Κυριακή 20 Ιουνίου 2021

Γ. Σπυρόπουλος: Ξεπέρασε τα 20 εκατ. η επένδυση για τη δημιουργία του Electra Metropolis Hotel

Η ανακατασκευή ενός ολόκληρου οικοδομικού τετραγώνου οδήγησε στη δημιουργία του Electra Metropolis Hotel, στο κέντρο της Αθήνας. Τη δυσκολία αυτού του έργου αναλύει σε συνέντευξή του στο etravelnews.gr, ο Γενικός Διευθυντής του νέου 5άστερου ξενοδοχείου, κ. Γιώργος Σπυρόπουλος (φωτογραφία), αναφερόμενος τόσο στην ιστορία του ομίλου όσο και στους πρώτους μήνες λειτουργίας του Electra Metropolis.

Παράλληλα, επεξηγεί το νέο πολλά υποσχόμενο project RELOVEATHENS και τονίζει την αξία της Αθήνας ως προορισμός city break.

 

RevitUp – Digital & Revenue Management

 

1. Αρχικά θα θέλαμε να μας πείτε λίγα λόγια για την ιστορία του ομίλου Electra.

Ο όμιλος Electra είναι πια πάνω από 50 χρόνια στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά. Συγκεκριμένα, ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1965 με πρώτο ξενοδοχείο αυτό της Ερμού 5, το Electra Athens.

To 1969 στηριζόμενη στην επιτυχία του Electra Athens, η οικογένεια των Electra διευρύνει τις δραστηριότητές της αναλαμβάνοντας τη διοίκηση του Creta Beach Hotel & Bungalows στο Ηράκλειο της Κρήτης, η οποία ολοκληρώθηκε το 1995 μετά από 26 χρόνια επιτυχούς λειτουργίας.

Το δεύτερο ξενοδοχείο στην Αθήνα άνοιξε τις πύλες του το 1973 στην Πλάκα και ονομάστηκε Electra Palace Athens.

Νωρίτερα, το 1972 γίνεται πραγματικότητα το πρώτο ξενοδοχείο του ομίλου στη Θεσσαλονίκη με το όνομα Electra Palace Thessaloniki, ενώ το 1975 προστίθεται στην οικογένεια του ομίλου Electra το ξενοδοχείο Electra Palace Rhodes στη Ρόδο.

 

2. Μιλήστε μας για το Electra Metropolis. Κάνατε ριζική ανακατασκευή ενός ολόκληρου οικοδομικού τετραγώνου. Ήταν δύσκολο έργο;

Σωστά. Μιλάμε κυριολεκτικά για ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο, γιατί ήταν το παλιό Υπουργείο Παιδείας, ένα κτήριο που χρησιμοποιούσε ο δημόσιος τομέας εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο κτήριο, το οποίο ουσιαστικά καταλαμβάνει τις οδούς Μητροπόλεως, Βουλής, Απόλλωνος και Πεντέλης και εκτός από την Πεντέλης που είναι ένας μικρός δρόμος, οι άλλοι τρεις είναι μεγάλοι και κύριοι δρόμοι, οι οποίοι ενώνουν το κέντρο της Αθήνας, ειδικά η Απόλλωνος που ενώνει το Σύνταγμα με την Πλάκα, άρα έχει ιδιαίτερη σημασία.

Το κτήριο ήταν δεκαόροφο σαν Υπουργείο και στο 10ο όροφο υπήρχε μόνο η ταράτσα του κτηρίου με ένα υπερδώμα. Αυτό το αναμορφώσαμε και δημιουργήσαμε ένα roof garden, όπου υπάρχει το κεντρικό εστιατόριο του ξενοδοχείου, καθώς και το κεντρικό μπαρ με καταπληκτική θέα, 360 μοίρες σε όλη την πόλη και ανεμπόδιστη, καθώς είναι το υψηλότερο κτήριο της περιοχής.

Εκεί, υπάρχει και μια εξωτερική πισίνα, αλλά και ένας χώρος αναψυχής δίπλα από την πισίνα για τους καλοκαιρινούς μήνες.

Για την ανακατασκευή, ουσιαστικά απογυμνώσαμε το κτήριο σε τέτοιο σημείο ώστε να υπάρχει μόνο το δομικό «σκαρί» του, έγινε στατική ενίσχυση σε όλη τη δομή του κτηρίου και έγινε μια πολύ μεγάλη επένδυση, της οποίας το συνολικό κόστος ξεπερνά τα 20.000.000 ευρώ.

Δημιουργήθηκε, λοιπόν, ένα απόλυτα καινούργιο προϊόν σε ένα ήδη προϋπάρχον. Ήταν ένα αρκετά δύσκολο έργο, διότι πρώτον, έπρεπε όπως είπα να βασιστούμε σε ένα υπάρχον κτήριο και δεύτερον, γιατί βρισκόμαστε στο κέντρο της Αθήνας που είναι γεμάτο από αρχαία ευρήματα.

Υπάρχουν αρχαία ευρήματα και σε αυτό το χώρο, τα οποία ανακαλύφθηκαν με τη βοήθεια και την καθημερινή παρουσία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με την οποία είχαμε μια άριστη συνεργασία.

Τα ευρήματα αυτά τα αναδεικνύουμε πια σε συγκεκριμένους χώρους τους ξενοδοχείου, στον εξωτερικό χώρο, στην καφετέρια, στο spa, χρησιμοποιώντας γυάλινες προθήκες και αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι του Electra Metropolis.

 

3. Πώς ξεκίνησε το ξενοδοχείο; Πάνε καλά οι πληρότητες; Τί βλέπετε για το 2017 για το Electra Metropolis;

Το ξενοδοχείο άνοιξε τις πύλες του σε ένα soft opening στις 12 Σεπτεμβρίου 2016, για να δοκιμάσουμε ουσιαστικά το “προϊόν”, ενώ το επίσημο άνοιγμα έγινε στις 16 Σεπτεμβρίου.

Έχουμε, δηλαδή, ξεπεράσει τους τρεις μήνες λειτουργίας. Οι δύο πρώτοι μήνες ήταν πάρα πολύ δυνατοί γιατί η πόλη ήταν “γεμάτη”, οπότε εκ των πραγμάτων, παρ’ ότι ξεκινήσαμε καινούργιοι στο «παιχνίδι» της αγοράς, κινηθήκαμε πολύ θετικά στο κομμάτι των πληροτήτων από το γεγονός ότι πήραμε το overflow μιας γεμάτης πόλης.

Αυτό μας βοήθησε να δοκιμάσουμε το κτήριο, τον ανθρώπινο παράγοντα, την υποδομή και τον εξοπλισμό και έτσι μετά από τους τρεις μήνες να έχουμε βρει ξεκάθαρα τα επαγγελματικά μας βήματα μέσα στο ξενοδοχείο, αλλά και να έχουμε αποκλειστικό γνώμονα και κριτήριο πια το δείκτη ικανοποίησης του πελάτη. Άρα, πήγαμε καλά τόσο σε επίπεδο πληροτήτων όσο και σε επίπεδο τελικού ξενοδοχειακού αποτελέσματος.

Για το 2017, η συνθήκη που θα προσδιορίσει την κατάσταση είναι σίγουρα να υπάρχει μία πολιτική σταθερότητα, να υπάρχει ηρεμία στην περιοχή μας και αυτό το λέω γιατί διάφορα πράγματα γίνονται, τα ακούμε και τα βλέπουμε να λαμβάνουν χώρα μπροστά μας. Αν αυτά «κλειδώσουν» θετικά ή τουλάχιστον δεν έχουμε ταραχώδεις εξελίξεις, το 2017 οι πληρότητες θα είναι καλές.

Το ξενοδοχείο Electra Metropolis είναι ένα multi προϊόν το οποίο σίγουρα δουλεύει και θα δουλεύει δυνατά, βασισμένο στο seasonality της Αθήνας σαν προορισμός, που σημαίνει ότι θα μπορεί να έχει υψηλές πληρότητες από το Μάιο μέχρι και το Σεπτέμβριο – Οκτώβριο, όπως όλα τα ξενοδοχεία της πόλης, αλλά ταυτόχρονα έχει και segments που μπορούν να το υποστηρίξουν σε μια δωδεκάμηνη λειτουργία, λόγω της πολυμορφίας του προϊόντος, με ικανοποιητικές πληρότητες ακόμα και εκεί που θα είναι χαμηλότερες κατά μέσο όρο.

 

4. Μιλήστε μας για το project RELOVEATHENS.

Αυτό είναι ένα promising, πολύ έξυπνο και catchy project, αλλά και πολύ ουσιαστικό, καθώς παρ’ ότι ζούμε στην Αθήνα δεν την έχουμε γνωρίσει. Νομίζω πως είναι η κατάλληλη στιγμή να επαναγαπήσουμε την πόλη και τον προορισμό μας, εκεί που ζούμε, που δουλεύουμε, που παράγουμε καθημερινά.

Με αφορμή αυτό το μεγάλο project του Electra Metropolis, είπαμε να προσκαλέσουμε πρώτα τους Αθηναίους να έρθουν στο κέντρο, στο Σύνταγμα και να διαμείνουν στο ξενοδοχείο, να απολαύσουν τις υπηρεσίες του όχι μόνο στο κομμάτι της διαμονής και των εστιατορίων, αλλά και στο κομμάτι της χαλάρωσης με το spa και το γυμναστήριο, που διαθέτει το ξενοδοχείο.

Μπορούν να απολαύσουν τον καφέ ή το τσάι τους σε πιο χαλαρή κατάσταση, μακριά από την καθημερινότητα  στο χώρο του γραφείου και της οικίας τους και να γνωρίσουν αυτό το νέο προϊόν, το οποίο πραγματικά αξίζει και είναι ακριβώς μέσα στο κέντρο της πόλης. Ακόμη, να κάνουν τη βόλτα τους στην ευρύτερη περιοχή του Συντάγματος, της Πλάκας, στα εστιατόρια και τα wine bars που έχουν γεμίσει την περιοχή, ώστε να δουν ότι η περιοχή αναζωογονείται και το ενδιαφέρον ξένων και Ελλήνων τουριστών, αλλά και των ίδιων των Αθηναίων αναζωπυρώνεται, αφού υπάρχει καθημερινή κίνηση κατά το απόγευμα και το βράδυ.

Ο σκοπός αυτού του project είναι να δημιουργήσει μια θετική πνοή στον προορισμό «Αθήνα» και εμείς οι ίδιοι οι Αθηναίοι να αγαπήσουμε ακόμα περισσότερο την πόλη μας, που ενδεχομένως μέσα στην καθημερινότητά μας τη σβήνουμε και την απαξιώνουμε, χάνοντας την ουσιαστικότητα της.

Οπότε, προσδιορίζοντας ως σημείο αναφοράς το Electra Metropolis, τους καλούμε να έρθουν και να δοκιμάσουν το προϊόν και έτσι, μέσω της γειτνίασης του ξενοδοχείου με το κέντρο της πόλης να αγαπήσουν την Αθήνα, αλλά και το ίδιο το ξενοδοχείο.

 

5. Διαβάζουμε συνέχεια πληροφορίες για νέες επενδύσεις στον τομέα των ξενοδοχείων της Αθήνας. Αν υλοποιηθούν τα σχέδια που υπάρχουν για τη δημιουργία 5άστερων και 4άστερων ξενοδοχείων σε διάφορες περιοχές της Αττικής, τα επόμενα χρόνια θα ανοίξουν τουλάχιστον 10 – 15 νέα ξενοδοχεία. Προβλέπετε και εσείς τόσο μεγάλη άνοδο του τουρισμού στην Αθήνα, που θα δικαιολογεί τη ζήτηση για τόσα πολλά νέα ξενοδοχεία;

Κοιτάξτε, οποιαδήποτε εκτίμηση για το άνοιγμα 10 με 15 νέων ξενοδοχείων στο εγγύς μέλλον είναι πολύ δύσκολο να βεβαιώσει την επιτυχία αυτών των εγχειρημάτων.

Σίγουρα η επιτυχία για το κάθε ένα από αυτά τα ξενοδοχεία που θα ανοίξουν έχει να κάνει με το σωστό positioning στην αγορά, με την ταυτότητα του προϊόντος, με το εύρος του, το πόσο μεγάλο και λειτουργικό μπορεί να είναι το ξενοδοχείο, αλλά και με το πόσο σωστά έχει μελετηθεί η επένδυση που θα γίνει.

Είναι δεδομένο πως η Αθήνα βρίσκεται σε μια αυξητική πορεία στο άμεσο μέλλον ως προορισμός, σύμφωνα με όσα ακούμε και με όσα καταγράφονται, υπάρχει επομένως μια θετική τάση.

Επιπροσθέτως, η Αθήνα απομακρύνεται σιγά σιγά από τη δύσκολη εποχή που έζησε τα προηγούμενα χρόνια με τα προβλήματα και τις δυσκολίες που υπήρχαν στο Σύνταγμα και αυτό λειτουργεί και ερμηνεύεται θετικά στις πληρότητες και τις αφίξεις.

Από εκεί και πέρα, η Αθήνα είναι πραγματικά ένας υποσχόμενος προορισμός, οπότε τα πολλά νέα ξενοδοχεία αν είναι σωστά «στημένα», σωστά τοποθετημένα, με πλήρη επάρκεια προϊόντος και με μια έντονη ανταγωνιστικότητα με τη θετική έννοια του όρου, αυτό θα λειτουργήσει θετικά για τον προορισμό συνολικά, γιατί ένας προορισμός είναι ανταγωνιστικός στην αγορά, όταν έχει να προσφέρει πράγματα και ουσιαστικό κομμάτι αυτού του «πακέτου» της προσφοράς είναι και το κομμάτι των ξενοδοχείων.

Όσο καλύτερα, ποιοτικότερα και πιο ευφάνταστα νέα ξενοδοχεία γίνουν, τόσο θετικότερο αποτέλεσμα πιστεύω πως θα έχουν, ενώ είναι σημαντικό να είναι σύγχρονα και άρα ταυτόχρονα σωστά εναρμονισμένα με την πόλη, να μην είναι δηλαδή «οξύμωρα σχήματα», αλλά να απορροφούνται μέσα στην καθημερινότητα της Αθήνας.

Το πιο σημαντικό για όλες αυτές τις επενδύσεις είναι αρχικά, όπως ανέφερα και προηγουμένως, να έχουν μελετηθεί επαρκώς, ώστε αν μη τι άλλο να υπάρχουν οι απαραίτητες συνθήκες για μια επιτυχημένη επένδυση.

Έπειτα, όλα αυτά τα νέα ξενοδοχεία θα πρέπει να λειτουργήσουν μαζί με την πόλη, σαν ένα κοινό «πακέτο» για την προώθησή της, καθώς όλα ξεκινούν από τον προορισμό και όχι από τα ξενοδοχεία. Ξεκινάει ο προορισμός και στη συνέχεια όλα μαζί τα ξενοδοχεία, αλλά και όλοι οι παράγοντες της πόλης προωθούν συνολικά την Αθήνα για να έχει επιτυχία ως προορισμός.

Θέλω να πω, λοιπόν, πως αυτά τα 10 με 15 νέα ξενοδοχεία, αν τελικά πραγματοποιηθούν, θα πρέπει να έρθουν και να συμπράξουν σε επίπεδο εμπορικότητας μαζί με τα υπάρχοντα ξενοδοχεία, τους υπάρχοντες «παίκτες» και να βγουν όλοι μαζί στην αναζήτηση νέων αγορών, ώστε να αυξηθεί η «πίτα», γιατί αν η «πίτα» παραμείνει ίδια το μόνο που θα γίνει είναι αλληλοσπαραγμός για το «κομμάτι» της.

Ουσιαστικά, όλοι θα προχωρήσουν προς την αύξηση του market share, το θέμα είναι να μπορέσουν να μεγαλώσουν την «πίτα» με κοινές προσπάθειες και ενέργειες, ώστε μετά να πάρει ο καθένας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι.

 

6. Μπορεί η Αθήνα να γίνει προορισμός city break; Τι ελλείψεις έχει;

Πιστεύω ξεκάθαρα πως η Αθήνα όχι απλώς μπορεί να γίνει, αλλά είναι ήδη ένας city break προορισμός. Πρώτα απ’ όλα έχει ένα πολύ καλό air connectivity, έχει ένα πολύ καλό και λειτουργικό αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών με διεθνή standards λειτουργίας, γεγονός που βοηθάει στο να έρχονται οι αεροπορικές εταιρείες και σε επίπεδο scheduled flights και οι low-cost carriers, αλλά και τα charters, με μόνο ενδεχόμενο θέμα εδώ το κόστος προσγείωσης, παρ’ όλα αυτά το κομμάτι του air connectivity είναι ικανοποιητικό στην Αθήνα και αυτό δίνει πρόσβαση από παντού.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος στην Αθήνα σε μια city break διαμονή, υπάρχουν αρκετά, καλά και επώνυμα ξενοδοχεία, που μπορούν να προσφέρουν μια πολύ καλή υπηρεσία στον πελάτη, φιλόξενο προσωπικό, θεματικά εστιατόρια μέσα στα ξενοδοχεία, αλλά και εκτός ξενοδοχείων σε όλη την πόλη, όπου μπορεί ο καθένας να γευματίσει με το θεματικό πιάτο που επιθυμεί, οπότε καλύπτεται κάθε προτίμηση του πελάτη από γαστρονομικής άποψης.

Επίσης, οι δυνατότητες επίσκεψης σε μουσεία είναι αναρίθμητες στην Αθήνα, καθώς υπάρχουν μουσεία που φιλοξενούν ξένες εκθέσεις και έχουν ένα international exposure.

Ακόμα, μεγάλες επενδύσεις από μεγάλους ευεργέτες, όπως η νέα προσθήκη του «Σταύρος Νιάρχος», αυξάνουν την ελκυστικότητα του προορισμού και μπορούν να λειτουργήσουν ως city break destination.

Αυτό που θα μπορούσε να βελτιώσει την εικόνα της πόλης ως city break προορισμό είναι η ύπαρξη ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου, όπως υπήρχε μέχρι πρότινος η περίπτωση του Tae Kwon Do, για το οποίο έχουν επεξεργαστεί πολλά σενάρια, αλλά δεν έχουμε μέχρι στιγμής κάποιο update για το τι θα γίνει τελικά.

Αλλά και σε παλιότερες συζητήσεις υπήρξαν άνθρωποι που εξειδικεύονται στον τομέα του επαγγελματικού συνεδριακού τουρισμού και πιστεύουν πως η ύπαρξη ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου, μάλιστα μεγαλύτερης χωρητικότητας από τα επτά και τα οκτώ χιλιάδες άτομα, θα μπορούσε να λειτουργήσει θετικά για την τουριστική έλξη της Αθήνας ως city break προορισμός.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media