Σύμφωνα με το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ), τα έργα που θα γίνουν στην 6.205 στρεμμάτων έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, θα περιλαμβάνουν το μητροπολιτικό πάρκο, τις οικιστικές ζώνες πολεοδόμησης και τις ζώνες ανάπτυξης για εμπορικές, τουριστικές και άλλες χρήσεις.
Θα δημιουργηθεί ένα εσωτερικό οδικό δίκτυο με τρεις κύριους άξονες που θα συνδέουν την έκταση με τις λεωφόρους Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος, μια περιφερειακή οδός γύρω από την εγκατάσταση του κανόε – καγιάκ και θα αναδειχθεί η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς μετρό, τραμ, λεωφορείων σε συνδυασμό με πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους μήκους 50 χλμ.
Προβλέπεται η μετακίνηση της Ποσειδώνος μήκους 1.400 μέτρων και υπογειοποίηση των 1.100 μέτρων, για την ενοποίηση της έκτασης με το παραλιακό μέτωπο.
Για την παραλία περιγράφεται η δημιουργία ενός ενιαίου αμμώδους παραλιακού μετώπου, η δημιουργία τουριστικού καταφυγίου σκαφών και ενυδρείου.
Στην έκταση θα ανεγερθούν συνολικά εννέα ψηλά κτήρια με το εμπορικό κέντρο, το ξενοδοχείο της μαρίνας και το ενυδρείο να αποτελούν τοπόσημα και τα υπόλοιπα έξι να είναι ένα κτήριο γραφείων, ένα ξενοδοχείο, ένα εμπορικό κέντρο, ένα τουριστικό συγκρότημα (casino resort) στο νότιο άκρο του αεροδρομίου, ένα κτήριο κατοικιών στο μέσο της έκτασης κοντά στη λεωφόρο Ποσειδώνος, ένα κτήριο διαμερισμάτων στη μαρίνα και στο κέντρο του πάρκου και ένα πολυδύναμο κέντρο εκδηλώσεων
Στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), αναφέρεται ότι οι ενεργειακές απαιτήσεις που εκτιμώνται σε 460.000 MWh/έτος θα καλυφθούν μέσω βιοκλιματικού σχεδιασμού στα κτήρια και εκτεταμένη χρήση ηλιακής ενέργειας, ενώ θα δημιουργηθεί κέντρο διαλογής και μονάδα κομποστοποίησης απορριμμάτων.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Γιώργου Λιάλιου στο kathimerini.gr