Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025

Ανδρέας Ανδρεάδης: Το επίπεδο υπηρεσιών, υποδομών μαζί με branding και μάρκετινγκ θα καθορίσουν το τουριστικό μας μέλλον

 

Ο διευθύνων σύμβουλος του Sani / Ikos Group, δρ Ανδρέας Ανδρεάδης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», αναφέρθηκε στα σημεία που πρέπει να βελτιωθούν, ώστε να εξελιχθεί ο ελληνικός τουρισμός σε αυτό που αξίζουν οι επιχειρήσεις, οι εργαζόμενοι, οι επισκέπτες και εν τέλει ολόκληρη η χώρα.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Ανδρεάδη

 

1. «Η αειφορία διασφαλίζεται μέσα από πρωτοβουλίες που εγγυώνται το σεβασμό στους τρεις βασικούς πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης: τον περιβαλλοντικό, τον κοινωνικό και τον οικονομικό. Αυτή είναι και η μεγάλη πρόκληση για τον ελληνικό τουρισμό σήμερα. Πώς θα εξελίξουμε το επιτυχημένο τουριστικό μοντέλο της χώρας μας στη νέα εποχή με μεγαλύτερο σεβασμό στο περιβάλλον, επιβαρύνοντάς το λιγότερο και δημιουργώντας καλύτερη ποιότητα ζωής για τους κατοίκους της πατρίδας μας. Πώς θα χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία και τα νέα εργαλεία μάρκετινγκ και διανομής, συμβάλλοντας στην αύξηση των θέσεων απασχόλησης, στη βελτίωση των εσόδων και στην αποδοτικότερη διάχυσή τους».

 

2. «Γραφειοκρατία, διαφθορά, αναξιοκρατία, έλλειψη βασικών υποδομών, πολυνομία, αδιαφορία για νόμους και κανόνες και ασύμμετρη εκμετάλλευση φυσικών πόρων. Αυτή τη στιγμή όσοι σχεδιάζουν και υλοποιούν ποιοτικές επενδύσεις το μόνο που μπορούν να πετύχουν, μετά από κόπο, είναι να διαμορφώνουν κάποιες υγιείς νησίδες, απομονωμένες από την υπόλοιπη Ελλάδα, που συνεχίζει να κινείται χωρίς όραμα, χωρίς συγκεκριμένη στόχευση, χωρίς πλάνο. Όμως, έτσι δεν πετυχαίνουμε πολλά».

3. «Κατ’ αρχάς πρέπει να καλλιεργηθεί η τουριστική κουλτούρα και να αποκτηθεί παιδεία μέσα από την εκπαίδευση. Φυσικά πρέπει να γίνει ελκυστικότερη η φορολογία του κλάδου, αντίστοιχη με εκείνη των ανταγωνιστών μας. Απαραίτητη είναι και η μείωση του έμμεσου κόστους εργασίας, δηλαδή οι εισφορές, που θα φέρουν και καλύτερες αμοιβές των εργαζομένων στον τουρισμό. Κρίσιμες είναι και οι υποδομές. Τόσο οι τοπικές υποδομές και η ευρύτερη αισθητική και λειτουργική βελτίωση της εικόνας των προορισμών, όσο και των ξενοδοχειακών συγκροτημάτων. Αυτό σημαίνει ποιοτικότερα κρεβάτια και διαφοροποιημένα, μοναδικά τουριστικά προϊόντα. Στόχος είναι να αυξηθούν οι επισκέπτες μέσου και υψηλού εισοδήματος, που είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν χρήματα εάν η εμπειρία lifestyle που τους προσφέρεται είναι ανάλογη.

Έμφαση πρέπει να δοθεί και στην ανάπτυξη περισσότερων ελληνικών τουριστικών brands, ενώ η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών σε operations, big data, personalisation και εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων πρέπει πλέον να θεωρείται προϋπόθεση. Το άλλο μέτωπο είναι η ανάπτυξη της παραθεριστικής ή και φορολογικής κατοικίας υψηλού επιπέδου, που πηγαίνει χέρι χέρι με τη λεγόμενη silver economy και τη φροντίδα υγείας».

 

4. «Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι ένα εξίσου μεγάλο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό, που έχει τις δυνατότητες να επεκταθεί χρονικά στους εποχικούς προορισμούς, αγγίζοντας τους οκτώ με εννέα μήνες. H εκλεκτική φιλοξενία μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να αποτελέσει μια έξυπνη απάντηση και σε αυτό το θέμα, ενώ παράλληλα μπορεί να μας προστατεύσει και από τον υπερτουρισμό».

 

5. «Ο ποιοτικός τουρισμός δεν μπορεί να αναπτυχθεί ερήμην της κοινωνίας. Μέσα από αυτόν μπορεί να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής των κατοίκων ενός προορισμού, γεγονός που θα τον καταστήσει ακόμα πιο ελκυστικό σε βάθος χρόνου. Αν κάνουμε τη ζωή των μόνιμων κατοίκων καλύτερη, τότε και η εμπειρία των επισκεπτών θα είναι ανάλογη».

 

Πηγή: Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Ανδρεάδη στο kathimerini.gr.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media