Στην παρουσίαση της έρευνας ικανοποίησης τουριστών & απόδοσης ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ), Ανδρέας Μανδρίνος τόνισε ότι τα ξενοδοχεία των πιο μικρών κατηγοριών 2* & 1* αρχίζουν να κινδυνεύουν άμεσα λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού που δέχονται από τα Airbnb καταλύματα.
Η εκδήλωση για την παρουσίαση της έρευνας ικανοποίησης τουριστών & απόδοσης ξενοδοχείων της εταιρείας GBR Consulting για το 2022, πραγματοποιήθηκε παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης, εκπροσώπων των μελών της ΕΞΘ και δημοσιογράφων, στο ξενοδοχείο Electra Palace Thessaloniki.
Η παρουσίαση της έρευνας έγινε από το Managing Consultant της GBR Consulting Stefan Merkenhof και τα αποτελέσματα της έδειξαν ότι η Θεσσαλονίκη εξακολουθεί να είναι ένας προορισμός που παραμένει σε υψηλά επίπεδα στις επιλογές των τουριστών, καθώς όσοι την επισκέπτονται επιθυμούν όχι μόνο να το επαναλάβουν, αλλά και να τη συστήσουν σε άλλους, συγγενείς και φίλους.
Πιο συγκεκριμένα, αν και για το 2022 οι ερωτηθέντες τουρίστες αξιολόγησαν τη Θεσσαλονίκη με συνολική βαθμολογία 7,9 που είναι η χαμηλότερη των τελευταίων ετών, ωστόσο στη συντριπτική πλειοψηφία τους (ποσοστό 97%) θα πρότειναν τον προορισμό και σε άλλους, ενώ το 95% δήλωσαν ότι επιθυμούν να την επισκεφθούν ξανά.
Ο κ. Merkenhof παρουσίασε λεπτομερή στοιχεία αναφορικά με τα προφίλ των ταξιδιωτών της Θεσσαλονίκης που εντοπίστηκαν στην έρευνα και ανέλυσε την απόδοση των ξενοδοχείων της περιοχής κατά την περσινή χρονιά.
Ο Managing Consultant της GBR Consulting αναφέρθηκε επίσης στα στοιχεία του πρώτου τετραμήνου της φετινής χρονιάς για τη Θεσσαλονίκη, υπογραμμίζοντας ότι ναι μεν είναι ενθαρρυντικά αλλά υπάρχει ακόμη πολλή μεγάλη διαφορά σε σύγκριση με τα αντίστοιχα στοιχεία της Αθήνας.
Στο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της ΕΞΘ Ανδρέας Μανδρίνος αναφέρθηκε στο πολύ μεγάλο πρόβλημα που εξακολουθεί να υπάρχει αναφορικά την αεροπορική συνδεσιμότητα της περιοχής με προορισμούς του εξωτερικού.
Επεσήμανε επίσης, ότι δεν έχει γίνει ακόμη καμία ενέργεια από τους αρμόδιους φορείς αναφορικά με τη σύνδεση του αεροδρομίου με το υπό κατασκευή Μετρό και είναι βέβαιο ότι όταν το Μετρό ξεκινήσει τη λειτουργία του, για σημαντικό χρονικό διάστημα οι επισκέπτες από το αεροδρόμιο θα συνεχίσουν να επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Τέλος, ο Πρόεδρος της ΕΞΘ υπογράμμισε ότι το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη, παρά τα όσα προβλήματά της, συνεχίζει να είναι ένας πολύ αγαπημένος προορισμός καθιστά επιτακτικό χρέος της τοπικής Αυτοδιοίκησης και όλων των τοπικών φορέων προς την πόλη, την άμεση δημιουργία ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη της ως τουριστικού προορισμού, καταλογίζοντας παράλληλα ευθύνες σε Περιφερειάρχη και Δήμαρχο αν αυτό δε δημιουργηθεί έως τη λήξη της θητείας τους.
Ένα στρατηγικό σχέδιο που με την εφαρμογή του θα επιτευχθεί μια στοχευμένη προβολή του προορισμού βασισμένη σε μια σύγχρονη τεχνοκρατική μελέτη προώθησης του με σκοπό την προσέλκυση νέων αγορών.
«Όλη η πόλη γνωρίζει πλέον ότι πάμε με τον αυτόματο πιλότο και είναι αλήθεια – ότι εκτός από τις αεροπορικές συνδέσεις – πάει καλά αυτή την εποχή ο πιλότος, αλλά παράλληλα ξοδεύονται εκατομμύρια δημοσίου χρήματος που ξοδεύονται κατά βούληση ακριβώς επειδή δεν υπάρχει σχέδιο», τόνισε ο κ. Μανδρίνος.
Ο Αντιπρόεδρος της ΕΞΘ Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, αναφέρθηκε στην πολύ άσχημη εικόνα που παρουσιάζει η πόλη τόσο σε σχέση με το τεράστιο πρόβλημα πάρκινγκ που υπάρχει στο κέντρο της, με τη νυχτερινή ηχορύπανση και με την καθαριότητα της.
Δείτε ολόκληρη την έρευνα ΕΔΩ.
Φωτογραφία: Από αριστερά προς τα δεξιά ο Πρόεδρος της ΕΞΘ Ανδρέας Μανδρίνος, ο Αντιπρόεδρος της ΕΞΘ Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη και ο Αλέξανδρος Κουλουκούρης της εταιρείας Kouloukouris+Associaties.