Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019

Έρευνα για τον οικονομικό και τον κοινωνικό ρόλο της ελληνικής ακτοπλοΐας

 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), για το ρόλο της ελληνικής ακτοπλοΐας:

 

– Σήμερα στις ακτοπλοϊκές γραμμές, πλην πορθμείων, στο Αιγαίο και στο Ιόνιο είναι δρομολογημένα 74 πλοία εκ των οποίων 53 συμβατικά και 21 ταχύπλοα. Από τα 74 πλοία τα 10 ή το 13,5% είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, άρα είναι αναγκαία η αντικατάστασή τους.

– Η ακτοπλοΐα μέσω των αμέσων και εμμέσων επιδράσεων συμμετέχει στο ΑΕΠ της χώρας με 12,9 δισ. ή 7,3%, επίσης στην απασχόληση με 350.000 θέσεις εργασίας, το 50% της απασχόλησης στα νησιά.

– Το 65% – 70% του εισερχόμενου τουρισμού έχει προορισμό τα νησιά μας. Ακόμα και η σημαντική τουριστική αύξηση της Αθήνας δεν θα ήταν δυνατή αν δεν υπήρχε η δυνατότητα μονοήμερων ή ολιγοήμερων επισκέψεων στα νησιά.

– Το 65% του μεταφορικού έργου, δηλαδή 11.000.000 επιβάτες (μετάβαση + επιστροφή) αφορά τον τουρισμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΣΕΕΝ, επισκέπτονται τα νησιά με ακτοπλοϊκά πλοία 2 εκατ. αλλοδαποί και σχεδόν 4 εκατ. Έλληνες τουρίστες.

– Από τα 95 συνολικά νησιά τα οποία εξυπηρετούνται, τα 69 εξυπηρετούνται μόνο ακτοπλοϊκά.

– Περισσότερο από το 85% των εμπορευματικών μεταφορών υποστηρίζεται από την ακτοπλοΐα. Ιδιαίτερα σε ότι αφορά την τροφοδοσία των νησιών με τρόφιμα, η ακτοπλοΐα έχει σχεδόν την αποκλειστικότητα, συνεπώς υποστηρίζει το σύνολο των τουριστών ανεξάρτητα εάν χρησιμοποιούν πλοία ή αεροπλάνα για τις μετακινήσεις τους.

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Μηνά Τσαμόπουλου στο newmoney.gr.

Post Tags
Share Post