Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018

Γρηγόρης Πασπάτης (πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου): 1,5 δισ. το κόστος του αεροδρομίου Καστελλίου

Με το 1/4 του κόστους του αεροδρομίου στο Καστέλλι μπορεί να αναβαθμιστεί το υπάρχον αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» τονίζει ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου και υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ Γρηγόρης Πασπάτης. Ο κ. Πασπάτης επισημαίνει πως πλέον στη Νέα Αλικαρνασσό μετά την αποχώρηση των στρατιωτικών μονάδων υπάρχει διαθέσιμος δημόσιος χώρος, για τον οποίο δεν απαιτούνται απαλλοτριώσεις, ενώ επαναφέρει την πρόταση του «λοξού» διαδρόμου που μηδενίζει το τεράστιο πρόβλημα των κατοίκων της περιοχής.

Σε σχέση με τη «δυσκολία» του έργου του λοξού διαδρόμου ο κ. Πασπάτης αναφέρει: «Δεν υπάρχουν τεχνικά έργα που δεν γίνονται. Υπάρχουν τεχνικά έργα εύκολα και πιο δύσκολα. Ακόμα και αν ο λοξός διάδρομος στοιχίσει 150 ή και 250 εκατομμύρια, με τίποτα δεν μπορεί να προσεγγίσει τη δαπάνη για ένα εξολοκλήρου νέο αεροδρόμιο το οποίο θα κοστίσει πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο».

Ο κ. Πασπάτης καυτηριάζει το γεγονός της 15ετούς εγκατάλειψης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» με την προοπτική κατασκευής του Καστελλίου. «Φτάσαμε να γίνουμε… «διακονιάρηδες» ζητώντας από τα Duty Free Shops να δώσουν 10 εκατομμύρια για τη νέα αίθουσα αναχωρήσεων, τη στιγμή που το υπάρχον αεροδρόμιο αποφέρει κάθε χρόνο έσοδα 80 εκατομμυρίων στο Δημόσιο» αναφέρει ο ίδιος.

Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου θυμίζει πως το σχέδιο για το λοξό διάδρομο εγκαταλείφθηκε… «νύχτα», χωρίς μελέτες και χωρίς σχεδιασμό. «Ενώ από το 2003 όλοι συζητούσαν για το λοξό και ενώ το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ υποστήριζαν το έργο, κάποια μέρα, εντελώς ξαφνικά, ανακοίνωσαν πως πάμε στο Καστέλλι» λέει ο κ. Πασπάτης.

Για το σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο στο Καστέλλι ο ίδιος εντοπίζει ως μείζον πρόβλημα τη μεγάλη απόστασή των 45 χιλιομέτρων από το Ηράκλειο (όπου ζει η πλειονότητα των κατοίκων του νομού), αλλά και το ενδεχόμενο οικονομικής αποτυχίας εφόσον δεν καταστεί αεροδρόμιο – κόμβος, δηλαδή αν δεν επιλεγεί από τις ξένες αεροπορικές εταιρίες για μεταστάθμευση των αεροσκαφών τους για μεγάλα ταξίδια. «Καμία χώρα δεν έχει παραπάνω από ένα αεροδρόμιο – κόμβο και στην Ελλάδα, αν μία εταιρία θέλει να κάνει μεταστάθμευση, θα επιλέξει προφανώς την Αθήνα και όχι το Ηράκλειο» επισημαίνει, τονίζοντας πως η Κρήτη έχει ήδη εμπειρία από φαραωνικά έργα για τα οποία το μεγάλο ζητούμενο δεν είναι να τα φτιάξεις αλλά να τα συντηρήσεις. «Είναι πιθανό οι επόμενες γενιές να τραβάνε τα μαλλιά τους αν το νέο αεροδρόμιο δεν φέρει έσοδα πέρα από τον τουρισμό» λέει χαρακτηριστικά.

Τέλος, συγκρίνοντας τις προσδοκίες για την επιβατική κίνηση ο Γρηγόρης Πασπάτης αναφέρει: «Στα 9 εκατομμύρια επιβάτες, όσα υπολογίζονται και για το Καστέλλι, μπορεί άνετα να φτάσει και το «Νίκος Καζαντζάκης» με μία αναβάθμιση η οποία όμως απαιτεί πολύ λιγότερα χρήματα. Αν σχεδιάζουμε να υποδεχόμαστε 20 και 25 εκατομμύρια τουρίστες στο Ηράκλειο τότε σαφώς χρειάζεται ένα εξολοκλήρου νέο αεροδρόμιο. Έχουμε όμως την ενέργεια να τους υποδεχτούμε; Έχουμε το νερό να τους ποτίσουμε; Εδώ φοβόμαστε ότι φέτος το καλοκαίρι θα διψάσει το Ηράκλειο».

 

Δείτε το βίντεο της συνέντευξης του κ. Πασπάτη

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας