Πέμπτη 22 Απριλίου 2021

«Ασημένιο βέλος»: Πρώτο δοκιμαστικό δρολομόγιο Θεσσαλονίκη – Κατερίνη στις 8 Σεπτεμβρίου

Την ημέρα των εγκαινίων της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου, στις 9 το πρωί, στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης, θα βρεθεί για πρώτη φορά, το Frecciargento ETR 485 (φωτογραφία), γνωστό ως «ασημένιο βέλος», που θα αποτελέσει το σημείο εκκίνησης για τη νέα εποχή στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που εξαγοράστηκε από τον ιταλικό όμιλο FSItaliane, είναι έτοιμη να αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, μόλις η ΕΡΓΟΣΕ παραδώσει τη διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση, σε όλο το μήκος της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Το «ασημένιο βέλος», στις 08/09, πανηγυρικά, θα κάνει το πρώτο του επίσημο δρομολόγιο στην Ελλάδα, από Θεσσαλονίκη μέχρι Κατερίνη, αναπτύσσοντας ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ/ώρα.

Το τρένο θα μείνει στη Θεσσαλονίκη για το διάστημα της Διεθνούς Έκθεσης και στη συνέχεια θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, καθώς δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Υπενθυμίζεται ότι τα έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής στο «κομμάτι» Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός ξεκίνησαν το 1997 με αρχική πρόβλεψη την ολοκλήρωσή τους το 2004, χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά τελικά θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2018 ή στις αρχές του 2019…

Το ETR 485 που έρχεται για το πρώτο δρομολόγιο σε ελληνικό έδαφος, έχει μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, αλλά στο σύντομο ταξίδι στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Κατερίνη, δεν θα ξεπεράσει τα 200 χλμ./ώρα, ταχύτητα που θα πιάσει μόλις για 1′.

Για να μπορέσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δρομολογήσει νέους συρμούς, ηλεκτροκινούμενους, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη, κάτι που θα γίνει το αργότερο το πρώτο τρίμηνο του 2019, αλλά και να εκπαιδευτεί το προσωπικό στη συντήρηση των νέων τραίνων.

Έτσι, αν όλα εξελιχθούν ομαλά σε λίγους μήνες το σιδηροδρομικό ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διαρκεί 3 ώρες και 20 λεπτά.

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ της Άννης Καρολίδου στο voria.gr.

Post Tags
Share Post