Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Αλυσίδες ξενοδοχείων εναντίον διαδικτυακών πλατφόρμων κρατήσεων

Πόλεμος έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων και μεγάλες διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων (Hilton, Marriott, InterContinental). Οι ιστοσελίδες έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη των ξενοδοχείων, καθώς τους εξασφαλίζουν κρατήσεις δωματίων, αλλά με υψηλή προμήθεια από 10% έως και 30%, γι’ αυτό οι ξενοδοχειακοί όμιλοι πλέον έχουν αποδυθεί σε επιθετικές εκστρατείες μάρκετινγκ για να ανακτήσουν πελατεία από τις Expedia, Priceline, Βοoking.com κ.ά.

Έτσι, τα ξενοδοχεία Marriott και Hilton προσφέρουν σε «πιστούς» πελάτες τους, οι οποίοι αναζητούν απευθείας δωμάτια στα εταιρικά τους σάιτ και όχι μέσω Booking.com κ.ά. χαμηλότερες τιμές ανά διανυκτέρευση.

Αυτές οι προσπάθειες του κλάδου, ωστόσο, έρχονται κάπως καθυστερημένα. Οι ταξιδιωτικοί/τουριστικοί ιστότοποι, πλέον, έχουν γίνει ένα αναντικατάστατο εργαλείο για όλους, ανεξαιρέτως, που ταξιδεύουν σε κάθε γωνιά της γης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη χρονιά οι διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων συνολικά διεκπεραίωσαν παγκόσμιες κρατήσεις ξενοδοχείων αξίας 99 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών του κλάδου, Phocuswright.

Επιπλέον, σε άλλη έρευνα, την οποία διεξήγαγε η εταιρεία επεξεργασίας δεδομένων του κλάδου, Adara, καταδεικνύεται ότι 52% των Αμερικανών ταξιδιωτών ηλικίας από 18 έως 34 ετών προτιμούν να κλείνουν δωμάτιο μέσω των τουριστικών ιστοσελίδων κρατήσεων αντί των εταιρικών.

Το 2016 στις ΗΠΑ η αξία των κρατήσεων μέσω ιστοσελίδων έφθασε στα 31,4 δισ. δολάρια και πρώτη φορά μετά το 1998 ξεπέρασε τις απευθείας κρατήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Phocuswright.

Πηγή: www.kathimerini.gr

Share Post