Κυριακή 21 Απριλίου 2019

Γιάννης Ρέτσος: Πολλαπλά τα οφέλη από την «άφιξη» της Four Seasons στην Ελλάδα

 

Το πιο σημαντικό με την «άφιξη» της Four Seasons είναι ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα ξενοδοχείων έχει τέτοια θέση στον παγκόσμιο χάρτη, που θα φέρει όχι μόνο νέα πελατεία, αλλά μπορεί στο άμεσο μέλλον να φέρει στην Ελλάδα και κάποιους από τους μεγάλους ανταγωνιστές της, αναφέρει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννης Ρέτσος, σε συνέντευξη του στο lifo.gr.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Ρέτσου

 

1. «Η προσωπική μου πεποίθηση, αλλά και η επίσημη θέση του ΣΕΤΕ, είναι ότι οι βασικοί αρχαιολογικοί χώροι και τα μνημεία μας δεν μπορούν να λειτουργούν αυστηρά με όρους Δημοσίου. Είναι μια κλασική περίπτωση όπου μπορεί να υπάρξει σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, κυρίως σε θέματα λειτουργικότητας, φύλαξης, λειτουργίας πωλητηρίων και αναψυκτηρίων, καθαριότητας. Αυτό θα βοηθούσε όχι μόνο στα ωράρια λειτουργίας αλλά και στην ποιότητα του προϊόντος που παρέχουμε. Θα σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: πέρσι το καλοκαίρι, στο πλαίσιο επισκέψεων που πραγματοποιούμε ανά την Ελλάδα, βρεθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο της Σαντορίνης, που είναι από τους σημαντικότερους της χώρας. Έξω από το βιοκλιματικό στέγαστρο που καλύπτει το χώρο υπήρχε ένα ολοκαίνουριο αναψυκτήριο κλειστό. Λειτουργούσε μόνο ένας αυτόματος πωλητής νερού και αναψυκτικών με ουρές επισκεπτών που περίμεναν για να πάρουν ένα μπουκάλι νερό».

2. «Έχουμε ολοκληρώσει επτά χρόνια ανάπτυξης του τουρισμού. Όμως, έχουμε φτάσει πλέον σε μια καμπή γιατί, μετά από επτά χρόνια ανόδου, δεν έχουμε πιάσει απλώς τους στόχους της μελέτης για το 2021, τους έχουμε ξεπεράσει. Μιλούσαμε για 24 εκατομμύρια αφίξεις και 17 δισεκατομμύρια ευρώ έσοδα το 2021 κι εμείς το 2018 είχαμε 30 εκατομμύρια αφίξεις και περίπου 16,5 δισεκατομμύρια έσοδα».

3. «Με τη σωστή διαχείριση και τη δημιουργία νέων προϊόντων, αναδεικνύοντας νέους προορισμούς, τότε σε βάθος χρόνου μπορούμε να πάμε από τις 30 εκατομμύρια αφίξεις στις 45. Τώρα, όμως, δεν είμαστε έτοιμοι».

4. «Φέτος τα στοιχεία ως τώρα δείχνουν ότι θα είμαστε στα ίδια επίπεδα με πέρσι, πάνω – κάτω».

5. «Κινδυνεύουμε ο κόσμος που έρχεται στη χώρα μας να αρχίσει να δυσαρεστείται γιατί πλέον οι προορισμοί έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα όρια των αντοχών τους. Αναφέρομαι σε υποδομές που δεν έχουν εκσυγχρονιστεί, ήταν φτιαγμένες για μικρότερη δραστηριότητα και αυτή τη στιγμή κάθε χρόνο λειτουργούν επί τέσσερις μήνες “στα κόκκινα”». Το βέβαιο είναι ότι πρέπει να γίνουν άμεσα επενδύσεις, μεγάλες και εκτεταμένες, αρχίζοντας με τις υποδομές κοινής ωφέλειας, όπως η ηλεκτροδότηση, η ύδρευση και η διαχείριση των σκουπιδιών, υιοθετώντας όλες τις σύγχρονες μεθόδους και τα ατελείωτα κονδύλια που διαθέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση προς αυτή την κατεύθυνση».

6. «Ήμουν πρόσφατα στην Κοπεγχάγη και εκεί είδα το νέο κέντρο διαχείρισης απορριμμάτων της πόλης, το Amager Bakke, που στεγάζεται σε ένα φουτουριστικό κτίριο, το oποίο διαχειρίζεται τα απορρίμματα όλης της πόλης. Μετατρέπει τα σκουπίδια σε ενέργεια, φωτίζει και ζεσταίνει περί τα 150.000 νοικοκυριά στην πόλη, φωτίζει δωρεάν δρόμους και πάρκα. Το εργοστάσιο είναι μέσα στην πόλη, είναι επισκέψιμο, λειτουργεί και ως τουριστικό αξιοθέατο και κατασκευάζουν μια πίστα για σκι από την οροφή του ως το έδαφος. Αυτή είναι η απάντηση στον ελληνικό τρόπο, που πετάμε τα σκουπίδια μας στο γείτονα για να μην αρρωστήσουμε εμείς».

7. «Το Αirbnb έχει γίνει παγκόσμια δύναμη, μπήκε στο χώρο των ξενοδοχείων, μπαίνει και στις αεροπορικές εταιρείες. Δεν επιθυμεί πλέον ουδεμία γκρίζα ζώνη και έχει κάνει σχετικές συμφωνίες, είτε σε επίπεδο χωρών είτε σε επίπεδο πόλεων. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το κάνεις. Μπορεί η κεντρική κυβέρνηση να ασχοληθεί με το φόρο και οι δήμοι να έχουν το μητρώο και να βάζουν όριο στον αριθμό των διαμερισμάτων. Για παράδειγμα, η Βαρκελώνη έχει βάλει ήδη όριο στον αριθμό των διαμερισμάτων. Δεν βρίσκω κανέναν λόγο να μη ρυθμίζεται πλέον η αγορά του Airbnb, πέρα από καθαρά πολιτικούς και μικροπολιτικούς, θα έλεγα, λόγους».

8. «Το πιο σημαντικό με την άφιξη της Four Seasons (Αστέρας Βουλιαγμένης) είναι ότι η συγκεκριμένη έχει τέτοια θέση στον παγκόσμιο χάρτη, που θα φέρει νέα πελατεία. Είναι ο πελάτης της Four Seasons, όχι της Ισπανίας, της Τουρκίας… Ψάχνει μέρος που να έχει Four Seasons. Πρέπει να πω ότι, πέρα από την πελατεία, η έλευση της Four Seasons πιστεύω ότι μπορεί στο άμεσο μέλλον να φέρει στην Ελλάδα και κάποιους από τους μεγάλους ανταγωνιστές της».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Ρέτσου στο lifo.gr.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στο Instagram

Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας