Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Εγκρίθηκε το master plan για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου

Στην επόμενη φάση, με τις εργασίες κατασκευής των εγκαταστάσεων, περνά πλέον το έργο του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου (φωτορεαλιστική απεικόνιση), καθώς εγκρίθηκε το επικαιροποιημένο σχέδιο ανάπτυξης (master plan), το οποίο αποτελούσε τη βασική τελευταία διαδικαστική εκκρεμότητα.

Βάσει του εγκεκριμένου σχεδίου ανάπτυξης, θα ξεκινήσουν οι κύριες εργασίες κατασκευής του αεροδρομίου και όλων των χώρων που το αποτελούν (τερματικός σταθμός, διάδρομος προσαπογείωσης, βοηθητικοί διάδρομοι, κτήρια, χώροι στάθμευσης αεροπλάνων κ.ά.).

Το επικαιροποιημένο master plan για το έργο του νέου αεροδρομίου καθυστέρησε κάπως λόγω και των ιδιαίτερων συνθηκών με την πανδημία του COVID-19.

 

 

Ωστόσο, συντάχθηκε από την παραχωρησιούχο κοινοπραξία, δηλαδή από τις εταιρείες που ανέλαβαν την κατασκευή και λειτουργία του νέου αεροδρομίου, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τον ινδικό όμιλο GMR και εστάλη πριν από μήνες προς έγκριση στον ανεξάρτητο μηχανικό του έργου (την αμερικανικών συμφερόντων πολυεθνική εταιρεία Hill International) και προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο σχέδιο ανάπτυξης του έργου «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης & Μελέτη – Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών του Συνδέσεων», το υπό κατασκευή νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος θα ενισχύσει δραστικά το τουριστικό προφίλ της Κρήτης, καθώς θα θέσει τέλος στα προβλήματα συμφόρησης που παρατηρούνται στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης, το οποίο είχε κατασκευαστεί με προδιαγραφές για πολύ μικρότερο φόρτο επιβατικής κίνησης.

Θα διαθέτει κεντρικό κτήριο επιφάνειας 71.620 τ.μ. με 19 αίθουσες αναμονής επιβατών, που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο.

Ο διάδρομος προσαπογείωσης θα έχει μήκος 3.200 μέτρα, με δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μέτρα και πλάτος 23 μέτρα.

Το αεροδρόμιο θα διαθέτει 27 θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Το έργο ακόμη προβλέπει δύο πυροσβεστικούς σταθμούς, έναν αστυνομικό σταθμό, ιατρικές εγκαταστάσεις, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών, σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, χώρους στάθμευσης για τουλάχιστον 800 οχήματα, τουριστικά λεωφορεία, ταξί και μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ακόμη προβλέπεται εμπορική ζώνη 400 στρεμμάτων και η δημιουργία εκθεσιακού κέντρου για παραδοσιακά κρητικά προϊόντα.

Στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με το Βόρειο και Νότιο Οδικό Άξονα της Κρήτης, μέσω του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του αεροδρομίου με το Βόρειο Οδικό Άξονα στην περιοχή της Χερσονήσου.

 

Πηγή: www.neakriti.gr

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media