Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

Αλλάζει το χάρτη η «αερομαχία» Aegean – Ryanair

AEGEAN

Σκληρή αερομαχία της Aegean Airlines και της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair από τον πρώτο κιόλας μήνα του ανταγωνισμού τους στην ελληνική αγορά δείχνουν τα στοιχεία αεροπορικής κίνησης Απριλίου του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας.

Από τον ανταγωνισμό των δύο εταιρειών ωφελημένες είναι η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, τα Χανιά και η Ρόδος, που είδαν να αυξάνονται σημαντικά οι διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις προς τα αεροδρόμιά τους, γεγονός που μεταφράστηκε σε μεγάλη αύξηση και της επιβατικής κίνησης.

Η αερομαχία μόλις τώρα άρχισε και, όπως όλα δείχνουν, η έκβασή της θα εξαρτηθεί από την αντοχή των δύο εταιρειών, την ευελιξία τους και, πάνω απ’ όλα, από τα έσοδα.

Η Aegean και η Ryanair, άλλωστε, έχουν διαφορετική φιλοσοφία και κόστη λειτουργίας, με αποτέλεσμα να θέτουν σε διαφορετικό ύψος η κάθε μία τον πήχη εσόδων που τους είναι απαραίτητα για να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των γραμμών του δικτύου τους. Απομένει να διαπιστωθεί τους επόμενους μήνες με ποιο τρόπο θα αποτυπωθεί ο ανταγωνισμός στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, θέμα που πρωτίστως ενδιαφέρει τους επιβάτες – καταναλωτές.

Ο ανταγωνισμός της Aegean με τη Ryanair φαίνεται πως «ευθύνεται» σε μεγάλο βαθμό για το γεγονός πως το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέγραψε τον Απρίλιο εντυπωσιακή άνοδο 28,9% της επιβατικής κίνησης εσωτερικού. Επίδοση που αντιστοιχεί σε 96.000 περισσότερους επιβάτες σε σύγκριση με τον περυσινό Απρίλιο.

Ο ανταγωνισμός έφερε μεγαλύτερα αεροπλάνα στις τρεις γραμμές (Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Αθήνα – Ρόδος, Αθήνα – Χανιά), σε μια προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη.

Έτσι, παρά τον ανταγωνισμό, ο αριθμός των πτήσεων μειώθηκε 4,95% στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και 9,62% στο δρομολόγιο Αθήνα – Ρόδος. Το αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν ελαφρά οι διαθέσιμες θέσεις στη γραμμή της Ρόδου (-1,56%), αλλά να αυξηθούν σημαντικά στις γραμμές της Θεσσαλονίκης (+22,77%) και των Χανίων (+30,43%).

Τα μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι προσφορές που έκαναν οι δύο εταιρείες, αλλά και η μερική επάνοδος των Ελλήνων ταξιδιωτών (+16% στο αεροδρόμιο της Αθήνας) οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των επιβατών στη γραμμή της Θεσσαλονίκης (+38,74%), των Χανίων (+67,43%) και της Ρόδου (+22,55%).

Στην κυριότερη γραμμή του εσωτερικού δικτύου (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) η Aegean και η Ryanair βρέθηκαν σχεδόν να ισοβαθμούν από άποψη αριθμού πτήσεων τον Απρίλιο, με την ελληνική εταιρεία να πραγματοποιεί 383 δρομολόγια και την ιρλανδική να απαντά με 308. Η Aegean κατάφερε να επικρατήσει μεταφέροντας συνολικά 52.995 επιβάτες έναντι 41.491 της ανταγωνίστριάς της.

Το γεγονός είναι πως η Ryanair κατάφερε να αποσπάσει το διόλου ευκαταφρόνητο μερίδιο 43,91%, παρά την πρωτιά της Aegean με μερίδιο 56,09%. Η ελληνική εταιρεία, ωστόσο, πέτυχε συντελεστή πληρότητας των πτήσεών της 82,21% έναντι 71,36% της Ryanair.

Στη γραμμή Αθήνα – Χανιά η Aegean απέσπασε υψηλότερο μερίδιο 58,55% έναντι 41,45% της Ryanair. Για να το καταφέρει, ωστόσο, η ελληνική εταιρεία χρειάστηκε να πραγματοποιήσει σχεδόν διπλάσια δρομολόγια από την ανταγωνίστριά της (200 η Aegean, 112 η Ryanair) και κατέγραψε συντελεστή πληρότητας 79,9% έναντι 75,86% της ιρλανδικής.

Στη γραμμή Αθήνα – Ρόδος η Ryanair αποφάσισε να μη συγκρουστεί με την Aegean αφού έκανε μόλις 60 πτήσεις έναντι υπερπενταπλάσιων της Aegean. Έτσι, η ελληνική εταιρεία κυριάρχησε αποσπώντας μερίδιο αγοράς 79,89%.

Πηγή: www.euro2day.gr

Ολόκληρο το άρθρο του Παύλου Υψηλάντη:

http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1218222/allazei-ton-harth-h-aeromahia-aegean-ryanair.html

Share Post