Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) και η Ελλάδα έδωσαν το παρόν, με σημαντική επιτυχία, στη διεθνή τουριστική έκθεση Quality Travel Fair της Κοπεγχάγης στη Δανία.
Πρόκειται για την πρώτη μετά τα μέτρα κατά της πανδημίας έκθεση, η οποία πραγματοποιήθηκε με αυτοπρόσωπη παρουσία από 22 έως και 24 Οκτωβρίου 2021.
Η Quality Travel Fair αποτελεί τη μόνη τουριστική διοργάνωση στην Κοπεγχάγη, η οποία διοργανώνεται από το 2004 από το έγκριτο τουριστικό περιοδικό VAGABOND της Δανίας και πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο Bella Center όπου το Γραφείο του ΕΟΤ της Σκανδιναβίας συμμετείχε με περίπτερο 15 τ.μ.
Η Δανία με 5,8 εκατ. κατοίκους, αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική αγορά για την Ελλάδα, καθώς από το 2016 (αφίξεις 389.243 άτομα) έως το 2019 (492.266 άτομα ή σχεδόν το 8,44% του συνολικού της πληθυσμού) παρουσίασε αύξηση κατά 26%, 46% ενώ το 2020 λόγω πανδημίας οι αφίξεις μειώθηκαν σε 118.477 άτομα, αριθμός ο οποίος αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% των συνολικών αφίξεων (247.837 άτομα) από τις Σκανδιναβικές χώρες.
Στην έκθεση συμμετείχαν περισσότεροι από 60 εκθέτες από όλο τον κόσμο και εκτός της Ελλάδας, συμμετείχαν -μέσω των αντίστοιχων Κρατικών Τουριστικών Οργανισμών- 12 χώρες Algavre, Madeira & Porto της Πορτογαλίας, Καραϊβική, Κύπρος, Φιλιππίνες, Νησιά Φάροου, Τζαμάϊκα, Κροατία, Πολωνία, Τσεχία, Ταϋλάνδη, Τυνησία και Värmland Σουηδίας.
Το περίπτερο της έκθεσης επισκέφθηκε ο Πρέσβης της Ελλάδας στη Δανία Νικόλαος Κοτροκόης και ο Επιτετραμμένος της Πρεσβείας Γεώργιος Γαϊτάνης, με τους οποίους ο Παύλος Μούρμας Προϊστάμενος της Υπηρεσίας ΕΟΤ Σκανδιναβίας συζήτησε για θέματα προβολής της Ελλάδας στη Δανία όπως και για τη διοργάνωση εκδηλώσεων/παρουσιάσεων σε Τ.Οs. και μέσων ενημέρωσης την επόμενη τουριστική περίοδο.
Παρά το γεγονός ότι η είσοδος στην έκθεση επιτρέπονταν μόνο με καταβολή αντιτίμου, οι επισκέπτες ξεπέρασαν τις 10.000 άτομα, τα οποία έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους ελληνικούς προορισμούς, ενώ σε όλους τους επισκέπτες διανεμήθηκε δωρεάν το περιοδικό VAGABOND (τεύχος Οκτωβρίου 2021) όπου η Ελλάδα είχε δωρεάν δισέλιδη διαφημιστική καταχώρηση.
Η πλειοψηφία του κοινού ήταν ηλικίας άνω των 60+ και πολλοί ήταν συνταξιούχοι, οι οποίοι ταξιδεύουν δύο και τρεις φορές το χρόνο (repeaters) που αναζητούσαν νέους προορισμούς, χωρίς πολύ κόσμο για τουρισμό ευεξίας, γαστρονομίας και κρασιού, ποδηλασίας και πεζοπορίας (Wellness, Hiking, Cycling, Wine routes, Gastronomy).
Στο πλαίσιο της έκθεσης ο κ. Μούρμας πραγματοποίησε συναντήσεις με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης καθώς και εταιρείες, που σχετίζονται με τη διοργάνωση συνεδρίων, προσφορές διακοπών σε βίλες, αλλά και με εξειδικευμένα μέσα όπως π.χ. προβολής του Kayak θαλάσσης.