Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Ανέστης Αναστασίου: «Η Ρόδος πουλάει ως προορισμός»

Η Ρόδος πουλάει ως προορισμός, οι τουρίστες έρχονται για την ιστορία, τα μνημεία, τα όμορφα τοπία, τη θάλασσα και τον ωραίο καιρό, αναφέρει μεταξύ άλλων, ο Ανέστης Αναστασίου, επίκουρος καθηγητής στο Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, υπεύθυνος για την έρευνα ποιότητας του προορισμού της Ρόδου, που διεξάγει ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, σε συνεργασία με το Κολλέγιο, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ» της Ρόδου.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Αναστασίου:

 

1. «Οι αρμόδιοι φορείς της Ρόδου, ο Δήμος, η Περιφέρεια, ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κλπ, δεν είχαν στα χέρια τους κάποια πρόσφατα στοιχεία αναφορικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος. Επιπλέον, δεν υπήρχε αποτυπωμένη η άποψη των επισκεπτών του προορισμού και ο βαθμός ικανοποίησής τους. Είχαν γίνει κάποιες έρευνες στο παρελθόν, αλλά για διάφορους λόγους δεν συνεχίστηκαν. Δεν υπήρχαν κάποια πρόσφατα στοιχεία και προέκυψε η ανάγκη πολύ έντονα για την αποτύπωση της εικόνας του προορισμού μέσα από τα μάτια των επισκεπτών. Συνεπώς, η έρευνα αυτό ακριβώς ψάχνει να βρει, το βαθμό ικανοποίησης των πελατών από τον προορισμό, τις συνήθειες και τις προτιμήσεις τους, σε τι καταλύματα μένουν, τι τους έχει κάνει λιγότερο καλή εντύπωση κ.ο.κ.».

2. «Ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κατάφερε να κινητοποιήσει τα μέλη του και να ενεργοποιήσει επίσης τα τουριστικά πρακτορεία και να συγκεντρώσει ένα μεγάλο αριθμό ερωτηματολογίων. Το δείγμα είναι πραγματικά γιγαντιαίο. Όπως φαίνεται θα ξεπεράσουμε τα 3.000 επεξεργασμένα ερωτηματολόγια τα οποία έχουν συγκεντρωθεί από τα τέλη Ιουλίου έως τα τέλη Οκτωβρίου».

3. «Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που εντοπίζω προσωπικά, είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων επισκέφθηκε για πρώτη φορά στη Ρόδο. Το γεγονός αυτό μου προκαλεί εντύπωση καθώς η Ρόδος είναι ένας προορισμός ο οποίος δέχεται τουρισμό από τη δεκαετία του ’50 και του ’60. Θα περίμενε κανείς ότι θα ήταν μεγάλο το ποσοστό των επαναλαμβανόμενων τουριστών».

4. «Διακρίνεται επίσης ξεκάθαρα ότι η Ρόδος πουλάει ως προορισμός. Ο κόσμος έρχεται για την ιστορία, τα μνημεία, τα όμορφα τοπία, τη θάλασσα, τον ήλιο και τον ωραίο καιρό. Αυτά τα πρωτογενή στοιχεία βοηθούν στην επιλογή της Ρόδου ως προορισμού διακοπών. Αυτή η αρχική θετική εικόνα συνεπικουρείται από το καλό επίπεδο των υπηρεσιών στο ξενοδοχείο και γενικότερα».

5. «Υπάρχουν κάποια σημεία που δεν έχουν βελτιωθεί στο βαθμό που θα έπρεπε. Οι υποδομές, οι συγκοινωνίες, η κατάσταση του οδικού δικτύου, η οδηγική παιδεία και συμπεριφορά, η καθαριότητα, συγκεντρώνουν χαμηλότερη βαθμολογία. Δεν μπορώ όμως να επισημάνω ότι δεν υπάρχουν τρομερά αρνητικά σχόλια».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Αναστασίου στο dimokratiki.gr.