Η Fraport Greece, η γερμανοελληνική κοινοπραξία που ανέλαβε τη διαχείριση των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου, ζητά να ενεργοποιηθεί η πρόβλεψη της σύμβασης παραχώρησης σχετικά με την κατάσταση των αεροδρομίων, η οποία προβλέπει ότι η κοινοπραξία θα πρέπει να αποζημιωθεί εάν οι υποδομές των αεροδρομίων κατά τη στιγμή της παραλαβής τους (Aπρίλιος 2017) είναι σε χειρότερη κατάσταση, σε σχέση με τη στιγμή της υποβολής των προσφορών (Νοέμβριος 2014).
Η υπόθεση αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης (και μέσω της νομικής οδού) μεταξύ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Fraport.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε, στην πρόσφατη ημερίδα του ΕΒΕΑ για την εθνική στρατηγική μεταφορών ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Alexander Zinnel για τα 14 αεροδρόμια, από τον Απρίλιο:
1. Βρέθηκαν 12.200 καμένες λάμπες
2. Αντικαταστάθηκαν και τοποθετήθηκαν 1.287 πυροσβεστήρες
3. Τοποθετήθηκαν 81 καινούργια κλιματιστικά
Μέχρι σήμερα, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει εγκρίνει το master plan για επτά από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια σε Χανιά, Κεφαλλονιά, Ρόδο, Άκτιο, Μυτιλήνη, Ζάκυνθο και Καβάλα, ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται να δοθεί το πράσινο φως για τα υπόλοιπα επτά αεροδρόμια.
Μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου θα ξεκινήσουν μικρής κλίμακας κατασκευαστικές εργασίες αναβάθμισης των αεροδρομίων, ενώ το Νοέμβριο τα έργα θα βρεθούν σε πλήρη ανάπτυξη. Οι εργασίες που έχουν προϋπολογισμό της τάξης των 400 εκατ. ευρώ θα ολοκληρωθούν σε διάστημα 48 εβδομάδων.
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Δημήτρη Δελεβέγκου στο capital.gr.