Η κοινοπραξία της οποίας ηγείται η γερμανική Fraport και συμμετέχει ο όμιλος Κοπελούζου, θα αναλάβει για 40 χρόνια το management 14 ελληνικών αεροδρομίων από το Φθινόπωρο του 2016. Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, η κοινοπραξία αναλαμβάνει να εκτελέσει στην προσεχή τετραετία έργα αναβάθμισης των υποδομών ύψους 330 εκατ. ευρώ, λειτουργώντας παράλληλα τα αεροδρόμια.
1. Στη Θεσσαλονίκη το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα ενισχυθεί τόσο από την επέκταση του αεροσταθμού κατά 35.000 τ.μ. όσο και από την αναδιάταξή του ώστε να ανοίξει χώρος. Στο μέλλον προγραμματίζονται άλλες δύο επεκτάσεις του αεροσταθμού βάσει των προβλέψεων της επιβατικής κίνησης. Στόχος είναι η αύξηση του αεροσταθμού κατά 100.000 τ.μ.
2. Στην Κέρκυρα ο αεροσταθμός και ο αστικός χώρος του αεροδρομίου κρίνονται σημαντικά περιορισμένοι και χρήζουν τόσο επέκτασης όσο και ανακαίνισης. Έτσι, επίκειται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού, η οποία θα γίνει σε φάσεις, με επέκταση 2.700 τ.μ. αρχικά.
3. Στα Χανιά θα εγκατασταθούν ραδιοβοηθήματα για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας. Επίσης, στα μελλοντικά έργα περιλαμβάνονται επεκτάσεις σε δύο φάσεις, οι οποίες θα αυξήσουν το χώρο του αεροσταθμού σε περίπου 80.000 τ.μ., ενώ η αναδιάταξη των θέσεων στάθμευσης θα παράσχει επιπρόσθετη χωρητικότητα για τα αεροσκάφη.
4. Στη Ζάκυνθο θα απαιτηθεί η υλοποίηση εργασιών στον αεροσταθμό για τη μείωση του χρόνου αναμονής στα γκισέ. Επίσης, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα σε πολλές υποδομές του αεροδρομίου και θα απαιτηθούν σημαντικές παρεμβάσεις, ενώ δρομολογείται επέκταση του πλάτους του διαδρόμου κατά 75 μέτρα.
5. Στην Κεφαλλονιά κρίνεται ότι ο αεροσταθμός είναι υποδιαστασιολογημένος και δεν έχει αποδοτικές διαδικασίες διαχείρισης επιβατών, καθώς υπάρχει ελάχιστος χώρος αναμονής και κυκλοφορίας, ενώ απουσιάζει χώρος αναμονής εντός του κτηρίου, κάτι που δημιουργεί μεγάλες ουρές. Το κτήριο βρίσκεται σε κακή κατάσταση λόγω παλαιότητας και θα απαιτηθούν σημαντικές εργασίες ανακαίνισης και επέκτασης τόσο στον αεροσταθμό όσο και στο χώρο ελιγμών και στο διάδρομο – μελλοντικά σχεδιάζεται και νέα επέκταση του αεροσταθμού.
6. Στο Άκτιο κρίνεται απαραίτητη η επέκταση του πλάτους της λωρίδας του διαδρόμου κατά 75 μέτρα προκειμένου να συνάδει με τα διεθνή στάνταρ, στο πλαίσιο της οποίας θα απαιτηθεί μετατόπιση ή εκχέρσωση της λεγόμενης ζώνης ασφαλείας τέλους διαδρόμου, ενώ οι υφιστάμενες παρεκκλίσεις θα συνεχιστούν. Παράλληλα, προγραμματίζεται επέκταση του τερματικού σταθμού κατά τέσσερα στρέμματα – και ακόμη μία στο μέλλον.
7. Στην Καβάλα καθώς ο υφιστάμενος αεροσταθμός θεωρείται μικρός, προωθείται επέκταση του αεροσταθμού κατά σχεδόν 5.000 τ.μ.
8. Στη Ρόδο θα γίνει επέκταση του πλάτους της λωρίδας του διαδρόμου προκειμένου να πληροί τα διεθνή στάνταρ. Παράλληλα, προγραμματίζεται επέκταση του αεροσταθμού κατά 11.000 τ.μ. ώστε να συνάδει με τους διεθνείς κανονισμούς, αλλά και αποκατάσταση του διαδρόμου τροχοδρόμησης. Μελλοντικά, η κοινοπραξία θα εκτελέσει δύο επεκτάσεις του αεροσταθμού, αλλά και νέα αποκατάσταση του οδοστρώματος.
9. Στην Κω κρίνεται ότι η υφιστάμενη δομή του αεροδρομίου εμφανίζει σημαντικούς περιορισμούς, καθώς δεν υπάρχει χώρος υποδοχής των επιβατών και οι εγκαταστάσεις του είναι πολύ μικρές για να καλύψουν την υφιστάμενη ζήτηση. Έτσι, προγραμματίζεται επέκταση κατά σχεδόν 18.000 τ.μ. σε πρώτη φάση, ενώ μελλοντικά εκτιμάται ότι θα χρειαστούν άλλες δύο επεκτάσεις. Επίσης, θα γίνει επέκταση πλάτους της λωρίδας του διαδρόμου κατά 75 μέτρα.
10. Στη Σαντορίνη οι εγκαταστάσεις του αεροσταθμού είναι περιορισμένες. Το πλάτος του διαδρόμου πρέπει να επεκταθεί κατά 75 μέτρα ενώ θα απαιτηθεί μετατόπιση ή αναδιαμόρφωση του διαδρόμου, για τις ανάγκες της οποίας θα απαιτηθεί απαλλοτρίωση επτά στρεμμάτων. Επίσης, επίκειται αναβάθμιση και επέκταση των βασικών χώρων του αεροσταθμού κατά 17.000 τ.μ. για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.
11. Στη Μύκονο υπάρχουν αρκετά προβλήματα στο διάδρομο, καθώς δεν υπάρχει παράλληλος τροχόδρομος, ο φωτισμός και η σήμανση δεν πληρούν τους διεθνείς κανόνες, το οδόστρωμα βρίσκεται σε κακή κατάσταση, το πλάτος του διαδρόμου χρήζει επέκτασης. Στο πλαίσιο των έργων προγραμματίζεται επέκταση του αεροσταθμού κατά σχεδόν 9.000 τ.μ.
12. Στη Μυτιλήνη ο αεροσταθμός είναι σε κακή κατάσταση, με τους χώρους να είναι υποδιαστασιολογημένοι και με ελάχιστη συντήρηση. Στον αεροσταθμό θα γίνει αναδιάταξη του χώρου και επέκταση 7.000 τ.μ. για να δημιουργηθεί επιπρόσθετος χώρος για τους επιβάτες.
13. Στη Σάμο οι αίθουσες αναμονής είναι υποδιαστασιολογημένες και απαιτείται εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης αποσκευών, ενώ υπάρχει μόνο ένας διάδρομος χωρίς παράλληλο τροχόδρομο, το πλάτος του δεν συμμορφώνεται με τα διεθνή πρότυπα, ενώ δεν υπάρχει αρκετή διαθέσιμη γη για την επέκτασή του.
14. Στη Σκιάθο το πλάτος του διαδρόμου δεν συμμορφώνεται με τους διεθνείς κανόνες, ενώ δεν υπάρχει αρκετός χώρος για ζώνη ασφαλείας τέλους διαδρόμου, καθώς η περιοχή περιορίζεται από δρόμους και τη θάλασσα. Παράλληλα, εξετάζεται να αξιοποιηθεί ο παλαιότερος αεροσταθμός.
Πηγή: www.tovima.gr
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Αχιλλέα Χεκίμογλου στο tovima.gr