Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024

Enterprise Greece: Συμμετοχή στο International Hotel Investment Forum στο Βερολίνο

Πενήντα δύο b2b συναντήσεις, καθώς και συζήτηση στρογγυλής τραπέζης (breakfast roundtable) με τη συμμετοχή 65 εκπροσώπων εταιρειών, διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) κατά τη διάρκεια του International Hotel Investment Forum, του κορυφαίου event για την τουριστική επενδυτική βιομηχανία, το οποίο διεξήχθη από 15 ως 17 Μαΐου στο Βερολίνο.

Το IHIF διοργανώθηκε για 25η συνεχή χρονιά, συγκεντρώνοντας πάνω από 2.500 υψηλόβαθμα στελέχη απ’ όλο τον κόσμο με το 30% εξ’ αυτών να συμμετέχουν για πρώτη φορά.

 

RevitUp – Digital & Revenue Management

 

Προσέλκυσε επίσης περισσότερους από 500 επενδυτές, που διαχειρίζονται περίπου 75 δισ. δολάρια, μεταξύ των οποίων και οι ADIA, Axa IM, Bain Capital, Extendam, Hines, Pandox και Stonewge SA.

Η Ελλάδα συμμετείχε και φέτος με μια παρουσία που κέρδισε τις εντυπώσεις, αλλά και επιβεβαίωσε το διαρκώς εντεινόμενο ενδιαφέρον, αφενός για είσοδο στη χώρα μας περισσότερων ομίλων του κλάδου και αφετέρου για  επέκταση των ήδη εγκατεστημένων αλυσίδων ξενοδοχείων.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Enterprise Greece είχε έναν ειδικά σχεδιασμένο χώρο προβολής (booth) στον οποίο  είχε προγραμματίσει ένα πλήρες πρόγραμμα 52 κατ’ ιδίαν συναντήσεων, κάποιες εκ των οποίων, αφορούσαν follow up με ήδη ώριμες επαφές (leads), οι οποίες ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν επενδύσεις στη χώρα μας.

Αναφερόμενη στην επιτυχημένη εθνική παρουσία, η Γενική Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών και Πρόεδρος της Enterprise Greece, Βίκυ Λοΐζου, δήλωσε ότι:

«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το ότι σε ένα τέτοιο forum όλοι αναγνωρίζουν τη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην Ελλάδα. Ακόμη περισσότερο στον τουριστικό κλάδο, που όχι μόνο άντεξε μετά την πανδημία, αλλά βγήκε ενισχυμένος. Η Ελλάδα είναι πρωταγωνιστής, προσελκύοντας εκατομμύρια επισκέπτες και προσφέροντας επενδυτικές ευκαιρίες σε μια πορεία προς μία βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Η Enterprise Greece αξιοποιεί τις δυνατότητες της χώρας προβάλλοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και δημιουργώντας τις συνθήκες για συνεργασία και επενδύσεις ανάμεσα σε ξένους κολοσσούς και ελληνικές επιχειρήσεις».

Η εταιρεία διοργάνωσε επίσης συζήτηση στρογγυλής τραπέζης (Breakfast roundtable) αφιερωμένη στην Ελλάδα με τίτλο: «The Resort Market in Greece: Investment, Innovation, Opportunities», στην οποία συμμετείχαν 65 εκπρόσωποι του κλάδου, αριθμός που ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, Μαρίνος Γιαννόπουλος, αναφέρθηκε στις τελευταίες εξελίξεις για την ελληνική οικονομία, τα στρατηγικά σχέδια στον τουριστικό κλάδο, αλλά και στις εξαιρετικές προοπτικές που προσφέρει η χώρα μας.

«Το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει εξελιχθεί, η Ελλάδα γίνεται προορισμός για όλο το χρόνο και προσφέρει νέες και καινοτόμες τουριστικές εμπειρίες προστιθέμενης αξίας. Με τους επισκέπτες να αγγίζουν αισίως τα 30 εκατομμύρια ετησίως, η χώρα μας αναδεικνύεται πλέον στους 10 κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, ενώ παράλληλα αποτελεί success story για την προσέλκυση επενδύσεων στον κλάδο του real estate».

Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης με ομιλία εκπρόσωποι ελληνικών και διεθνών εταιρειών του κλάδου, όπως οι Gonzalo Garcia-Lago, Partner στην Azora, Αλέξανδρος Βασιλικός, Πρόεδρος HOTREC & ΞΕΕ, Ναταλία Στράφτη, Deputy CEO της Grivalia Hospitality, καθώς και ο Alexander Robinson, Senior Manager Industry Partners της STR.

Όπως επισημάνθηκε, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι ξενοδοχειακές αλυσίδες, οι εταιρείες ανάπτυξης έργων, αλλά και τα επενδυτικά ταμεία, βλέπουν την Ελλάδα ως έναν προορισμό για επενδύσεις μακροπρόθεσμου ορίζοντα, ενώ εστιάζουν το ενδιαφέρον τους σε έργα με σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και υψηλή αισθητική.

Ταυτόχρονα, αναδείχθηκε η τάση για ανάπτυξη ultra luxury μονάδων στη Μεσόγειο και φυσικά και στην Ελλάδα, για την οποία παραμένει ισχυρό το ενδιαφέρον για τη λειτουργία και budget hotels.

Παράλληλα επισημάνθηκε πως η ανάπτυξη τουριστικών εγκαταστάσεων σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς, εξακολουθεί να παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ εξίσου έντονο είναι όμως και το ενδιαφέρον για branded residences, με γνωστές διεθνείς εταιρείες να διαπραγματεύονται ήδη τη δραστηριοποίησή τους στη χώρα μας.