Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Γιάννης Ρέτσος: Πρέπει να επανασχεδιάσουμε το τουριστικό μας προϊόν

 

«Η Thomas Cook ήταν η μεγάλη προειδοποίηση για τον ελληνικό τουρισμό. Νέο στρατηγικό σχέδιο και ωρίμανση προορισμών, προϊόντος και επαγγελματιών, αποτελούν πλέον μονόδρομο», έγραψε χθες στους προσωπικούς του λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (twitter και Linkedin), ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννης Ρέτσος.

 

«Διαβάζω σχόλια και απόψεις αναφορικά με τη χρεωκοπία της Thomas Cook και το πόσο αυτή θα επηρεάσει το «στρεβλό» μοντέλο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, καθιστώντας τα όποια μέτρα ανακούφισης των επιχειρήσεων ασπιρίνες προς καρκινοπαθείς. Θα ήθελα απλά να διευκρινίσω, ότι σε κάθε κρίση, πρώτη δουλειά του ιδιωτικού τομέα είναι να πιέσει την Πολιτεία για την micro διαχείρισή της, αφού αν δεν αμβλυνθούν οι αρχικές επιπτώσεις αυξάνεται το συστημικό ρίσκο. Το macro έπεται.

Και γι’ αυτό θέλω να σχολιάσω τα εξής: γιατί πιστεύετε ότι εδώ και δύο χρόνια μιλάμε για ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό μας και για την ανάγκη ουσιαστικής ωρίμανσης; Γιατί βλέπουμε ότι ο τρόπος που αναπτυχθήκαμε έχει ξεπεραστεί από τις εξελίξεις. Το internet, οι disruptors της αγοράς, το digital marketing, αλλάζουν συνήθειες και τάσεις.

Ο καταναλωτής ψάχνει πλέον διαφορετικά και το δικό μας μαζικό τουριστικό προϊόν non branded και commoditized συνήθως, που βασίζεται στην ισχύ των διαμεσολαβητών TO’s, είναι πλέον έωλο. Η Thomas Cook είναι απλά η αρχή. Πρέπει να επανασχεδιάσουμε τα πάντα και να είμαστε τολμηροί απέναντι στις αλλαγές. Η Πολιτεία πρέπει να εμπιστευθεί τον ιδιωτικό τομέα και να ρισκάρει, στο όριο των δημοσιονομικών δεσμεύσεων. Αλλιώς ο κίνδυνος επανάληψης του παθήματος των δεινοσαύρων ελλοχεύει».

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media