«Όταν φέτος ένας πελάτης έχει τη δυνατότητα να βρει πακέτο που περιλαμβάνει διαμονή σε πεντάστερο ξενοδοχείο στην Τουρκία σε τιμή που αντιστοιχεί σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων στην Ελλάδα, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό δημιουργεί νέα δεδομένα», αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γρηγόρης Τάσιος, μιλώντας στο portal euro2day.gr.
Για το 2018 ο πρόεδρος της ΠΟΞ εκτιμά ως πιθανό ενδεχόμενο η αύξηση των ξένων επισκεπτών να μη συνδυαστεί με άνοδο των εισπράξεων. Ο ίδιος θεωρεί ως πιθανότερο σενάριο οι ταξιδιωτικές εισπράξεις του 2018 «να διαμορφωθούν στα επίπεδα του 2017». Επιπλέον, αναφέρει ότι «υπάρχει πράγματι αύξηση των αεροπορικών αφίξεων, αλλά είναι ξεκάθαρο πως ένα σημαντικό ποσοστό τους κατευθύνονται σε καταλύματα που έχουν ενταχθεί σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες τύπου Airbnb. Κι αυτό ισχύει για όλη τη χώρα. Στη λεγόμενη οικονομία του διαμοιρασμού, η Ελλάδα βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο απόλυτο peak της ζήτησης».
Ο επικεφαλής της ΠΟΞ αποδίδει την αλλαγή δεδομένων της φετινής περιόδου στη δυναμική επιστροφή της Τουρκίας στην αγορά της Μεσογείου. «Απόλυτη απόδειξη γι’ αυτό», αναφέρει ο κ. Τάσιος, «αποτελεί η αγορά της Ρωσίας. Η εκτίμηση που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Τουρκία είναι πως φέτος θα ξεπεράσουν τα 6 εκατ. Ρώσους επισκέπτες,. Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα καταγράφει υστέρηση στη ρωσική αγορά».
Ενδεικτικό, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο, είναι το γεγονός πως αρκετά ξενοδοχεία πέντε αστέρων αναφέρουν υστέρηση κρατήσεων σε σχέση με πέρυσι για την περίοδο αιχμής από 14 Ιουλίου έως 20 Αυγούστου. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή την εικόνα μεταφέρουν αρκετοί ξενοδόχοι από βασικές περιοχές όπως του Ηρακλείου και των Χανίων στην Κρήτη, τη Ρόδο, τη Χαλκιδική, την Πιερία και τη Θάσο.
Η υστέρηση κρατήσεων που αναφέρει ο επικεφαλής της ΠΟΞ στα ξενοδοχεία πέντε αστέρων την υψηλή περίοδο φαίνεται πως αφορά σε μεγάλο βαθμό τις μονάδες που λειτουργούν σε καθεστώς all inclusive. Στην αγορά, δηλαδή, όπου κυριαρχούν αυτή τη στιγμή τα πεντάστερα ξενοδοχεία της Τουρκίας και δευτερευόντως της Αιγύπτου, που προσφέρουν τα δωμάτιά τους σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από τα αντίστοιχα ελληνικά.
Η πίεση που ασκείται στα ελληνικά ξενοδοχεία για να ρίξουν τις τιμές τους στην υψηλή περίοδο είναι μεγάλη. Διαγράφεται, μάλιστα, η ορατή απειλή ενός ντόμινο μείωσης τιμών, όχι μόνο στα ελληνικά ξενοδοχεία, 5 αστέρων, all inclusive αλλά στο σύνολο της αγοράς καθώς οι μονάδες όλων των κατηγοριών θα προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα τιμών του ανταγωνισμού.
«Δεν είναι τυχαίο πως, όπως συνέβη πριν 15 χρόνια, οι μεγάλοι τουρ οπερέιτορ αναπτύσσουν τις δικές τους ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ελλάδα, με στόχο να συμπιέσουν τις τιμές στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά» αναφέρει ο κ. Τάσιος.
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Τάσιου στο euro2day.gr.