Πέντε χρόνια μετά τη δημιουργία της Marketing Greece, είναι ίσως η στιγμή για ένα πρώτο απολογισμό αυτής της μοναδικής και εξαιρετικής σημασίας πρωτοβουλίας για τη χώρα μας.
Προσπαθώντας να συμβάλω στο ξεκίνημα αυτού του απολογισμού, θα ήθελα να αναλύσω σύντομα τους βασικούς λόγους που με κάνουν να χαρακτηρίζω την πρωτοβουλία αυτή ως μοναδική και εξαιρετικής σημασίας:
– Αποτελεί μοναδικό ευρωπαϊκό παράδειγμα μακροχρόνιας, αμιγώς ιδιωτικής επένδυσης – συμβολής στο marketing μιας χώρας, των προορισμών και των τουριστικών προϊόντων της. Επιτεύχθηκε σε μια χώρα που διαχρονικά είχε μεγάλες αδυναμίες στο να δημιουργήσει και να προβάλει επιτυχημένα τα brands της. Και αυτό σε μία εποχή που το επιτυχημένο marketing δεν είναι μόνο απόλυτα αναγκαίο (και όχι μόνο στον τουρισμό) αλλά προϋποθέτει υψηλή τεχνολογία, δεξιότητες, γνώση και δημιουργικότητα, ταχύτητα και ευελιξία που μόνο ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να παράσχει.
– Σε μία χώρα που ο ιδιωτικός της τομέας δεν έμαθε ποτέ να συνεργάζεται, πράγμα αναγκαίο λόγω του μικρού μεγέθους των επιχειρήσεων της, ούτε μεταξύ του, ούτε με το δημόσιο τομέα, η Marketing Greece αποτέλεσε μοναδικό και επιτυχημένο παράδειγμα πρότυπης συνεργασίας, επένδυσης και συνεργειών των θεσμικών φορέων του τομέα, των τουριστικών επιχειρήσεων και της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και του Υπουργείου Τουρισμού.
– Δημιουργήθηκε μέσα στα χρόνια της κρίσης, συμβάλλοντας καθοριστικά όχι μόνο στη μοναδική αύξηση της τουριστικής μας ανάπτυξης με υπερδιπλάσιο ρυθμό από τις ανταγωνίστριες χώρες της ευρωζώνης, αλλά αποτελώντας και μια από τις πολύ λίγες πρωτοποριακές, δημιουργικές, αισιόδοξες πρωτοβουλίες αυτά τα δύσκολα χρόνια.
– Είχε και συνεχίζει να έχει τεράστιο θετικό αποτύπωμα, όχι μόνο γιατί προβάλλει παγκόσμια την πατρίδα μας, τους προορισμούς και τα τουριστικά προϊόντα μας με ένα μοναδικό τρόπο, αλλά και γιατί αποτέλεσε και αποτελεί ένα πολύτιμο παράδειγμα και σχολείο ποιοτικού και αποτελεσματικού marketing τόσο στις τοπικές κοινωνίες όσο και στις επιχειρήσεις.
– Πέντε χρόνια μετά η Marketing Greece συνεχίζει να αποκτά αυξανόμενη δυναμική, επιρροή και αποτελεσματικότητα παρά τις αλλαγές διοικήσεων τόσο στους φορείς που τη δημιούργησαν όσο και στην ίδια, αποδεικνύοντας την καθιέρωση και την αποδοχή της από τον τουριστικό και όχι μόνο κόσμο της χώρας μας.
Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος ότι αυτό το όνειρο που λέγεται Marketing Greece, που παρά τις Κασσάνδρες, έγινε πραγματικότητα, πέτυχε όσα πέτυχε μέχρι σήμερα, πάνω από όλα όμως, για ότι θα πετύχει από εδώ και πέρα.
Θερμά συγχαρητήρια για την εξαιρετική προσπάθεια στη CEO Ιωάννα Δρέττα, σε όλη τη διοίκηση της εταιρείας και στα στελέχη της, αλλά και στο ΣΕΤΕ και το ΞΕΕ για τη διαρκή συνεργασία και υποστήριξη τους.
Το παραπάνω άρθρο του Ανδρέα Ανδρεάδη, που είναι ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου SANI/IKOS και διετέλεσε για πολλά χρόνια πρόεδρος του Συνδέσμου Eλληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), αναρτήθηκε στο site της Marketing Greece (δείτε ΕΔΩ).