Την ανάγκη διαμόρφωσης ενός στοχευμένου στρατηγικού σχεδίου για την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού, με ορίζοντα υλοποίησης την επόμενη δεκαετία, υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννης Ρέτσος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ».
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Ρέτσου
1. «Η εικόνα για την επόμενη τουριστική σεζόν θα εξαρτηθεί από ένα σύνολο παραμέτρων, τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στο εσωτερικό της χώρας. Σίγουρα ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα είναι το ότι αποτελεί ασφαλή προορισμό στα μάτια των ξένων επισκεπτών μας και σημείο σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο. Από την άλλη μεριά, βλέπουμε ότι ο ανταγωνισμός συνεχώς εντείνεται και οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις. Δεν θα πρέπει να θεωρείται τίποτα δεδομένο, καθώς ο τουρισμός δεν θα αναπτύσσεται για πάντα με αυτόματο πιλότο».
2. «Στις προτεραιότητες όλων μας, πολιτείας, τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτικού τομέα, πρέπει να είναι η διαμόρφωση ενός στοχευμένου στρατηγικού σχεδίου με ορίζοντα υλοποίησης την επόμενη δεκαετία, προκειμένου ο τομέας να εισέλθει σταδιακά σε έναν κύκλο βιώσιμης ανάπτυξης. Οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες για να ξεκινήσει μια σειρά βασικών αλλαγών. Είναι ευκαιρία να κλείσουν τα παρατεταμένα ανοιχτά μέτωπα για τον τομέα, με τη διαμόρφωση ενός μείγματος οικονομικής πολιτικής που θα συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα των τουριστικών επιχειρήσεων, με μείωση του ΦΠΑ σε διαμονή, εστίαση και εγχώρια μεταφορά επιβατών, αποκλιμάκωση της φορολόγησης της εργασίας, κατάργηση του φόρου διαμονής, μείωση της προκαταβολής φόρου, κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου στα ακίνητα και ρύθμιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων».
3. «Η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών των τουριστικών μονάδων φιλοξενίας εξαρτάται άμεσα από την ικανότητά τους να αφομοιώσουν τις σύγχρονες τεχνολογίες, προσφέροντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες σε όλους τους τομείς. Στον αντίποδα, όμως, τα στοιχεία δείχνουν ότι η χώρα μας βρίσκεται στην κατηγορία των ψηφιακών ουραγών της Ευρώπης. Απαιτείται ένα δομημένο σχέδιο δράσης, που μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα εφαρμόσει μια συνολική ψηφιακή στρατηγική».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Ρέτσου στο kathimerini.gr.