Είναι καιρός να αλλάξουμε τα κοινωνικά και επιχειρησιακά μας μοντέλα και να γίνουμε Quantum Leaders όπως ο Frederick Chavalit και ο Chris Laszlo περιέγραψαν στο βιβλίο τους, Quantum Leadership.
Η νέα εποχή που προκύπτει με όλες τις προκλήσεις και τις αλλαγές στο κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο μας ωθεί να επικεντρωθούμε περισσότερο σε προσαρμοστικές δεξιότητες που αλλάζουν στο ποιος είναι ο ηγέτης ως οντότητα και συμπεριφορικά και όχι μόνο το τι κάνει ο ηγέτης.
Ο στόχος, με την αλλαγή αυτή στα επιχειρησιακά μοντέλα, είναι να δημιουργηθούν θετικά οικονομικά αποτελέσματα καθώς και κοινωνικά και περιβαλλοντικά, με αποτέλεσμα την ευημερία στις κοινότητες.
Είναι καιρός να εφαρμόσουμε την συνδεσιμότητα (connectedness), μέσω της οποίας θα αναπτύξουμε κρίσιμες δεξιότητες για να λάβουμε άμεσα μέτρα για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση πολύπλοκων πραγματικών περιστατικών.
Για εμάς που βρισκόμαστε στη βιομηχανία της ευεξίας, η ανθρωπιστική μας πλευρά πρέπει να αναδυθεί και να επικρατήσει σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, για να εμπνεύσει και να παρακινήσει τους συναδέλφους και συνεργάτες, προκειμένου να τους καθησυχάσει ότι τα πράγματα θα είναι καλύτερα αλλά και ταυτόχρονα διαφορετικά.
Πρέπει να ενεργοποιήσουμε τους μηχανισμούς αντιμετώπισης καταστάσεων κρίσης και να αρχίσουμε να αναπτύσσουμε την αυτογνωσία μας για να μάθουμε τι είναι σημαντικό και τι όχι, τοποθετώντας μια ιεραρχία στη ζωή μας, που θα αντικατοπτρίζει την κατάσταση κατανόησης του τι πέρασε ο κόσμος τους τελευταίους μήνες και τι επέρχεται.
Η ψυχική υγεία είναι ζωτικής σημασίας σε αυτές τις στιγμές και εμείς, ως επαγγελματίες και Leaders της ευεξίας, πρέπει να συνεχίσουμε να κινητοποιούμε και να καθοδηγούμε τους συναδέλφους μας στο πώς να συνεχίσουν να μαθαίνουν, να αναπτύσσουν δεξιότητες και να αντιμετωπίζουν αυτή την άνευ προηγουμένου κατάσταση.
Καθημερινό διαλογισμό, άσκηση με την οικογένειά μας, διατήρηση του βιολογικού ρολογιού μας σταθερή – κοιμόμαστε το βράδυ και σηκωνόμαστε το πρωί τις ίδιες ώρες όπως πριν, τρώμε υγιεινά και κάνουμε σπιτικά φαγητά για τη στήριξη του εντερικού μικροβιώματός μας, διαβάζουμε όλων των ειδών τα βιβλία για να έχουμε μια σφαιρική άποψη, είναι κάποιες από τις αρχικές κατευθυντήριες γραμμές.
Κάθε ξενοδοχείο, οργάνωση, επιχείρηση θα πρέπει να οργανώσει προγράμματα κατάρτισης για το προσωπικό προκειμένου αυτό να αναπτύξει τις υπάρχουσες ικανότητές του και να μάθει νέες για να υποστηρίξει την επιχειρησιακή λειτουργία τώρα και μετά αλλά και να συνειδητοποιήσει ότι κάποιος νοιάζεται για αυτό.
Ταυτόχρονα, πρέπει να εφαρμόσουμε την κοινωνική εγγύτητα και τη φυσική απομάκρυνση, προκειμένου να ανταλλάξουμε ιδέες και βέλτιστες πρακτικές για να ξεπεράσουμε αυτές τις δύσκολες στιγμές και να είμαστε έτοιμοι για την «επόμενη ημέρα».
Αυτή η μέρα μπορεί να διαφέρει από τόπο σε τόπο και εξαρτάται από διάφορες μεταβλητές. Κάθε οργανισμός και εταιρεία έχει το ακροατήριό της, οπότε υπάρχει ανάγκη να γνωρίζουμε ποιος είναι ο ακροατής μας για να προετοιμάσουμε το σχέδιό μας για την επόμενη ημέρα. Προτείνεται κατάρτιση σχεδίου διάρκειας 3, 6 & 9 μηνών.
Είναι καιρός για όλους μας να διαβάσουμε τα δεδομένα μας σε βάθος και να γνωρίσουμε καλύτερα τον πελάτη μας. Όταν ο κόσμος θα αρχίσει να ταξιδεύει και να επιστρέφει στην ομαλότητα, οι άνθρωποι θα χρειαστούν να έχουν και να νοιώσουν μια πιο προσωπική επαφή με ασφάλεια πρώτα και σίγουρα θα απαιτήσουν από εμάς να γνωρίζουμε τις ανάγκες τους περισσότερο από ποτέ. Υγεία & ασφάλεια πρώτα.
Κάθε brand πρέπει να διατηρήσει την ακεραιότητά του αναπτύσσοντας περισσότερο τη συναισθηματική νοημοσύνη μέσα στον οργανισμό του για κάθε συνεργάτη.
Στον οικονομικό τομέα προτείνεται η εφαρμογή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας σε κάθε προϊόν που υπάρχει στο μενού και να εφαρμοστεί η δυναμική τιμολόγηση.
Κάνουμε όλους τους χώρους ευεξίας προσβάσιμους σε περισσότερους ανθρώπους και να είμαστε δημιουργικοί ανασχεδιάζοντας τα μενού για να συμπεριλάβουμε υπηρεσίες που είναι ευρέως αποδεκτές και σημαντικό να αναθεωρήσουμε – αναβαθμίσουμε τις διαδικασίες υγιεινής και ασφάλειας σύμφωνα με τις οδηγίες του ΠΟΥ.
Για την καλύτερη παρουσίαση των υπηρεσιών ευεξίας να προτιμούμε φυσικά συστατικά, τοπικές συνταγές για θεραπείες – τρόφιμα – ποτά, ανανεωμένες και αναβαθμισμένες φόρμες πελάτη και Waivers για να συμπεριλάβουμε πληροφορίες σχετικά με οποιαδήποτε ύποπτη μορφή ασθένειας, ανανεωμένες και αναβαθμισμένες διαδικασίες πριν και μετά τη θεραπεία για να εξασφαλιστεί η υγεία και η ασφάλεια τόσο του θεραπευτή όσο και του επισκέπτη, να αναπτύξουμε προγράμματα με αντικείμενο την τέχνη για να συνδυάσουν τη δημιουργικότητα και την ενσυναίσθηση.
Είναι καιρός να επιταχύνουμε και να εφαρμόσουμε τομείς της τεχνολογίας και της ιατρικής επιστήμης ευρέως στη βιομηχανία ευεξίας για να μας οδηγήσουν στο επόμενο υβριδικό μοντέλο ευεξίας όπου οι επισκέπτες θα βιώσουν εξειδικευμένες – εξατομικευμένες υπηρεσίες για την καλυτέρευση της υγείας και ζωής τους συνδυάζοντας παραδοσιακές μεθόδους και ιατρικές παρεμβάσεις με στόχο ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα για ένα δυνατό ανθρώπινο οργανισμό.
Είναι καιρός να σκεφτούμε πρακτικά και να γίνουμε περισσότερο υπεύθυνοι των πράξεων μας σε αυτή τη νέα εποχή που προκύπτει. Τα πράγματα δε θα είναι ποτέ τα ίδια. Καλύτερα ή χειρότερα εξαρτάται από εμάς. Ήρθε η ώρα για αλλαγή, για τον κάθε έναν από εμάς.
Ο Σταύρος Μαυρίδης είναι Γενικός Διευθυντής της ΣOUL TAILORΣ
Η ΣOUL TAILORΣ, εταιρεία του Ομίλου Eurotel, εξειδικεύεται στην ανάπτυξη wellness concepts σε ξενοδοχεία, ιδιωτικές κατοικίες, οικισμούς, χώρους εργασίας, εξωτερικούς χώρους, στη διαχείριση χώρων ευεξίας εντός και εκτός ξενοδοχείων και στην εισαγωγή της τεχνολογίας στον τομέα της ευεξίας.
Ο Σταύρος γεννήθηκε στο Διδυμότειχο του Έβρου και είναι βασικό στέλεχος στην ελληνική βιομηχανία των σπα τα τελευταία 13 χρόνια.
Έχει εργαστεί για μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες της Ελλάδας και του εξωτερικού και έχει συμμετάσχει στο άνοιγμα μεγάλων κέντρων ευεξίας και σπα.
Είναι απόφοιτος της Γυμναστικής Ακαδημίας στην Ελλάδα και κάτοχος πτυχίου Φυσικοθεραπείας στην Αγγλία και έχει εμπειρία ως θεραπευτής και γυμναστής.
Έχει συμμετάσχει στην πρώτη έρευνα για την ελληνική βιομηχανία των σπα και είναι ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Ελλήνων Διευθυντών Spa στην Ελλάδα.
Είναι Ambassador του World Wellness Weekend για την Ελλάδα και κριτής των World Spa & Wellness Awards.
Είναι παθιασμένος με το έργο του και πιστεύει ακράδαντα στην ευεξία και τον αντίκτυπο που θα έχει στη ζωή και την εξέλιξη της ανθρωπότητας στο μέλλον.
Η επικοινωνία, η συνοχή, η συνεργασία αποτελούν τα βασικά στοιχεία μιας επιτυχημένης καριέρας και τη δημιουργία μιας ομάδας για ένα βιώσιμο και επιτυχημένο έργο.
«IT IS TIME…»: Nothing is constant except change
Stavros G. Mavridis
It is time to change our social & business models and be Quantum Leaders as Frederick Chavalit & Chris Laszlo described into their book, Quantum Leadership.
The new era that arises with all the challenges and changes in social, economic and environmental level, pushes us to focus on adaptive skills that, changes who the leader is being rather than only what the leader is doing.
The goal is to generate positive economic outcomes along with prosperity in the communities, positive social and environmental outcomes. It is time to apply connectedness, through which we will develop critical skills to take immediate actions to address complex realities more effectively.
For those people who are into the wellness industry, our humanitarian side should arise in these difficult times to inspire and motivate people in order to reassure them that things will be better but different. We have to activate our coping mechanisms and start to build our self-awareness to find out what is important and what not, by placing a hierarchy in our life who will reflect our state of understanding what the world went through the past months and what is coming.
Mental health is crucial in these moments and we, as wellness professionals need to keep up motivating and guiding our colleagues into the wellness industry how to keep learning, developing skills and coping with this unprecedented situation.
Daily meditation, exercise with your family, keeping your biological clock steady and going to bed and getting up at the same time, eating healthy and homemade foods to support your microbiome intestinal system, reading different types of books, are the initial guidelines to support our people.
Every hotel, organization, company should organize training programs in different modalities in order for the staff to develop their skills and support operations but also to realize that someone is caring of them.
At the same time, we have to keep social proximity and physical distancing in order to exchange ideas and best practices to overcome these difficult times and be ready for the «opening day»’. This day may differ from place to place and depends on various reasons.
Every organization has its audience, so there is a need to know who your audience is in order to prepare your plan for the opening day. It is time for all of us to dig deeper in our data and start knowing better our customer.
When the world will start to travel and go back to normality, people will need more personal touch with safety first and will definitely demanding from us to be aware of what their needs are more than ever. Health & Safety up front.
Every brand must keep its integrity by developing more the emotional intelligence into its organization. To implement added value services to every product has into the menu and utilize dynamic pricing.
Make all wellness venues accessible to more people and be creative by re-engineering the menus to include services that are acceptable broadly and have updated your health and safety procedures following the WHO guidelines.
More natural ingredients, local inspired recipes for treatments – foods – drinks, updated registration forms and disclaimers to include information about any suspicious form of illness, updated procedures pre-&-post treatment to ensure the health and safety of both, the wellness therapist and the guest, develop art programs to combine creativity and mindfulness.
It is to time to speed up and apply technology and science broadly into the wellness industry to drive us through the next chapter of wellness where guests will experience sophisticated personalized services and increase life span by combining traditional modalities and medical interventions.
It is time to think practical and increase self-responsibility into this new era that arising. Things will never be the same. Better or worse it’s up to us. It is time for change for every and each one of us.
SOUL TAILORS, company of the Eurotel Group, specializes in the development of wellness concepts in hotels, private residences, workplaces, outdoor areas, in the management of wellness areas inside and outside hotels and in the introduction of technology in the field of wellness.
Stavros born in Didymoteicho, Evros, Greece and has been involved in the Greek spa industry for the last 15 years. He has worked for large hotel chains in Greece and involved in the opening of many spas.
He has a background and education in Physiotherapy & Sports Science and has hands on experience.
He has been involved in the benchmarking report for the Greek spa industry and is a founding member of the Association of Greek Spa Managers of Greece.
He is the Ambassador of Greece for the World Wellness Weekend and judge for the World Spa & Wellness Awards.
He is passionate about his work and strongly believes in Wellness and the future impact it will have in the lives and evolution of humanity.
Communication, consistency, cooperation are the fundamentals for a successful career and to build a team for a sustainable and successful project.