Δευτέρα 28 Μαϊου 2018

Μεγάλη αύξηση του τουρισμού στην Τουρκία

 

Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair εντάσσει από το φετινό Ιούνιο, για πρώτη φορά, στο θερινό της πρόγραμμα προορισμούς στα ανατολικά παράλια της Τουρκίας, ποντάροντας στην ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης στη γειτονική χώρα.

Η Τουρκία φιλοξένησε 36,8 εκατομμύρια τουρίστες από το εξωτερικό το 2014 και 36,3 εκατομμύρια το 2015 για να πέσει εντυπωσιακά στα 25,3 εκατομμύρια το 2016 και να αυξηθούν εκ νέου στα 32,4 εκατομμύρια το 2017. Για φέτος οι εκτιμήσεις της Ένωσης των Τουρκικών Τουριστικών Γραφείων (TURSAB), βλέπουν εφικτό το στόχο για 40 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες και έσοδα άνω των 30 δισ. δολαρίων.

Άπαντες στην Ευρώπη, είτε πρόκειται για μεγάλους ταξιδιωτικούς οργανισμούς όπως η TUI και η Thomas Cook, είτε για μικρότερους tour operators παίρνουν ακριβώς τα ίδια μηνύματα, με ισχυρά διψήφια ποσοστά αύξησης σε επίπεδο κρατήσεων και προβλέψεων ως προς τις αφίξεις φέτος στην Τουρκία.

Σύμφωνα με την TURSAB, η ζήτηση από τη Γερμανία και τη Ρωσία (που είναι και οι δύο βασικές αγορές για τον τουρκικό τουρισμό) είναι πολύ υψηλή με αύξηση κατά 60% από τους Γερμανούς και κατά 30% από τους Ρώσους. Άνοδος αναμένεται και από άλλες αγορές όπως η Βρετανία και η Ολλανδία, με την Αττάλεια και τα παραλιακά θέρετρα στην τουρκική πλευρά του Αιγαίου να βρίσκονται, συνολικά, στην πρώτη γραμμή της ζήτησης.

Σε όλα αυτά βέβαια θα πρέπει να προστεθεί και η συναλλαγματική ισοτιμία του ευρώ με το τουρκικό νόμισμα, ένα ακόμη πλεονέκτημα για τους επισκέπτες στους δημοφιλείς τουρκικούς προορισμούς, που καθίστανται έτσι ακόμη πιο φθηνοί: για φέτος η τουρκική λίρα είναι στο 1 προς 5, ενώ πέρυσι ήταν στο 1 προς 4 και το 2016 στο 1 προς 3,8.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η «Hilton», που ανακοίνωσε προ ημερών τα σχέδιά της, έκανε λόγο για τέσσερα νέα ξενοδοχεία στην Τουρκία κάτω από το brand Double Treeby Hilton και Hampton by Hilton.

Το comeback της Τουρκίας στον τουρισμό φυσικά δεν περνά σε καμία περίπτωση απαρατήρητο και από τους τουριστικούς φορείς στην Ελλάδα, που αρχίζουν να παρατηρούν ήδη ακόμη και για τη φετινή, υψηλή περίοδο του Αυγούστου τους πρώτους «κραδασμούς» στις κρατήσεις στις υψηλότερες κατηγορίες ξενοδοχείων λόγω του ανταγωνισμού των τιμών από την Τουρκία, κρούοντας πλέον ανοιχτά τον κώδωνα του κινδύνου για τη σεζόν του 2019 και επαναφέροντας το θέμα της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

«Υστερούμε για την υψηλή περίοδο (από τις 20 Ιουλίου έως τις 20 Αυγούστου) στις ανώτερες κατηγορίες ξενοδοχείων, όπου συγκριτικά, όπως προκύπτει μέσα από τα μεγάλα δίκτυα διανομής, τα αντίστοιχα τουρκικά ξενοδοχεία των 4 και 5 αστέρων είναι 30% – 50% φθηνότερα».

Ακόμη πιο ανταγωνιστικές θα είναι οι συνθήκες από την Τουρκία για τον ελληνικό τουρισμό το 2019, όπως τουλάχιστον εκτιμούν οι εγχώριοι τουριστικοί φορείς, που θέτουν υπό συζήτηση εκ νέου το θέμα της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ της Στεφανίας Σούκη στο newmoney.gr.

Post Tags
Share Post
Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας