμενόμενο, τη μεγαλύτερη εποχικότητα εμφανίζουν τα ξενοδοχεία 1* και 2*, με ποσοστά που κυμαίνονται γύρω στο 60% περίπου, αντίστοιχα και παραμένουν αμετάβλητα από το 2009.
«Η αύξηση, έστω και οριακή, της εποχικότητας το 2014 επιβεβαιώνει ότι αποτελεί δομικό πρόβλημα του ελληνικού τουρισμού, το οποίο δεν αντιμετωπίζεται με την αύξηση της τουριστικής κίνησης. Αντιθέτως, απαιτούνται δομικές αλλαγές και κατάλληλες δράσεις», σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΤΕΠ.
Πολλές φορές έχει λεχθεί από πολλές πλευρές ότι για να επιτευχθεί αυτό χρειάζονται δύο βασικά πράγματα: Καταρχάς χρειάζεται θεματική κατεύθυνση, θεματικό προϊόν για τον επισκέπτη, διαφορετικό από ό,τι για το καλοκαίρι και από την άλλη πλευρά χρειάζεται η συνδρομή του κράτους με την ευρύτερη έννοια, είτε αυτό αφορά σε θέματα που έχουν να κάνουν με την απασχόληση, όπως για παράδειγμα χαμηλότερες εργοδοτικές εισφορές για απασχολούμενους σε τουριστικές περιοχές κατά τη χειμερινή περίοδο, οι οποίοι θα ήταν υπό διαφορετικές συνθήκες στην ανεργία, αλλά και χαμηλότερες χρεώσεις και τέλη σε λιμάνια και αεροδρόμια.
Πηγή: www.newmoney.gr
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο της Στεφανίας Σούκη στο newmoney.gr